Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko katkeruutta siitä, ettei sinun opiskeluaikana ollut somea?

Vierailija
27.04.2024 |

Ei WhatsAppia, ei Jodelia, ei Kikiä, ei Snapchattia, ei Tinderiä.

Korkeintaan tekstiviestit ja puhelut.

Olisiko opiskeluaikasi (2. sekä 3. asteen opinnot) ollut parempaa, jos somealustat olisi olleet tätä tukemassa? Helpompaa tutustua uusiin ihmisiin jne.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä on tunne että en väistänyt pelkästään luotia, vaan väistin tykistökeskityksen.

Vierailija
22/30 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paremminkin kiitollinen, että en ollut nenä kiinni somessa, kun sitä ei ollut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on paljon kavereita mutta miten usein heitä näkee oikeasti? Voisiko tähän joku nuorempi vastata meidän ikäihmisten tiedon lisäämiseksi?

Vierailija
24/30 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sillon irc-galleria, ii2 ja myspace. Jopa demi.fi.

Vierailija
25/30 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa ei olisi. Raivostuttaa väistellä näitä, jottei päädy kuvien tai videoiden taustalle. Ruokalassakaan ei välty näiltä. 

Vierailija
26/30 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ollut! Ainoa, mikä vähän harmittaa, on se, kuinka luontevasti nuoret voivat viestitellä nykyään keskenään. Omassa nuoruudessa leimaantui heti, jos vaikka soitti jollekin pojalle, ja tietysti sieltä aina vastasi joku muu perheenjäsen, mikä aiheutti kiusallisia tilanteita.

Vierailija
27/30 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä noista mainituista nykyäänkään käytä kuin Whatsappia, olen sitä ikäluokkaa.

Vierailija
28/30 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sain elää todennäköisesti ainakin lähes puolet elämästäni, sen paremman puoliskon, ilman somea.

Vierailija
29/30 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä. Tuntuu että nolasin itseni jo ihan tarpeeksi pahasti IRC:ssä, chateissä ja foorumeilla, saatikka sitten että olisi oma nimi ja pärstä ollut siinä mukana, videoista nyt puhumattakaan. Enkä minä siis nuorena ollut edes mikään sekoilija, mutta silti välillä tulee sellainen "eisssssaatana" -fiilis, kun muistaa jotain 20 vuoden takaisia nolouksia. Aika varma olen, että kaikille tulee näitä.

Vierailija
30/30 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella iloinen että somea ei ollut opiskeluaikanani. Opin kaikenlaista hyödyllistä käytännön taitoa sen sijaan. Kaverini tunsin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme