Isäni kuoli, miten vapun juhliminen?
Isäni kuoli ilmeisesti sydänkohtaukseen tänään aamulla. Meillä olisi ollut keskiviikkona vappujuhlat mihin on kutsuttu muutama kaveriperhe lapsineen. Onko ok juhlia tapahtuneesta huolimatta?
Kommentit (272)
Mulle kävi kerran niin että oli kutsuttu juhannuksen viettoon enkä kovin halukas ollut sinne edes menemään. Vasta paikan päällä selvisi että olikin juuri ollut kuolemantapaus perheessä niin oli kyllä maailman kiusallisin juhannus vieraanakin. Olisivat peruneet koko homman niin olisin aivan tyytyväisenä jäänyt kotiin.
No miltä Sinusta tuntuu? Jos tuntuu, että jaksat ja pystyt, niin ok. Jos tuntuu, ettet pysty, niin ok.
Et tietenkään juhli, kyseessä oman isän kuolema.
Miksi olet täällä jos isäsi kuoli aamulla?
Minä en jaksaisi juhlia. Jos olisi puoliso, niin hän voisi toimia isäntäväkenä, jotta lapsilla olisi hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet täällä jos isäsi kuoli aamulla?
Missä pitäisi olla?
On olemassa käsite nimeltään "Suruaika".
Mikäli isälläsi ja sinulla.ei ollut riitaa tai välit ns. poikki niin on hyvin outoa että pitäisit juhlat.
Joku kunnioitus vainajaa ka hänen läheisiään kohtaan, joihin itsekin kuulut.
Isäkö teillä juhlien ohjelmasta vastasi?
Turhin juhla ikinä, helppo jättää juhliminen - edes tuossa tilanteessa.
Miksi ei voisi juhlia jos jaksaa ja haluaa?
Osanotto suruusi.
Tällä hetkellä et varmaan tiedä, miten haluat vappuna tehdä. Voit odottaa edes huomiseen. Sinänsä voit juhlia jos jaksat, mutta ihmiselle on joskus hyväksi, kun hieman rauhoittaa elämäänsä surun tultua elämään.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa käsite nimeltään "Suruaika".
Mikäli isälläsi ja sinulla.ei ollut riitaa tai välit ns. poikki niin on hyvin outoa että pitäisit juhlat.
Joku kunnioitus vainajaa ka hänen läheisiään kohtaan, joihin itsekin kuulut.
Mitä silloin suruaikana pitäisi tehdä? Surra yksin kotona itkien?
Ei nykyihmisillä ole mitään käytöstapoja, tai muitakaan tapoja.
Minä, minä, minun, mut ku mä haluun...
Ja että palstalla kysellään hyvä käytöksen ohjeita.
Joihin. olloy vastaa kuoriossa että; " Juu, juhli vaan. Jos susta siltä tuntuu"
Apua.
Eiköhän vainaja olisi halunnut, että juhlat jatkuu 👍 surra ehtii myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyihmisillä ole mitään käytöstapoja, tai muitakaan tapoja.
Minä, minä, minun, mut ku mä haluun...
Ja että palstalla kysellään hyvä käytöksen ohjeita.
Joihin. olloy vastaa kuoriossa että; " Juu, juhli vaan. Jos susta siltä tuntuu"
Apua.
Miten tämä liittyy aiheeseen?
Ehkä tämä on täysin väärä paikka kysellä ilkeiltä ihmisiltä.
Isiä tulee,isiä menee mutta vappu on vaan kerran vuodessa.
Jotkut jotka surevat oikeasti, tekevät sitäkin.
Se on aika jolloin surraan,järjestellään vainajan asioita ja hautajaisia. Ei juhlita, ainakaan muutama päivä lähiomaisen kuoleman jälkeen jne.
Jos kuolema ei kosketa, sitten on sama vaikka juhlia. Mutta ei kuulu normi tapoihin perheenjäsenen kuollessa.
Suurempi suru tuntuu olevan ongelma vapun vietosta , kuin suru läheisen kuolemasta.
Jos tuntuu siltä että tekee mieli juhlia, niin sitten juhlit. Jos tuntuu että ei, niin peru juhlat.