Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olette Arttu Wiskarin Monaco-biisistä?

Vierailija
26.04.2024 |

Itse olen sitä mieltä, että onpa surullista. Mies elää toteutumatonta unelmaa poikansa kautta.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä korvamato koko biisi. Sanoma on joo omalla tavallaan julma.

Vierailija
2/35 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti osa miehistä on tuollaisia. Elää unelmaansa lapsen kautta. On tällaisia äitejäkin varmasti, sitä en kiistä.

Vierailija
4/35 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimi Räikkösiä syntyy Suomeen kerran kahdessakymmenessä vuodessa noin keskimäärin. Mun mielestä biisi kuvaa hyvin, että unelmia on, mutta ei niillä ole totuuspohjaa. 

Vierailija
5/35 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota biisiä varmaan hoilaa tulevana kesänä känniporukat ympäri Suomea. Aika taattua tehtaan laatua Wiskari&co pajalta. 

Vierailija
6/35 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän surullinen tarina.

Ja kaikkihan varmaan tietää tai on kuullut niistä kenttien laidoilla räyhäävistä vanhemmista, syy miksi junnujoukkueisiin ei enää meinaa saada valmentajia eikä peleihin domareita. 

Vierailija
7/35 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mp on, että taas tuli Wiskarille yksi hitti lisää. Faija vaan haaveilee Monacossa jahdin ympärille laskevasta auringosta, vaikka ajaa trukkia varastolla.  

Vierailija
8/35 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biisissä on itseironiset sanat. Mutta ainahan näitä omista lapsistaan mielestään tähtiä tekeviä vanhempia on. 

Vierailija
9/35 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota biisiä olisi vaikea kuvitella jonkun muun laulavan, kuin Arttu Wiskarin. Jos esim Samuli Putro laulaisi tuon, niin olisihan se aika wtf juttu. 

Vierailija
10/35 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen rallatus sovitettu helppoihin säveliin ja osiin. Tehty niin, että kaikkien on helppo hoilata mukana. Eipä siihen muuta tarvita, niin hitti tulee. 

Vierailija
11/35 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävä korvamato koko biisi. Sanoma on joo omalla tavallaan julma.

Korvamato pahimmasta päästä, etenkin kertsi. 

Vierailija
12/35 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiskarille tyypillinen viiltävän osuva mutta silti lämpimän humoristinen kuvaus eräästä ihmistyypistä, joiden ainoa pakotie omasta näköalattomuudesta menee omien lasten kautta. Tykkään Artun tavasta kuvata suomalaista mielenmaisemaa ja sen lieveilmiöitä.

Vierailija
13/35 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wiskarille tyypillinen viiltävän osuva mutta silti lämpimän humoristinen kuvaus eräästä ihmistyypistä, joiden ainoa pakotie omasta näköalattomuudesta menee omien lasten kautta. Tykkään Artun tavasta kuvata suomalaista mielenmaisemaa ja sen lieveilmiöitä.

Siinä on jotain hyvin samaa kuin Leevi and the Leavingsissä.

Vierailija
14/35 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se Minna-biisi paljon surullisempi!

Vierailija
15/35 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut kuullut tätä ollenkaan mutta nyt olen kuunnellut viisi kertaa putkeen. 

"Sä et saatana kaasua nosta

iskä unelmoi jo Monacosta"

Nerokasta lyriikkaa. Biisi kertoo tarinan kokonaisesta elämästä, eikä mitenkään iloisesta sellaisesta. 

Vierailija
16/35 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää tämä nykyajan kielellisesti köyhä Suomi-pop, jossa sanoitukset ovat juuri tuollaisia yksityiskohtaisia kuvauksia ja "tosielämän tarinoita". Kuuntelijan mielikuvituksen varaan ei jätetä mitään, vaan kaikki selitetään niin kuin 2-vuotiaalle. Itse tykkään biiseistä, joiden sanoitukset eivät ole yksiselitteisiä, vaan niille voi muodostaa itse merkityksen.

Vierailija
17/35 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa viemäriin viskattavaa kuin Wiskarin kaikki muukin tuotanto!

Vierailija
18/35 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa poika harrastaa autourheilua, vuosikulut jossain 50 000 euron tienoilla, Perheellä on onneksi varaa.

Vierailija
19/35 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä pitäisi olla "jäljet Rosbergin isän Marlborosta", kun lasit ja viikset on niin Kekeä ja hän veti Mallua, ja taisi ajaa niissä väreissäkin ja asuu Monacossa.  Mutta menkööt; paremmin nykypolvi Räikkösen tuntee ;))

Vierailija
20/35 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vielä käydä niin että kaikki perheen rahat on laitettu lapsen harrastukseen, ja kun lapsi itse saa päättää niin harrastus lopetetaan, siinä sit on iskä katkerana kun on kiittämätön tenava.