Kelan ja Verotoimiston konttoreista lakkautetaan lähes puolet
Kelalla ja Verotoimistolla on ollut liikaa konttoreita ja liian paljon työntekijöitä, nyt konttori verkkoa ja työntekijöiden määrää aiotaan karsia puolella: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010388681.html
Kommentit (174)
How important can it be that I tasted other lips?
Vierailija kirjoitti:
Missä tuossa sanottiin mitään Kelasta?
Tuota linkkiä en avannut, mutta ainakin eilen uutisoitiin, että Kelan konttoreista ja verotoimistoista karsitaan puolet pois.
Se tulee hidastamaan käsittelyaikoja ja heikentämään puhelinpalveluita.
Vierailija kirjoitti:
https://toimistot.te-palvelut.fi/etela-savo/ajankohtaista/-/asset_publi….
Eduskunnan päätöksen mukaan kunnat järjestävät työvoima - ja yrityspalvelut 1.1.2025 alkaen. Nykyiset työ- ja elinkeinotoimistot lakkautetaan.
Ne siirtyy vaan kunnille.
Tätä menoa tarvitsee lottovoiton, että pärjää Suomessa.
Työkkäristä voisi vähentää työvoimaa myös, ihan turh pulju. Tehdään työllistymissuunnitelmia ja virrkailija soittelee ja kyselee päivitetäänkö suunnitelmaa mutta työn saamiseen ei paljon ollut apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yh-vanhemmilta leikattiin noin 300-500 kuukaudessa ja myös ansiosidonnaisesta leikattiin 300 kuukaudessa pois.
Aivan järkyttäviä leikkauksia.
Kun edes asuminen halpenisi, vaan ei.
No, en voi itse käydä parturissa, koska kun olen töissä pitää palkkarahoja säästää työttömyysajan ruokaan.
Työssäkäyvä puoliso ottaa eväät töihin ja samoin minä, kun teen sijaisuuksia.
Vaatteita ei voi ostaa.
Joten hirveästi ei työmotivaatiota enää ole. Kunhan jotenkin tekee jatkossa työt.
Kannattaa etsiä edullinen parturi, etniset tai mustakeltainen ketju esimerkiksi.
Meilläpäin verotoimisto on auki kahtena päivänä viikossa, 9-15 talviaikana ja kesäaikana 9 - 12. Joutaa lopettaa nekin palvelut, on jo muutenkin minimissä!
Vierailija kirjoitti:
Työkkäristä voisi vähentää työvoimaa myös, ihan turh pulju. Tehdään työllistymissuunnitelmia ja virrkailija soittelee ja kyselee päivitetäänkö suunnitelmaa mutta työn saamiseen ei paljon ollut apua.
Niitä palkataan lisää. Tampereella auki 2 paikkaa. Palkka 2 900 e.
Ja aiemmin palkattiin tuhansia uusia hoitamaan byrokratiaa. Varmasti työnä ihan hirveää.
Vierailija kirjoitti:
Suom on nyt vaan liian pieni maa. Monessakin mielessä.
Miksi Suomea sanotaan aina pieneksi maaksi. Sitä sai kuulla jo peruskoulussa niin paljon että siihen alkoi uskomaan. Onko sekin jotain itse kehiteltyä halventamista.
Muistan hyvin kun lähdin Eurooppaan vaihto-oppilaaksi ja jossain tilanteessa satuin mainitsemaan Suomen pienuuden. Sain siitä todella outoja katseita ja kommentteja siitä että Suomi on oikeasti suuri maa.
Olemme todellakin eurooppalaisittain ihan tavallisen kokoinen maa. Moni muu maa on pienempi pinta-alaltaan ja asukasluvultaan. Muutamia suurempiakin maita on, eikä meidän tarvitse verrata mastamme niihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöskään hyvinvointialue ei jatka määräaikaisten hoitajien töitä eikä ota eläköityvien tilalle ketään.
Joten onhan se selvä, että virastoissa irtisanotaan myös porukkaa.
Syöpäleikkauksiin jono on HUS:issa kaksi kuukautta eli voi olla että tauti leviää odotettaessa. Mitä vähemmän on käytössä hoitohenkilökuntaa niin sitä vähemmän on potilaita hoidossa ja saadaan taas lisää säästöjä. Osa potilaista kuolee tai siirtyy saattohoitoon kun levinnyttä tautia ei voida enää parantaa.
Kuinka paljon syöpä voi nyt kahdessa vuodessa pahentua?
Mikkelissä ainakin on verotoimisto suljettu jo ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla on yksi verotoimisto. Yksi. Kuinkahan paljon niitä vielä mahdetaan vähentää?
Missä se sijaitsee?
No, en voi itse käydä parturissa, koska kun olen töissä pitää palkkarahoja säästää työttömyysajan ruokaan.
Työssäkäyvä puoliso ottaa eväät töihin ja samoin minä, kun teen sijaisuuksia.
Vaatteita ei voi ostaa.
Joten hirveästi ei työmotivaatiota enää ole. Kunhan jotenkin tekee jatkossa työt.