Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä töissä jaksaa olla seitsenkymppiseksi asti?

Vierailija
26.04.2024 |

Kuinka moni pystyy olemaan fyysisessä työssä 70v asti? Kuinka moni pystyy olemaan nopeatempoisessa työssä ko. ikään asti? Entä aivoja kuormittavassa työssä? Koen toivottomuutta ja vihaa, sillä en jaksa omassa työssäni mitenkään olla vielä 20v, kun olen jo nyt aivan loppu. Mutta sehän päättäjien tarkoitus onkin, että ihmiset maksavat eläkettä koko työuransa ajan, mutta eivät pääse ikinä itse eläkkeelle, vaan kuolevat sorvinsa ääreen.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikan presidenttinä tai muussa valtionjohdossa tuo näyttää onnistuvan. Muissa töissä ei, ellei ole laumaa henkilökohtaisia avustajia ympärillä auttamassa.

Vierailija
2/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vastausta, mutta sen voin sanoa että lähihoitajana ei voi noin vanhaksi asti välttämättä toimia. Työn jälki on myös ihan kuraa. Voin vaan vähän kuvitella minkälaiseksi ala on muokkaantunut seuraavaan 30v aikana mikä minulla on työuraa jäljellä. On aivan naurettavaa että joku kuvittelee minunkin työskentelevän 70 vuotiaaksi vanhusten parissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavina

Vierailija
4/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, on noi Suomessakin poliitikot usein. Yliopisto-opettajat ja lääkärit aika usein vetää tonnekin. Kiva sitten joku kirurgi, jolla käsi tärisee, eikä voimat riitä puukon heilutteluun...

Vierailija
5/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla.

Vierailija
6/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mitä omalla työpaikalla olen havainnut, niin suurin osa kun lähestyy kuuttakymppiä, niin kapasiteetti alkaa olla jo täynnä. Ei mitään puhetta että vielä pitäisi pystyä olemaan 10v työelämässä lisää. Olkaa onnellisia te ketkä vielä pääsette eläkkeestä nauttimaan.

Vierailija
7/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää pelätäkö. Saatte kenkää kauan ennen kuin ehditte täyttää 70 vuotta. Sitten voitte loppuikäni turhaan hakea niitä työpaikkoja, joihin kukaan ei halua palkata mitään geriatrikoita. 

Vierailija
8/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, on noi Suomessakin poliitikot usein. Yliopisto-opettajat ja lääkärit aika usein vetää tonnekin. Kiva sitten joku kirurgi, jolla käsi tärisee, eikä voimat riitä puukon heilutteluun...

Meillä oli lääkärinä työpaikalla tuommoinen vanhus. Määräsi jotain 50 vuotta vanhoja lääkkeitä, jotka apteekissa otettiin pois.

Vatsa sekaisin? Määrään amfetamiinia...

Vierailija
9/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirurgi on mitä todennäköisemmin ehtinyt tienata siinä määrin ettei ole ainakaan taloudellista pakotetta olla työelämässä eläkeikään saakka. 

Vierailija
10/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Kaupungin pysäköinninvalvojana.

Vierailija
11/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isoisä ajoi myymäläautoa vielä 75-vuotiaana. 73v Sikke Sumari aikoo jatkaa ravintoloitsijana. Elisabeth jatkoi kuningattarena loppuun saakka.

Vierailija
12/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa diktatuuri

Vierailija
13/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleen mielekkäässä työssä, joka motivoi ja sisältää aina uutta mielenkiintoista. Olen toiminut kyberturvallisuuskonsulttina jo liki 20-vuotta ja jaksan oikein mielelläni vielä seuraavatkin 20-vuotta.

Vierailija
14/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan lähellä 70 vuotta vähentää verotuksessa henkilökohtaisen avustajan palkkakulut? Voi olla tarvetta että kykenee työpaikalle ja jonkunhan ne vaipatkin pitää vaihtaa.

Vierailija
15/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on DI, häntä kysytään jatkuvasti eri projekteihin. On 70v. On siis eläkkeellä, mutta tekee töitä nyt oman toiminimen kautta.

Vierailija
16/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kunto,ylipainoisuus, nuohan tekee raajarikon jo ennenku on 50v, mutta ihan omasta tahdostaan ne lihoaa.

70 ole mitää nykyään, ihan hyvin voi tehä hommia ton jälkeenkin.

Vierailija
17/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleen mielekkäässä työssä, joka motivoi ja sisältää aina uutta mielenkiintoista. Olen toiminut kyberturvallisuuskonsulttina jo liki 20-vuotta ja jaksan oikein mielelläni vielä seuraavatkin 20-vuotta.

Hyvin harvalla on sellainen työ. Valtaosa tekee työtä vain pakon ja toimeentulon vuoksi. 

Vierailija
18/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin näyttelijänä. Seela Sella täyttää tänä vuonna 88 vuotta ja kalenteri on täynnä.

Vierailija
19/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

88 vuotiaat työkkärin tai vanhainkodin infossa. Voi herranen aika. :s

Vierailija
20/56 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presidenttinä ainakin ja kuninkaina. Biden ja Trump ovat n.80-vuotiaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi