Kysely .Mitä tekisitte jos jauheliha ja kana nousee kohta 15€ per paketti?
Ostatko silti jos 409 gramman paketti nousee viiteentoista euroon?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuttuu vaihtoehto kuolisin. Valitsen tämän.
Minkä takia? Tykkäätkö paljon lihasta vai onko joku syy että et pärjäisi ilman lihaa?
Koska köyhät söisivät tuolla lihan kilohinnalla toisiaan. Todennäköisesti joku ahne kapitalisti laittaisi minut tuolla hinnalla myös lihoiksi.
ei nouse niin paljon ja sikanauta on halvempaa kun pelkkä nauta, itse ostan ainoastaan nautaa
Hmm.. miksi ihmeessä lihan hinta nousisi vuodessa noin 100%. Ei ole näkyvissä, inflaatio on ehkäpä 1% nyt. Luulen että jauheliha maksaa vuoden päästä suunnilleen saman mitä nyt.
PS. Jos että sattuneet huomaamaan niin edellisen hallituksen aikana kaikki kallistui suomessa, nyt hinnat ovat tasaantuneet tasoilleen.
Ja henkilöt jotka pähkäilee maataloustukia tiedoksi. Niillä tuilla kompensoidaan viljelijöille liian matalia tuottajahintoja jotta se ruoka olisi kaikille edullisempaa kaupoissa. Maataloustuet poistamalla ruoan hinta siis nousisi jonkun verran.
Ei haittaa, en ole syönyt lihaa yli 30 vuoteen.
Jatkaisin samalla linjalla kuin tähänkin asti, eli söisin hirveä, peuraa, villisikaa, kanalintuja, villikalaa yms. luonnonantimia. Koska takapiha +1000 ha.
riippuu paketista, ei se paljoa puutu nytkään, paistijauheliha nytkin 15 e// 800g
Pakkohan sitä jotain on syödä ja tuossa tilanteessa kaikki muukin olisi kallistunut. Toivottavasti ei, koska elintaso olisi aika surkea tuollaisessa skenaariossa.
Mä ostaisin sen 700 g paketin, kun ton pienemmän hinta nousee.
Oikeesti kaupat kilpailis asiakkaista tarjouksilla, että takuulla saisi paljon halvemmalla kuin 15 eurolla.
En ole vuosiin syönyt kanaa enkä jauhelihaa. Korvaan nuo soijarouhella . Säälin broireleita ja niiden surkeata 5 viikkoa kestävää elämää ja kuolemaan roikkumalla jaloista hihnalla jossa katkotaan kaulat.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheessä vain yksi jäsen syö lihaa/kanaa/kalaa. Muut on joko vegaaneja tai kasvissyöjiä. Siinä mielessä ei siis hetkauttaisi budjettia pahasti, jos jauheliha maksaisi 15 euroa paketti, kun sitä menee niin vähän.
Herra varjele. Koko perhe homoja täynnä.
Hei. Olen mäkkärin vuoropäällikkö ja tehtäväni on valvoa että kaikki tarjoilijat hokevat vuorollaan JES!
Vierailija kirjoitti:
Hei. Olen mäkkärin vuoropäällikkö ja tehtäväni on valvoa että kaikki tarjoilijat hokevat vuorollaan JES!
JES
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa, en ole syönyt lihaa yli 30 vuoteen.
Olet siis umpihomo.
Vierailija kirjoitti:
En ole vuosiin syönyt kanaa enkä jauhelihaa. Korvaan nuo soijarouhella . Säälin broireleita ja niiden surkeata 5 viikkoa kestävää elämää ja kuolemaan roikkumalla jaloista hihnalla jossa katkotaan kaulat.
Olet siis umpihomo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis umpihomo.
Ihan oikeastiko noin tapahtuu? 😮
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän mutta toisaalta ei ne kanat pelastu enään vaikka et ostaisi..
Vierailija kirjoitti:
Siirtyisin uuteen geologiseen dieettiin. Siinä kerätään maastosta erilaisia kiviä jotka keitetään tai paistetaan pannulla meheviksi ja maustetaan. Njom njom.
Onko tämä sitä paleoliittistä ruokavaliota? Taidanpa kokeilla, keräsin juuri kahmalollisen kiviä, nyt laitan ne kahvimyllyyn hienontumaan.
Yli 30 vuoteen en ole tarvinnut kumpaakaan. Hyvä vaan jos maksaisi vaikka satasen toi köntti.