Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan vauvan aikaisemmon yöunille?

23.01.2007 |

Meillä 2kk:n vauva niin olisko jollain vinkkiä kun neiti nukahtaa yöunille vasta 01.00-01.30 aikoihin niin miten tuota voisi aikaistaa... pari kolme tuntia neiti känää vasyneenä ja nukantaminen tosi hankalaa... Miten muilla?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalla voi olla nälkä, vaikka oletkin hänet juuri syöttänyt:)

Toisaalta tuonikäisellä ei välttämättä sitä rytmiä juuri ole ja meillä ainakin esikoinen tahtoi mennä aina nukkumaan aika myöhään.

Vierailija
2/8 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei näin pientä voi oikein vielä rytmittää. Meillä mentiin ekat 3kk nukkumaan noin 02.00, viimeiset 4h pelkkää kantamista ja syöttämistä. Nyt on viimepäivinä päästy nukkumaan 23.00-00.00. Esikoinenkin valvoi pikkutunneille ekat kuukaudet, kyllä sekin itsestään aikaistui noin 4kk iässä.

Alia ja pojat 3kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en valitettavasti osaa auttaa...mutta ajattelin laittaa viestiä, että meillä poika on nyt reilu5kk ja edelleen mennään vasta 01-02.00 nukkumaan. Joten sama ongelma myös täällä...kovin on iltaisin väsy pienellä, mutta ei sitten millään nukahda. Ollaan kokeiltu, että ei enään myöhään illalla leikiteltäisi lapsen kanssa ja rauhoituttaisiin, mutta äh ei nukahda vasta kuin puolen yön jälkeen. Ja sänkyynkään ei yksinään nukahda...vain tissille ja siitä nostan omaan sänkyyn. Voimia teillekkin yövalvomisiin :)

Vierailija
4/8 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että on nälkää, mutta välillä iltaisin on aika raivarimeinikiä mutta sitten kun antaa pulloa niin menee reippaasti. Vauva pilkkii ja huomaa että on tosi väsynyt ja nukahtaakin jo ennen puoltayötä kun antaa olla meidän vanhmepien välissä mut pyrimme siihen että nukkuisi omassa sängyssä. Jos siis ennen yhtä laittaa omaan niin alkaa samantien kitinä (=tahtoo väliin) mutta viim. n. yhdeltä nukahtaa omaakin. Nukahdettua nukkuukin putkeen n. 6-7:ään jolloin syö n.10 min. jonka jälkeen omaan sänkyyn ja nukahtaa samantien ja sit nukkuukin 9-10:een. Olis ihana kun sais tän rumban muutamaa tuntia aikaisemmaksi! Mun on niin vaikea itse nukkua jos vauva samassa sängyssä. Anteeks kun teksi niin " sekava" ....

Vierailija
5/8 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..unirytmit muuttuvat moneen kertaan vielä ekan vuoden aikana, kyllä ne siitä ajan kanssa menevät..kaikenlaiset yritykset esim. valvottaa lasta väkisin tms on aika tuhoon tuomittuja, tiedän kokemuksesta..meidän pojan nukkumaan meno ajat vaihtelivat kausittain klo 19-00, ei auta muuta kuin sopeutua vanhemman...sitten kun vauva on saanut reilun puolisen vuotta ikää lisää niin nukkumaan menoon voi jo vähän alkaa vaikuttaa esim. päikkäreiden määrällä..

Vierailija
6/8 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö 5kk ja luksusta, kun on viikon aikana muutaman kerran nukahtanut jo klo 23 :)

Eiköhän se tästä, nyt on päikkäritkin viikon aikana tasaantuneet kaksiin pitempiin uniin. Saa nähdä miten jatkossa.

Vierailija
7/8 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puolivuotias tyttö kävi alle 4kk ikäisenä nukkumaan yleensä klo 22-23 ( ja se oli minun mielestä myöhään..). Nyt puolivuotiaana käy nukkumaan klo 19-20. Taitaa olla tuo myöhään kukkuminen tyypillistä ihan pikkuisemmille.

Eli kyllä se siitä ajankanssa. Muistan kun itsekin kirosin, ettei illalla yhtään " omaa aikaa" . Nyt sitten sitä on ihan ruhtinaallisesti, kun tänäänkin neiti nukahti klo 19.30. Kun itse menen nukkumaan puoliltaöin, tankkaa tissillä 2min ja nukahtaa. Herätys sitten klo 7.

Tsemppiä ja jaksamista!

Vierailija
8/8 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole välttämättä nyt kyse vauvan rytmittämisestä vaan siitä miten saada väsynyt vauva " antautumaan" unen tulolle. Eli mun mielestä voit ryhtyä toimenpiteisiin! Itse olen tehnyt niin että tankkaan vauvan täyteen ruokaa (syötän siis vaikka vartin välein tarvittaessa). Sitten vauva vatsalleen vaunuihin, vaunut olkkarin lattialle ja työntelen rivakasti. Vauva nukahtaa kolmessa minuutissa.

Tässä on se hyvä puoli että jos vauva yrittää heräillä tai havahtuu unesta, hyssyttely onnistuu jalalla työntelemällä vaikka sohvalla maaten! Eli tämä on todellakin laiskan ihmisen tekniikka. Itelläni on selkä niin tohjona että en jaksaisi kanniskella vauvaa tuntikausia pitkin asuntoa...

Meillä käytettiin tätä tekniikkaa noin kuukauden päivät juuri tuossa 2 kk tienoilla. Nyt yritetään opettaa vauvaa nukahtamaan myös muualle kuin vaunuihin. Välillä nukahtaa helposti, välillä on hankalampaa. Mutta vaunuissa nukkuessaan neiti vetelee 7-8 tunnin unia putkeen, joten en valita! Usein nukutan myös päivällä sisälle vaunuihin, jos laiskottaa. Pääsen niin paljon helpommalla ja ehdin tekeen päivällä muutakin kuin nukuttelemaan vauvaa parin tunnin välein.

Isommalle lapselle tämä ei tietenkään käy ettei putoa vaunuista...