Tunnetko katkeruutta siitä, ettei sinun opiskeluaikana ollut somea?
Ei WhatsAppia, ei Jodelia, ei Kikiä, ei Snapchattia, ei Tinderiä.
Korkeintaan tekstiviestit ja puhelut.
Olisiko opiskeluaikasi (2. sekä 3. asteen opinnot) ollut parempaa, jos somealustat olisi olleet tätä tukemassa? Helpompaa tutustua uusiin ihmisiin jne.
Kommentit (30)
Olen paremminkin kiitollinen, että en ollut nenä kiinni somessa, kun sitä ei ollut.
Nykyään on paljon kavereita mutta miten usein heitä näkee oikeasti? Voisiko tähän joku nuorempi vastata meidän ikäihmisten tiedon lisäämiseksi?
Oli sillon irc-galleria, ii2 ja myspace. Jopa demi.fi.
Kunpa ei olisi. Raivostuttaa väistellä näitä, jottei päädy kuvien tai videoiden taustalle. Ruokalassakaan ei välty näiltä.
Onneksi ei ollut! Ainoa, mikä vähän harmittaa, on se, kuinka luontevasti nuoret voivat viestitellä nykyään keskenään. Omassa nuoruudessa leimaantui heti, jos vaikka soitti jollekin pojalle, ja tietysti sieltä aina vastasi joku muu perheenjäsen, mikä aiheutti kiusallisia tilanteita.
Enkä noista mainituista nykyäänkään käytä kuin Whatsappia, olen sitä ikäluokkaa.
Onneksi sain elää todennäköisesti ainakin lähes puolet elämästäni, sen paremman puoliskon, ilman somea.
No en kyllä. Tuntuu että nolasin itseni jo ihan tarpeeksi pahasti IRC:ssä, chateissä ja foorumeilla, saatikka sitten että olisi oma nimi ja pärstä ollut siinä mukana, videoista nyt puhumattakaan. Enkä minä siis nuorena ollut edes mikään sekoilija, mutta silti välillä tulee sellainen "eisssssaatana" -fiilis, kun muistaa jotain 20 vuoden takaisia nolouksia. Aika varma olen, että kaikille tulee näitä.
Olen todella iloinen että somea ei ollut opiskeluaikanani. Opin kaikenlaista hyödyllistä käytännön taitoa sen sijaan. Kaverini tunsin.
Lähinnä on tunne että en väistänyt pelkästään luotia, vaan väistin tykistökeskityksen.