Mitä hyötyä mennä jollain 2000€ palkalla töihin? Käteen jää työhön liittyvien kulujen jälkeen toimeentulotuen verran.
Mitä hyötyä mennä jollain 2000€ palkalla töihin? Käteen jää työhön liittyvien kulujen jälkeen toimeentulotuen verran.?
Kommentit (240)
Mietipä, kun on vielä pari lasta, jotka pitää viedä päiväkotiin. Päivähoitomaksuihin menee päälle 500 e/kk ja kaupan päälle vielä syyhyä, noroa, influenssaa, täitä, kihomatoja ja koronaa. Työmatkakulut, työvaatekulut jne. Se on sitä työssäkäynnin ihanuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap asuu mukamas Helsingissä ja siellä työmatkoihin menisi 200- 300 euroa/kk. Salli mun nauraa. Tää on taas näitä hiton trolleja, joiden ainoa ilo on mollata työttömiä ja muita köyhiä.
En puhunut tuossa itsestäni, jossain maaseudulla menee helposti tuo 200-300€ kk, minulla menisi 100€/kk bussikorttiin rahaa.
Ap
Joo, voi mennä eikä aina piisaakaan. Toisaalta asuminen voi olla tosi halpaa tai sinäkin rutkasti halvempaa.
T. Maalla asuja, bruttopalkka 2050€, säästöön joka kuukausi 300€
Minun palkka noin 2000 euroa ja vaimon 2500 - 2800 euroa. Vaikka kuinka jäisin kotiin niin en saisi yhtä paljon rahaa kuin nyt. Kotiin jääminen ei siis kannata.
Riippuu ihmisestä ja elämäntilanteesta, mitä jää käteen. Minulla esimerkiksi kun ei ole lapsia, niin töissä käyminen ei tarkoittaisi sitä, että pitää järkätä niille päivähoitopaikka. Ja asun hyvien joukkoliikenneyhteyksien varrella, joten työmatkoihin ei varmaan paljon menisi. Itse asiassa minulla ei ole ajokorttia, joten kovin isoksi työmatkakulut eivät voi tulla.
Ottaisin mieluusti vastaan työn, josta saisin palkkaa tuon 2000 euroa kuussa. Ikäväkseni en ole millekään työnantajalle enää vuosiin kelvannut. Toivonkin, että jokainen suorittaisi taloudellista harkintaa ja miettisi, onko juuri hänelle se töissäkäynti kannattavaa. Minulle se olisi. Onhan se ikävää, jos töihin valittaisiin ap joka siitä ei edes itse hyödy, ja minä, joka hyötyisin, jäisin valitsematta. Voitte vain miettiä, kummalla mahtaa olla motivaatiokin paremmin kohdallaan.
Toki sitä saa nokkaa kaivaa kotona ollen täysin arvoton pyörittämään tätä yhteiskuntaa.
Mieti sitä kun jäät eläkkeelle. Olisikohan kannattanut
Lopetin työt periaatteiden vuoksi. Katsotaan uudelleen kun hallitus vaihtuu ja tuleeko muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap asuu mukamas Helsingissä ja siellä työmatkoihin menisi 200- 300 euroa/kk. Salli mun nauraa. Tää on taas näitä hiton trolleja, joiden ainoa ilo on mollata työttömiä ja muita köyhiä.
En puhunut tuossa itsestäni, jossain maaseudulla menee helposti tuo 200-300€ kk, minulla menisi 100€/kk bussikorttiin rahaa.
Ap
Joo, voi mennä eikä aina piisaakaan. Toisaalta asuminen voi olla tosi halpaa tai sinäkin rutkasti halvempaa.
T. Maalla asuja, bruttopalkka 2050€, säästöön joka kuukausi 300€
Riippuu missä asuu. Ei se maalla asuminen automaattisesti edullisempaa ole. Sähkölämmitteinen omakotitalo voi olla kalliskin asuttava.
Minä saisin nettona 2000 eurosta 1671,20 jos asuisin Helsingissä. Laskin pilkuntarkasti laskureilla.
Vierailija kirjoitti:
"Saan 1300€/kk käteen tukia, toimeentulotuki + asumistuki, eli lähes sama verojen ja työmatkakulujen jälkeen mitä jää 2000€ palkasta."
Ei 2000 euron palkasta taida mennä sentään 700 euroa veroihin.
Verot noin 300 euroa. Työmatkakulut itselläni 0 euroa kun työmatka alle kilometri. Toki tiedostan siinä suhteessa olevani vähemmistöä. Eikä tuo trolli saa käteen noita rahasummia mitä väittää.
Vierailija kirjoitti:
Mietipä, kun on vielä pari lasta, jotka pitää viedä päiväkotiin. Päivähoitomaksuihin menee päälle 500 e/kk ja kaupan päälle vielä syyhyä, noroa, influenssaa, täitä, kihomatoja ja koronaa. Työmatkakulut, työvaatekulut jne. Se on sitä työssäkäynnin ihanuutta.
2000 euron palkalla ei maksa 500 euroa päiväkotimaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä jaksat tätä samaa valetta toistella viikosta toiseen. jokainen voi mennä itse tarkistamaan kelan laskureilla, mihin tukiin olisi oikeutettu jos olisi työtön. Jos et viitsi mennä mutta uskot trolleihin niin olet liian tyhmä ja laiska työelämään.
Saan 1300€/kk käteen tukia, toimeentulotuki + asumistuki, eli lähes sama verojen ja työmatkakulujen jälkeen mitä jää 2000€ palkasta.
Ap
Moni alapeukuttaa, mutta tuo on kyllä totta! Pitää olla aika hyvä palkka jotta jäisi sen verran merkittävästi enemmän käteen, että kannattaisi uhrata viitenä oäivä viikossa 8h ja vielä matkat päälle aikaansa sen erotuksen vuoksi. Jos tienaa juuri sen verran, että putoaa tuilta, niin on se kyllä aika plus miinus nolla mennä töihin sitten.
Ei kannatakaan ellei saa tehdä sivutyötä. Silloin jää enemmän rahaa, mutta jos sivutyötä ei saa tehdä niin ei mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mulla on töihin 2km, että ei todellakaan mene 200-300€kk. Asun kaukana Helsingistä pienellä paikkakunnalla.
Mutta älä pelkää Konalan jauhelihamies, ei sua kukaan töihin huoli. Joko löysit sen satasen vapuksi?
Ainakin se hyöty, ettei tarvitse raportoida jatkuvasti Kelalle jokaista tilisiirtoaan eikä tarvitse roikkua te-toimistossa pompoteltavana.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihmisestä ja elämäntilanteesta, mitä jää käteen. Minulla esimerkiksi kun ei ole lapsia, niin töissä käyminen ei tarkoittaisi sitä, että pitää järkätä niille päivähoitopaikka. Ja asun hyvien joukkoliikenneyhteyksien varrella, joten työmatkoihin ei varmaan paljon menisi. Itse asiassa minulla ei ole ajokorttia, joten kovin isoksi työmatkakulut eivät voi tulla.
Ottaisin mieluusti vastaan työn, josta saisin palkkaa tuon 2000 euroa kuussa. Ikäväkseni en ole millekään työnantajalle enää vuosiin kelvannut. Toivonkin, että jokainen suorittaisi taloudellista harkintaa ja miettisi, onko juuri hänelle se töissäkäynti kannattavaa. Minulle se olisi. Onhan se ikävää, jos töihin valittaisiin ap joka siitä ei edes itse hyödy, ja minä, joka hyötyisin, jäisin valitsematta. Voitte vain miettiä, kummalla mahtaa olla motivaatiokin paremmin kohdallaan.
Minä taas olen ulosotossa niin käytännössä koko palkka menee ulosottoon eikä rahaa jää ruokaan eikä asumiseen ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä jaksat tätä samaa valetta toistella viikosta toiseen. jokainen voi mennä itse tarkistamaan kelan laskureilla, mihin tukiin olisi oikeutettu jos olisi työtön. Jos et viitsi mennä mutta uskot trolleihin niin olet liian tyhmä ja laiska työelämään.
Saan 1300€/kk käteen tukia, toimeentulotuki + asumistuki, eli lähes sama verojen ja työmatkakulujen jälkeen mitä jää 2000€ palkasta.
Ap
Moni alapeukuttaa, mutta tuo on kyllä totta! Pitää olla aika hyvä palkka jotta jäisi sen verran merkittävästi enemmän käteen, että kannattaisi uhrata viitenä oäivä viikossa 8h ja vielä matkat päälle aikaansa sen erotuksen vuoksi. Jos tienaa juuri sen verran, että putoaa tuilta, niin on se kyllä aika plus miinus nolla mennä töihin sitten.
Moni alapeukuttaa, koska tuo on puhdasta paskaa. Ei tt-tuki+asumistuki ole lähelläkään 1300€/kk, vaikka ap täällä joka päivä yrittää sitä todeksi muuttaa spämmäämällä tätä samaa paskaa.
Hommasi on itse elättää itsesi eikä elellä muiden verorahoilla maksetuilla tuilla.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin se hyöty, ettei tarvitse raportoida jatkuvasti Kelalle jokaista tilisiirtoaan eikä tarvitse roikkua te-toimistossa pompoteltavana.
Tilisiirtojen raportoiminen Kelalle ei ole vaikeaa eikä stressaavaa, mutta jos ulosotto vie laittomasti palkasta 100% niin ei jää mitään edes ruokaan eikä vuokraan.
Ap