Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset kertovat: kaikki mikä tulee niin se menee.

Vierailija
26.04.2024 |

https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000010386068.html

Kuinka sinulla? Onko pankkitili tyhjä ennen palkkapäivää?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen elänyt 90-luvun laman  ja pelännyt samaa siitä lähtien. Niinpä olen viimeiset 30 vuotta säästänyt ja sijoittanut, ettei sama kurimus enää toistuisi.

Nykyisin kuukaudessa tulee palkkaa 4000€ nettona ja 1000€ pääomatuloja. Elämiseen menee 2000€, joten omaisuus karttuu 3000€/kk. Enää ei pelota potkut eikä mikään muukaan.

Vierailija
22/27 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pappa betaler.

Betalar. Yritä nyt edes.

Mitä vihjailet?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, vaikka olen pienituloinen. Minulla on 4000€:n puskuritili jonka olen kerännyt vuosien säästämisellä. Pikkuhiljaa olen laittanut sivuun, välillä vain 10-20e/kk, jotta voin elää ilman stressiä rahasta. Väitän että monella pienituloisella on mahdollisuus säästämiseen. Jos rahaa ei ole niin silloin ei osteta _mitään_ mikä ei ole välttämätöntä elämiselle. Sitten kun tuo puskuri on kerätty niin pystyy välillä suomaan itselle jotakin ekstraa.

Vierailija
24/27 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, vaikka olen pienituloinen. Minulla on 4000€:n puskuritili jonka olen kerännyt vuosien säästämisellä. Pikkuhiljaa olen laittanut sivuun, välillä vain 10-20e/kk, jotta voin elää ilman stressiä rahasta. Väitän että monella pienituloisella on mahdollisuus säästämiseen. Jos rahaa ei ole niin silloin ei osteta _mitään_ mikä ei ole välttämätöntä elämiselle. Sitten kun tuo puskuri on kerätty niin pystyy välillä suomaan itselle jotakin ekstraa.

Ei todellakaan ole varaa säästää. Et ole oikeasti pienituloinen jos sinulla on varaa säästää. Ihmeellisiä oman elämän nalle Walhroosseja täällä pätemässä ja määräilemässä miten itseään heikoimpien tulee elää.

Vierailija
25/27 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole varaa säästää. Et ole oikeasti pienituloinen jos sinulla on varaa säästää. Ihmeellisiä oman elämän nalle Walhroosseja täällä pätemässä ja määräilemässä miten itseään heikoimpien tulee elää.

Rehellisesti väität ettet saa 10-20€ kuussa sivuun? Laita tulosi ja menosi tähän niin katsotaan. 

Vierailija
26/27 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhteenlasketut nettotulot on 5000€-5500€kk. Viisihenkinen perhe, lapset koululaisia. 

- taloustilille menee 1500€/kk ja tältä tililtä maksetaan lainanlyhennys, sähkö, vesimaksu, jätemaksu, vakuutukset, tonttivuokra ja vielä rakentamattoman tontin kiinteistövero

- ruokatilille menee 1500€/kk ja sieltä maksetaan ruoat ja bensat (hybridiautoa ei tarvitse tankata niin usein), sekä hygieniatarvikkeet ja vaatteet

Molemmilla tileillä on puskuria jonkin verran, mutta varsinkin ruoan kanssa olemme tarkkoja. Emme myöskään ostele mitä sattuu huvittamaan, vaan tarpeeseen. 

Lisäksi kuluja on:

- auton laina 330€/kk

- minun ja lasten puhelinlaskut 75/€ (miehen puhelimen ja laskut maksaa työnantaja)

- netti ja suoratoistot 80€/kk

- harrastusmaksut mitkä vaihtelee aika paljonkin

Säästöön jää kuukausittain 500€-1000€. Koen, että pärjäämme ihan ok. Asumme uudehkossa itse rakennetussa talossa Etelä-Suomessa, PK-seudun ulkopuolella. 

Vierailija
27/27 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi