Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita töissä käyviä joille alkoholi on elämäntapa?

Vierailija
27.04.2024 |

Käyn töissä, tienaan hyvin ja elämä muutenkin kunnossa. Alkoholi kuuluu itselläni olennaisena osana joka päivästä elämää. Mielestä se antaa kivasti arkeen, ja erityisesti juhlaan, sisältöä

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi voi kuulua elämään monella tapaa tekemättä ihmisestä alkkista. 

Harrastan viinejä - en kalliita vaan etsin hinta/laatusuhdetta - käyn viinitiloilla ja -tapahtumissa, omassakin pihassa kasvaa muutama köynnös ja elän viinitarhojen keskellä. Juon 1 lasillisen ruuan kanssa sillointällöin. Voisi tuota kutsua elämäntavaksikin mutta humallu en koskaan:)

Itse harrastan maitoja. En piimää, vaan etsin hyvää maitoa. Käyn maitotiloilla ja joskus navetoissakin. Juon lasillisen ruoan kanssa. Tätä voisi kutsua elämäntavaksi - en koskaan juo koko tonkkaa :-)

En siis ole riippuvainen maidosta ja olen ihan tervejärkinen.

Vierailija
42/59 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi juoppo kun puolustelee juoppouttaan. Sano nyt vielä että "Juon koska voin tai haluan". Ei. Juot koska olet riippuvainen. Addikti.

Ja sinusta tuolleen saa puhua sairaalle ihmiselle? Puhuisitko vaikka syöpäsairaalle? Häpeä.

Alkoholin käyttöön voi vaikuttaa enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo aloitus. Jos ei ole mitään ongelmaa miksi pitää tulla johonkin vauvalle tekemään tällainen avaus

Vierailija
44/59 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä noita alkoa koko ajan kittaavia tyyppejä. On todella surullista nähdä kun pitävät itseään vielä cooleina tyyppeinä, omissa puheissaan pitävät toimintaansa niin siistinä. Kaikki muut puhuvat heistä säälittävinä juoppoina eivätkä naisetkaan pysy. Miksiköhän?

Vierailija
45/59 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä noita alkoa koko ajan kittaavia tyyppejä. On todella surullista nähdä kun pitävät itseään vielä cooleina tyyppeinä, omissa puheissaan pitävät toimintaansa niin siistinä. Kaikki muut puhuvat heistä säälittävinä juoppoina eivätkä naisetkaan pysy. Miksiköhän?

Juominen pitää hoitaa niin että muut ei sitä huomaa. Amatöörit kehuskelee juomisella, ammattilaiset osaa pitää sen muilta piilossa

Vierailija
46/59 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juomattomat ihmiset ovat armottoman tylsiä ja kuivia tyyppejä

Tämä on niin totta! Ilottomia, vakavia, tylsiä, katkeroituneita

Vierailija
47/59 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksa-alan miehissä paljon sellaisia, jotka juovat muutaman oluen joka ilta. Pe-su niin paljon kuin pystyvät. Ei tuo minua haittaa niin kauan kuin hoitavat työnsä, eikä ole perhe kärsimässä. Toiset juovat itsensä hautaan, toiset syövät. Tylsiä sellaiset säntilliset kuivakkeet, joilla ei ole mitään paheita.

Vierailija
48/59 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika iso yleistys, samaan tapaan kuin että kaikki vähän ottavat ovat alkoholisteja. Itse lopetin juomisen neljä vuotta sitten ja sen jälkeen on parantunu masennus, oon muutenkin iloisempi ja avoimempi tyyppi. Juhlissa kuin juhlissa oon iloinen, oli tarjolla alkoa tai ei, ennen olisin saattanu olla pettynyt jos kävi ilmi, ettei mitään vahvempaa oo tarjolla. Raittius ei tee kenestäkään ilotonta ja katkeraa.

Vierailija
49/59 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi juoppo kun puolustelee juoppouttaan. Sano nyt vielä että "Juon koska voin tai haluan". Ei. Juot koska olet riippuvainen. Addikti.

Ja sinusta tuolleen saa puhua sairaalle ihmiselle? Puhuisitko vaikka syöpäsairaalle? Häpeä.

Melkoista idiotismia verrata syöpää alkoholismiin. Syöpää ei kukaan valitse elämäänsä, alkoholin taas nimenomaan valitsee. Sen juo itse, kukaan ei kaada sitä kurkkuusi paitsi jos itse annat.

Tupakoinnilla hankittu keuhkosyöpä tai auringonpalvonnalla hankittu ihosyöpäkö sitten ihan vaan tapahtuu eikä niihin liity omaa valintaa?

Vierailija
50/59 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika iso yleistys, samaan tapaan kuin että kaikki vähän ottavat ovat alkoholisteja. Itse lopetin juomisen neljä vuotta sitten ja sen jälkeen on parantunu masennus, oon muutenkin iloisempi ja avoimempi tyyppi. Juhlissa kuin juhlissa oon iloinen, oli tarjolla alkoa tai ei, ennen olisin saattanu olla pettynyt jos kävi ilmi, ettei mitään vahvempaa oo tarjolla. Raittius ei tee kenestäkään ilotonta ja katkeraa.

Yleensä tekee, poikkeuksiakin toki on. Yleensä raittius on hyvesignalointia tyyliin "olen parempi ihminen kun te". Entiset alkoholistiti on tietty asia erikseen eikä niiden pidäkään juoda. Juo vain jos hallitset juomisen

Vierailija
51/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni työssäkäyvä on käytännössä viikonloppualkoholisi?  

Vierailija
52/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tekee, poikkeuksiakin toki on. Yleensä raittius on hyvesignalointia tyyliin "olen parempi ihminen kun te". Entiset alkoholistiti on tietty asia erikseen eikä niiden pidäkään juoda. Juo vain jos hallitset juomisen

Höpö höpö. Itse olen viisikymppinen nainen, ja joka toinen tuttavapiirini vaihdevuotisista naisista on lopettanut alkoholin käytön, koska se kertakaikkiaan vie tässä iässä sekä yöunet että elämänlaadun. 

Vierailija
53/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole noin yksioikoista. Kyllä minäkin juon silloin kun haluan, mitään fyysistä tarvetta sille ei ole. Humalassa vaan sattuu olemaan mukavaa. En tosin juo läheskään joka päivä, mutta kyllä voin temuttaa vaikka kaksi-kolme viikkoa putkeen jos huvittaa.

Vierailija
54/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä vapaa-ajan tissuttelusta tulee hyvin helposti tapa. Arjen asiat pyörii täysin mutta viikonloput saattaa helposti mennä tissutellessa. Itselläni oli se tapa lähes 30 vuotta. Sitten tuli vaan stoppi eikä enää maistunut. Luultavasti tuli kiintiö täyteen. Nyt menee yksi saunakalja kerta viikkkoon ja noin kerran kuussa puoli pulloa valkkaria lauantai illallisella. Positiivisena asiana olen huomannut sen että aktiivisuus on lisääntynyt vaikka ikä on kohta 60. Onneksi terveys säilyi hyvänä vaikka alkoholin käyttömäärä on ollut joskus melko suurta.

Vierailija
55/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hermomyrkky ja karsinogeeni. Oma on valintanne. 

Kaikista mittavista haitoistaan huolimatta ainoa laillinen päihde. Sairasta.

Vierailija
56/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se meni.  Joskus keskiviikkona koppa keppanaa töiden jälkeen.  Perjantaina töistä lähtiessä pari laatikkoa ja kaksi isoa Tapio pulloa Alkosta.  Eka ryyppy jo omalla pihatiellä ennen kun auto pysähtyi.  Lopetin sitten kokonaan kohta 10v sitten, eikä ole hetkeäkään kaduttanut.

Vierailija
57/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussa on varmaan joku alkoholistigeeni, vaikka suvussa ei alkoholisteja olekaan. En ole koskaan juonut paljon, mutta kyllä se yksi tai kaksi lasillista houkuttelee viikonloppuisin. Ja ärsyttää, vaikka määräni ei ole olleet suuria, että miten paljon se rentoutuksen ja hiprakan tunne vetääkään puoleensa. Nyt oon ostanut holittomia vaihtoehtoja, joita onneksi nykyään on tosi hyvän makuisia, ja se on tuntunut melkein samalta.

Vierailija
58/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
59/59 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hermomyrkky ja karsinogeeni. Oma on valintanne. 

Se on "vain" alkoholia. Siinä päihteessä ei ole oikeasti mitään vain kun ominaisuuksiltaan alkoholi on kova huume.