Jos mun miehellä on vuosiansiot 35 000 €, niin onko hyvät tulot?
Välillä kun tuntuu ettei rahat riitä mihinkään...
Kommentit (28)
Minulla oli viime vuonna vähän yli 35000 ekeä, ja pidän itseäni pienituloisena. (olen mies)
tuossa summassa lienee mukana lomarahatkin
Mun miehen tulot on jotain 55 0000 ja itselläni 28 000, ja meilläkin ihan kaikki menee mikä tulee eikä meinaa riittääkään (1 lapsi on myös) :(
Vierailija:
Välillä kun tuntuu ettei rahat riitä mihinkään...
ap:n miehellä on hyvä palkka, reilusti yli keskiansion. pitäisi riittää hyvään elämään, matkoihin ym. jos ei sairausmenoja tms. yli normaalin.
Vierailija:
Mun miehen tulot on jotain 55 0000 ja itselläni 28 000, ja meilläkin ihan kaikki menee mikä tulee eikä meinaa riittääkään (1 lapsi on myös) :(
Sanoiko joku todellakin, että 2900 e on duunarin palkka? Ja millä planeetalla? T: Lh 1600e ja miehensä valkokaulustyöläinen 2500e
Vierailija:
Minulla oli viime vuonna vähän yli 35000 ekeä, ja pidän itseäni pienituloisena. (olen mies)
Ei ole kyse siitä, millaisena itse itseäsi pidät! Keskiansio kuussa ennen verotusta 2400 e sulle, mies, niin olet keskituloinen. Älä jäkätä. Olet hyvätuloinen. Ja ilmeisen typerä.
En nyt muista enää suomalaismiehen keskipalkkaa, mutta oliskohan jotain 2800...? Ja tuossa on mukana kaikki miehet, myös vanhempi polvi. Jos otanta otettaisiin vaikka 20-40 -vuotiaista työelämässä olevista miehistä, keskipalkka olisi matalampi kuin iäkkäämpien ryhmässä. Eli jos miehesi on nuorehko ja tienaa nyt 2900, niin hän ei ole suuripalkkainen, mutta keskitason yläpuolella.
Asutaan pohjoisessa keskisuuressa kaupungissa, jossa kalliit asumiskustannukset.
Itselläni ei tuloja, olen koti-äitinä.
-ap
Jos siis asuu kasvukeskuksessa, eikä asuntoa saa puoli-ilmaiseksi.
Mulla ei tuloja ja miehen tulot taisi olla 38 000. Mietin itsekin samaa kysymystä. Henkilökohtaisesti minusta meillä on hyvin paljon käyttärahaa ja mietin miten joku ei pärjää kaksinkertaisella vuositulolla. Opiskelijana totuin tosi niukkaan elämiseen. Olemme siis matkustelleet, syömme joskus ulkona, ruokakauppaan menee aika paljon jne. Lapsia meillä ei ole ja asuntolainan lyhennys on 900 euroa kuussa. Asumme keskikokoisessa kaupungissa ja auto on.
Mun miehellä on HYVÄ palkka, vuositulot päälle 40 000¿. Ainakin kolmasosan vei viime vuonna verottaja. Meillä kolmihenkinen perhe, minä minimituilla kotona. Ei todellakaan ole varaa esim. matkusteluun, saati sitten kahteen autoon tms. Ei ne tulot aina kerro kaikkea. Toisaalta, saatiin kuitenkin asuntolaina, ja minulla on MAHDOLLISUUS olla kotona..jos ajattelee positiivisesti =) Mutta tarkoitin sitä, että 30 000¿:n tuloista saattaisi jäädä käteen lähes saman verran.
Mutta teenkin kahta työtä (toinen osa-aikainen iltaisin) ja ne lopetan kohtan. Sen jälkeen tuloiksi jää n. 3000/kk. Mutta verottajalle meneekin kolmasosa palkasta:-(
Mieheni tienaa hieman tuon yli. Jos itse olisin samassa firmassa, voisin sanoa ettei olisi taloudellisesti hätäpäivääkään!
Mun miehen vuosiansiot viime vuonna oli lähemmäs 100 tonnia, se on kai sitten ihan hyvä. Meillä kyllä rahat riittääkin kaikkeen mihin halutaan niiden riittävän, mutta ei me kyllä mitään ökyrikkaita olla.
Meillä on yksi lapsi. Itse tienaan 67 000¿ ja mieheni 75 000¿, meillä on mielestäni hyvät tulot :-)
no aika keskiluokkaa.. meille ukolla pienemmät tulot n. 300 egee ja juu tiukkaa on. mutta meitä onkin 8 + asuntovelat..