Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinien uupunut äiti

Vierailija
27.04.2024 |

Teini-ikäisillä lapsillani on joka päivä jos jonkinlaista ongelmaa, kaipaisin ystävien ja siskoni tukea näihin tilanteisiin, mutta en halua kertoa kenellekään ongelmia, joita lapsilla on. Lapset ovat sen ikäisiä, että heidän henkilökohtaisia asioita ei voi noin vain kertoilla vanhoille äitikavereille, kuten vauvavaiheessa tehtiin. Tämä on tosi yksinäistä ja vaikeaa, kukaan ei tiedä mitä perheemme käy läpi, koska lapseni eivät halua että heidän asioita juoruillaan. Joka päivä minulle huudetaan solvauksia ja haistatteluja, minua ei totella eikä mikään suju. Apua olen saanut kyllä hoitavilta tahoilta virallisesti, mutta muuten olen täysin yksin. Hoitavien tahojen tarjoama apu ei oikein tavoita tai auta sellaista arkista elämäämme. Tämä on kamalinta mitä elämässäni on tapahtunut. Miten muut teinien vanhemmat jaksatte tätä elämää?

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ase käteen ja heitä kakarat ulos kodista. 

Vierailija
62/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ällö äitimyytti elää ja voi hyvin. Raivoisa  teinikapina ole mikään välttämätön osa tervettä kehitystä. Kapinaa ennaltaehkäistään pitämällä hyvää huolta keskusteluyhteydestä. Nuorelle on tärkeää tietää, että vanhemmat ovat kiinnostuneet hänen kaikista asioistaan ja hänen ei tarvitse hakea sitä huomioita raivoamalla sille niin rakkaalle äidilleen, kuten nyt moni väittää. No, toki puolustukseksi voidaan sanoa, että näin joskus väitti jopa psykologit. 

Niin teinejä on erilaisia ja vanhempia myös, joillakin ne teini-iän haasteet on suurempia ja toisilla sujuu mukavasti. Eikä se aina ole kiinni siitä mitä vanhempi tekee, vaikka joskus toki on. 

Eli vanhemmat eivät voi tehdä mitään? 

Missäs niin sanottiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiskos isä osallistua vai etkö tiedä kuka isä on?

Oletpa taas törkeä. Hyvin usein ne lapset ja nuoret kiukkuaa nimenomaan äideilleen.

Taas?

Niin. Taas. Kai sinä käsität että me tunnistamme sinut heti.

???

Vierailija
64/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli väkivaltaan taipuvainen narsisti isä jolle ei saanut purkaa negatiivisia tunteita,valitettavasti kiukuttelin sitten äidille joka oli muutenkin kiltti ja alistuva:( olin luonteeltani oikeasti hiljainen ja kiltti mutta ei ollut mitään väylää purkaa tunteitaan tai tuntemuksiaan, kotona oli paha olla isän takia,koulussa olin koulukiusattu. En kuitenkaan onneks ajautunut huume tai alkoholiporukkaa. Mutta ihmisarka olen vieläkin yli 30 vuotiaana vaikka töissä käynkin.

Vierailija
65/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysomaisten keskusliitto FinFamin vertaistukiryhmät! Googlaa sivut.

Vierailija
66/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiskos isä osallistua vai etkö tiedä kuka isä on?

Oletpa taas törkeä. Hyvin usein ne lapset ja nuoret kiukkuaa nimenomaan äideilleen.

Niin, koska ne tietää että äiti on täysin rajaton eikä sen tilaa ja tunteita tarvitse kunnioittaa millään tavalla. Äitiä ei tarvitse edes kohdella kuin ihmistä. Se miksi he ei tee samaa isälleen on se, että isän kanssa huonolla käytöksellä on seuraukset ja ne on negatiivisia nimenomaan heidän kohdallaan. Kun he on äidilleen hirveitä niin vauriot ja vastuun sekä pahan mielen kantaa äiti.  Samalla äiti opettaa että perheessä nainen on talouden roskaämpäri ja ilmapuntari, jota voi kohdella miten huvittaa.

Vierailija
67/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mun teineissä jotain vikaa kun ovat maailman ihanimpia lapsia? Auttavat kotitöissä ja hoitavat koulunsa hyvin.  ikää 14 ja 16 vai onko pahin vasta edessä?

Todennäköisesti he eivät koe sinua kovin turvallisena vanhempana, suojelevat sinua negatiivisilta tunteiltaan, mitkä sit suuntaavat epäterveellistä tavalla itseensä. Voi olla piilevänä syömishäiriöö ja itsetuhoisuutta. Ei ole teinin homma miellyttää vanhempaansa kivasti, vaan käydä läpi vaikeatkin jutut yhdessä vanhemman kanssa. Olisin tosi huolissani sinuna.

Vierailija
68/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei teinien kohdalla oo jotain pakollisia neuvolakäyntejä ja vahvaa tukea yhteiskunnalta? Samaa mieltä tosta että kamalinta mitä elämässä lasten kans on tapahtunut on heidän teini-ikänsä 

Mitä kaikkea vielä pitäisi yhteiskunnan maksaa?

Nepsyistä en tiedä tarpeeksi - meillä on sen verran harvinainen suku, ettei niitä ole - mutta terveen lapsen kasvattaminen sellaiseksi, ettei teininä hypi silmille, ei ole vaikeaa. Rakkautta ja rajoja.

Jos on pieleen mennyt kasvatus, ja kotona sen takia on joku riiviö, tukastako hänet pitäisi sinne pakolliseen neuvolaan vetää? Vapaaehtoisesti ei lähtisi, jos ei muutenkaan vapaaehtoisesti ole sosiaalinen.

Seuraavaksi joku tulee taas väittämään tänne, että koulun tehtävä teinin kasvatus on. . . 

Vierailija
69/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus: POIKALAPSIHULLU ja hänen mielikuvitusteininsä. (Paiskotaanko ovia?)

Vierailija
70/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sadismi vain on... kivaa! 😅 https://youtube.com/shorts/21hYuSRgmOw?si=mLIEzHKZ3mPxhTw4

Vierailija
71/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mun teineissä jotain vikaa kun ovat maailman ihanimpia lapsia? Auttavat kotitöissä ja hoitavat koulunsa hyvin.  ikää 14 ja 16 vai onko pahin vasta edessä?

Todennäköisesti he eivät koe sinua kovin turvallisena vanhempana, suojelevat sinua negatiivisilta tunteiltaan, mitkä sit suuntaavat epäterveellistä tavalla itseensä. Voi olla piilevänä syömishäiriöö ja itsetuhoisuutta. Ei ole teinin homma miellyttää vanhempaansa kivasti, vaan käydä läpi vaikeatkin jutut yhdessä vanhemman kanssa. Olisin tosi huolissani sinuna.

Voi mitä roskaa tuo vastaaja kirjoittaa! Ei, noissa teineissä ei ole mitään vikaa, ne on KASVATETTU. 

Vierailija
72/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kysymästä jaksan oikein hyvin. ihana katsoa kun nuoret etsivät omaa tapaa elää ja olla. rinnalla kuljen ja jos apua pyydetään autan. välit ovat hyvät ja vuorovaikutus hyvää.

terv kolmen jo aikuisen ja yhden teinin äiti.

Vierailija
73/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muistaa että siihen nuoreen vaikuttaa myös kaikki ulkopuolelta tuleva - some, koulumaailma, kaveripiiri. Voi olla kiusaamista, päihdekokeiluja, huonoa itsetuntoa kun some tykittää pinnallisia arvoja. Voi olla niin että vaikka vanhempi yrittää kaikin voimin pitää yllä keskusteluyhteyttä nuoreen, se ei riitä poistamaan tämän pahaa oloa ja rauhoittamaan mieltä.

Nuori itsenäistyy kaveripiirinsä avulla vanhemmistaan ja siksi näiden vaikutus on niin suuri. Täällä jotkut kiillottaa vanhemmuuden kruunuaan sillä että kaikki lähtee kotoa ja heillä on niin tasapainoiset nuoret itsellään. Olkaa onnellisia jos niin on, mutta muistakaa että siinä on mukana myös paljon tuuria että niin on. Ap:lle voimia, tiedän kuinka vaikeaa teini-ikäisen kanssa kamppailu voi olla.

Vierailija
74/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää muistaa että siihen nuoreen vaikuttaa myös kaikki ulkopuolelta tuleva - some, koulumaailma, kaveripiiri. Voi olla kiusaamista, päihdekokeiluja, huonoa itsetuntoa kun some tykittää pinnallisia arvoja. Voi olla niin että vaikka vanhempi yrittää kaikin voimin pitää yllä keskusteluyhteyttä nuoreen, se ei riitä poistamaan tämän pahaa oloa ja rauhoittamaan mieltä.

Nuori itsenäistyy kaveripiirinsä avulla vanhemmistaan ja siksi näiden vaikutus on niin suuri. Täällä jotkut kiillottaa vanhemmuuden kruunuaan sillä että kaikki lähtee kotoa ja heillä on niin tasapainoiset nuoret itsellään. Olkaa onnellisia jos niin on, mutta muistakaa että siinä on mukana myös paljon tuuria että niin on. Ap:lle voimia, tiedän kuinka vaikeaa teini-ikäisen kanssa kamppailu voi olla.

Kiitos tuosta viimeisestä lauseesta, juuri tätä kaipasin. T.ap

Vierailija
75/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä! Teinien vanhempana eläminen on jotain, mistä lähinnä vitsaillaan tai puhutaan melko huvittuneena että kaikkea ne teinit keksiikin, eikä oteta huomioon, millaista niiden kanssa eläminen on päivästä toiseen. Paljon paljon vaativampaa kuin mikään kolikkkivauva tai uhmaikä ikinä. Pienet lapset, pienet murheet

Vierailija
76/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin, että äidit saavat ehtymätöntä energiaa siitä, kun potkivat siittäjän taloudesta ulos.

Vierailija
77/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatat olla myös ihana äiti, siltä vaikuttaisi.

Vierailija
78/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatat olla myös ihana äiti, siltä vaikuttaisi.

Tai omahyväinen paska.

Vierailija
79/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuorempi poika myös paha suustaan, väsyttävää.? 

Vierailija
80/81 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata lapsesi esimerkillä. Niin minut kasvatettiin ja olen kasvattanut itse kolme lasta jotka ovat nyt 25, 28 ja 32 vuotiaita. He kaikki olivat vaikeita teinejä, kapinallisia.

Näytin kuitenkin esimerkkiä kuinka olla hyvä ihminen itselleen ja toisille. Se tepsi. lapsistani tuli hyviä ihmisiä. Älä ota turhaa stressiä heidän huolistaan. Kaikilla meillä on nuorina "elämää suurempia ongelmia" jotka unohtuvat viikon kuluessa.

Ennen kaikkea ole läsnä heidän elämässään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä