Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen insinööritason töissä mutta haaveilen salaa duunarityöstä

Vierailija
26.04.2024 |

Siitä että olisi vain se yksi vartin maanantaipalaveri, saisi vetää keltaiset haalarit päälle ja turvakengät jalkaan,tehdä vain mitä on käsketty ja illalla kotiin unohtaen koko työ. Olin omasta halustani yhden harjoittelujakson tällaisessa ja tykkäsin. Olen vain liian pelkuri - ja myös liian vanha sekä vielä kaikenlisäksi pienikokoinen nainen - tällaiseen. Onko muilla samoja ajatuksia? Mihinkään sorminäppäryyttä vaativaan hommaan en sovi ja niitä ei suomessa enää erityisemmin edes ole, vaan nimeomaan tuota raakaa duunia tykkäsiin painaa. Voimaa on kyllä ja olen terve. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisit kuunnella niitä rasvaisia amisjuttuja päivästä ja vuodesta toiseen?

Vierailija
2/13 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on insinööritaso? Kuvaile hieman nykyistä työtäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas haluaisin joskus sen insinöörityön, kun sellaiset paperitkin on pohjalla, mutta ymmärrän kyllä täysin, mitä tarkoitat. Yhdessäkin toimihenkilötyössä käytiin samassa lounaspaikassa, jossa oli raksaduunareita. Äijät istuivat kaikessa rauhassa oman aikansa, ja heidän jokainen liikkeensä oli jotenkin niin harkittu ja "tietoinen" - ne tekee just vain sen, mistä heille maksetaan. Siinä missä oma työ piti suorittaa juostenkusten ja hädin tuskin jossain välissä syöden.

Itsellä duunarihaluja on hillinneet kuitenkin omat muistot siitä, että ei minulle niitä hyviä duunihommia olisi tiedossa kuitenkaan. Pienenä naisena päätyisin taas jonnekin pakkauslinjastolle talon huonoimmalla palkalla. Niin se menee.

Vierailija
4/13 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä mutta veikkaan myyntityötä. 

Vierailija
5/13 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnittelua, palavereja, deadlineja, tilaaja kysyy viikkoa ennen deadlinea onko suunnitelma jo valmis ja saman viestin lopussa kerrotaan mitä kaikkea halutaan ihan eri tavalla kuin tarjouspyyntövaiheessa pyydettiin, urakoitsijoiden fuskaamista samalla kun nämä sanovat ettei suunnittelija osaa suunnitella ja jättävät lakisääteisiä juttuja tekemättä....

Vierailija
6/13 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulen niitä nytkin ihan riittävästi. Ei ne akateemiset miehet mitään enkelipoikia ole. Työmaalla ei erityisemmin puhuta, ollaan kuulosuojaimet päässä ja painetaan duunia.  

Vierailija
7/13 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se palkka? 2000€vs 5000€

Vierailija
8/13 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen 3500 olisi suunnilleen sama. Ap. 

Vierailija
9/13 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulen niitä nytkin ihan riittävästi. Ei ne akateemiset miehet mitään enkelipoikia ole. Työmaalla ei erityisemmin puhuta, ollaan kuulosuojaimet päässä ja painetaan duunia.  

On ne paljon parempia silti kuin duunarit. Itse paloin loppuun seksuaalisen ahdistelun takia ekassa duunarityöpaikassa, minkä jälkeen siirryin insinööritoimistoon, ja on kyllä eroa miesten käytöksessä kuin yöllä ja päivällä. Ei tietenkään kaikissa paikoissa kaikki asiat samoin, mutta kyllä sen haalari-Jaskan jutut useimmiten on paljon paskaisempia kuin kauluspaita-Ilpon.

Välillä kyllä ikävöin vanhaa työpaikkaa juuri sen suorittavuuden vuoksi, tämä 100% tietotyö on ihan eri tavalla kuormittavaa. Mutta lääpittäväksi ja naureskeltavaksi en enää mene. 

T. Naisinssi

Vierailija
10/13 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein vähän vastaavan elämänmuutoksen eli vaihdoin hyväpalkkaisesta asiantuntijatyöstä duunariksi enkä voisi tyytyväisempi olla. Ainoastaan se harmittaa, että tuhlasin vuosia käymällä lukion ja yliopiston, vaikka tiesin jo peruskoulussa, että haluan suorittavaan työhön. Olin jo lapsesta asti aivopesty siihen, että ainoastaan surkimukset menevät amikseen. Kolmekymppisenä lopulta uskalsin ajatella itse.

Vierailija
11/13 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten duunarialat ovat ilmeisesti ihan jees. Naisten duunarialoilla saisit edelleen Miesten duunarialat ovat ilmeisesti ihan jees. Naisteb duunarialoilla saisit edelleen suorittaa juostenkusten ja hädin tuskin jossain välissä syöden, mutta paskemmalla palkalla.

Vierailija
12/13 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama minulla, olenkin tehnyt välillä ihan duunarin töitä. Rupeaa välillä nämä palaverit ja tietokoneella istuminen v..i tuttaa.

Vierailija
13/13 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen 3500 olisi suunnilleen sama. Ap. 

Minulla +5000 e ja haaveilen samasta toisinaan.

Palkasta joutunee tinkimään.