Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä mennä jollain 2000€ palkalla töihin? Käteen jää työhön liittyvien kulujen jälkeen toimeentulotuen verran.

Vierailija
26.04.2024 |

Mitä hyötyä mennä jollain 2000€ palkalla töihin? Käteen jää työhön liittyvien kulujen jälkeen toimeentulotuen verran.?

Kommentit (240)

Vierailija
201/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus yrittää tarttua juuri tähän kannustinloukkuun tekemällä työllistymistä tukevia alennuksia maksettuihin tukiin.

Vierailija
202/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen töitä 1600 bruttopalkalla. Ei ole osa-aikainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin se hyöty, ettei tarvitse raportoida jatkuvasti Kelalle jokaista tilisiirtoaan eikä tarvitse roikkua te-toimistossa pompoteltavana. 

Aika kalliiksi tulee jos pelkästään tuon takia käy töissä. Noihin kelan juttuihin nyt menee mitätön aika täyteen työaikaan verrattuna.

Ei mun ainakaan tarvitse työnantajalle maksaa, että käyn töissä :D Eikä kyse ole ajasta, vaan itsenäisyydestä. 

Et sä yhtään sen itsenäisempi ole. Työnantaja määrää milloin sun on siellä työpaikalla oltava. 

Tottakai.  Se kuuluu järjestäytyneeseen yhteiskuntaan, että kaikki toimii.  Sinun tavallasu eläessä taas yhteiskunnasta tulisi anarkistinen ja si

Yhteiskunta rauhan takia syrjäytyneitä elätetään.

Ihminen voi vaikka t.appaa jos sen ahdistaa nurkkaan

Kaikki ei oo voittanut vanhemmat lottoarvontaa.

Se että on kivat fiksut ehkä varakkaat vanhemmat.

Ehkä ap:lla ei ole

Ehkä ap ei koe syvää kiitollisuutta.

Ehkä jeesus kuoli turhaan?,,

Vierailija
204/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saan pelkän työmarkkinatuen joten todellakin kannattaisi mennä töihin. En vain pääse.

Miksi et pääse? Onko joku erityinen ongelma vai eikö oman alan töitä löydy? 

Siksi kun täällä ei ole oikein minkäänlaista työtä mitä voisin tehdä. Fyysisesti raskas työ ei käy.

Vierailija
205/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse saan lähes tonnin kuussa olemalla kotona. Ulosottovelkaa on joten palkka menis suoraan sinne ja sais olla ihan minimissään se 2000€ kk että edes viitsisin lähteä kotoa. T toimeentulotuella

Omaa tyhmyyttä joutua ulosottoon.  Sillä et puolustele yhtään mitään.  Kertoo siitä, että taloudenhallintakyky puuttuu.  

Joo älä viitsikään lähteä kotoa minnekään.  Tekisit vain lisää velkaa ja tyhmiä päätöksiä.

Toivottavasti sulla ei ole lapsia etkä tule niitä hankkimaan.  Ne joutuisi vain kärsimään sun huonoista valinnoista ja maksumiehiksi aikanaan.

Niin 

Tiedän tyhmiä yrittäjiä.

Pyörittävät esim lounaskahvilaa

Tulee korona

Tulee konkurssi

Mitäs lähtivät

Tyhmät

Vierailija
206/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke kertyy!

Vierailija
207/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan ansiosidonnaista 1200 e kuussa. 2000 e kuussa olisi aika paljon enemmän. En vaan saa töitä, tällä hetkellä omalla alalla ei ole mitään enkä muuallekaan kelpaa. Olen autistinainen, joten minua karsastetaan sosiaalisesti.

Vierailija
208/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun täällä ei ole oikein minkäänlaista työtä mitä voisin tehdä. Fyysisesti raskas työ ei käy.

Täällä? Ei vuori tule sinun luoksesi.

Vierailija
209/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jeesus kuoli turhaan?

Pohja se on myös maksajan säkissä. Olen valmis sotimaan tukijulleja vastaan.

Vierailija
210/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jeesus kuoli turhaan?

Pohja se on myös maksajan säkissä. Olen valmis sotimaan tukijulleja vastaan.

Paljonko sinä tienaat?

Tekisirkö samat duunit 2000 brutto?

Vierailija
211/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtahan on paikallinen sopiminen voimassa. Sitten voit sopia palkaksesi 3000e.

Vierailija
212/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää siitä kolme sataa enemmän, ihan hyvä summa. Plus työterveyshuolto, lomarahat jne.ovat hyviä etuja. Lisäksi voit saada palkankorotuksen. Töissä saa sosiaalisia kontakteja ja mielekästä tekemistä. Työtön joutuu anomaan rahaa Kelalta ja lähettämään tiliotteita sekä selvittelemään kuluja. En pidä anomisesta, joten olen töissä. Rahaa jää säästöön ja voi hommata vaikka uudet kengät, tv:n jne kun on tarve. 

Elämäntapatyöttömien vuoksi kaikki työtä vailla olevat ihmiset on syyllistetty työttömyydestään ja se on väärin. Työttömyys nousee tänä vuonma kohisten eikä työpaikkoja riitä kaikille. Menkää töihin -huutajille soisin kyllä pitkään jatkuvan työttömyysputken, ihan perusempatian opettelemiseksi. 

Vierailija
213/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö kaikkien työttömien

Pestä mummojen pyllyjä?

Siivota kadun varsia?

Palkkatyököyhyys

Sitä on paljon

Ymmärrän että ilmainen työ ei kiinnosta.

Vierailija
214/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät on tuet, mutta ne eivät koskaan nouse. Töissä käyvä voi saada palkankorotuksen kokemuksen lisääntyessä, edetä paremmin palkattuihin töihin työpaikallaan tai hakea uutta paremmin palkattua työtä kun on osoittanut pystyvänsä työntekoon. Jostain on vain aloitettava. Paremmat kuitenkin mahdollisuudet saada enemmän rahaa, kuin mitä yhteiskunnan kassasta jaetaan.

Kyllä ne nousee ainakin niille jotka saa toimeentulotukea. Juurihan siihen toimeentulotukeen tuli indeksikorotus. Onhan tämä tilanne (=tuet vs. paska palkka) aivan absurdi eli en yhtään ihmettele ettei työt matalapalkka-aloilla kiinnosta. Jos erotus on 200€/kk eikä ole sosiaalisia paineita työssä käydä niin kuka viitsii. 

Vierailija
215/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato kun ei asu kehäkolmosella niin jää paljon enemmän.

Vierailija
216/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläke kertyy!

Ei kerry

Kaikki saa peruseläkkeen

Eläkkeen päälle saa tienata tonnin kuussa.

En ole maksanut eläkettä itselleni

Minulla on 300 000 ja työ josta saan ok tulon.

Aion jatkaa 65 vuotiaaksi

Sitten alan tekemään  4 pv viikko

Vierailija
217/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan pelkän työmarkkinatuen joten todellakin kannattaisi mennä töihin. En vain pääse.

Tällöin nimenomaan kannattaa mennä töihin vaikka miten pienellä palkalla koska sekin on parempi kuin työmarkkinatuki. Mutta eri asia niille ketkä saavat tuon lisäksi asumistukea ja vielä toimeentulotukea. En minäkään työttömänä saisi mitään muuta kuin työmarkkinatuen joten tuo 2000€/kk brutto olisi todellakin kannattavaa. 

Vierailija
218/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napsahti lottovoitto no rahahuolet poistui ,nyt pitäis hommata nuori vaimo sellainen ulkomaan eläjä.

Vierailija
219/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä jaksat tätä samaa valetta toistella viikosta toiseen. jokainen voi mennä itse tarkistamaan kelan laskureilla, mihin tukiin olisi oikeutettu jos olisi työtön. Jos et viitsi mennä mutta uskot trolleihin  niin olet liian tyhmä ja laiska työelämään. 

Saan 1300€/kk käteen tukia, toimeentulotuki + asumistuki, eli lähes sama verojen ja työmatkakulujen jälkeen mitä jää 2000€ palkasta.

Ap

Ethän sinä asumistukea käteen saa, se menee saman tien. Eikä 2000 palkasta sentään kolmannesta veroja viedä.

Vierailija
220/240 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Saan 1300€/kk käteen tukia, toimeentulotuki + asumistuki, eli lähes sama verojen ja työmatkakulujen jälkeen mitä jää 2000€ palkasta."

Ei 2000 euron palkasta taida mennä sentään 700 euroa veroihin.

Menee veroihin, eläkemaksu, liittomaksut yms yms. + työmatkakulut 200-300€/kk

Ap

Pääkaupunkiseudulla AB -lippu kuukaudeksi on 55,50 ja ABC 82,80.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän