Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On kyllä niin epäreilua, että jotkut näyttävät hyvältä ilman erityistä vaivannäköä

Vierailija
26.04.2024 |

Esim. Vartalo on täydellinen vaikka syö ihan mitä vaan ja korkeintaan käy kävelyllä.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin aina ihmetyttää miten pinnallisia ihmiset. Suunnilleen elämä pilalla jos ei näytä hyvältä. Annan vinkin: Mitä vanhemmaksi ihminen tulee, sitä tärkeämmäksi nousee sisäinen kauneus. Satsatkaa siihen.

Vierailija
22/60 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaanhan sivullinen ei voi tietää miten paljon ihmiset näkevät vaivaa näyttääkseen siltä kuin näyttää. Toki nuorena on helpompi näyttää hyvältä, mutta kyllä iän myötä sitä vaivaa pitää nähdä jokaisen enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee. En edes välittäisi siitä ulkonäköstä, se on lopulta elämässä sivuseikka, kun tapahtuu jotakin, mikä saa asettamaan arvot uuteen järjestykseen.

Mä olen sairastanut elämässäni paljon. Pahinta ovat silti olleet ulkonäön muutokset. On tuntunut ettei ole mitään väliä olla niin terve että voi itse käydä kaupassa, jos ei tunnista itseään kun katsoo peiliin ja näyttää vain vastenmieliseltä kasalta. Ajattelin että siihen erilaiseen peilikuvaan tottuu ja elämän arvojärjestys muuttuu, mutta niin ei käynyt vaikka tilanne jatkui vuosia. Kun ulkonäkö alkoi lääkitysmuutosten jälkeen palautua lähelle entistä, palautui myös elämänhalu, vaikka terveys ja toimintakyky samalla heikkeni. Olen ajatellut, että mieluummin elän omana itsenäni kuin jonakin toisena.

Vierailija
24/60 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäreilua ehkä, mutta mitä varten pitäisi olla hyvännäköinen? Ihan oikeasti? Jos sulla on kaikki haaveilemasi asiat, mitä väliä ulkonäöllä on yhtään mihinkään? Enkä nyt tarkoita etteikö pesisi hiuksia ja vaikka meikkaisi, mutta muuten jos normaalisti elelee, urheilee ja on hyvä olla niin ei sillä ulkonäöllä oikeasti ole mihinkään mitään merkitystä.

Vierailija
25/60 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo että voi syödä mitä vaan on illuusio.

Todellisuudessa se hoikka vain väittää noin mutta oikeasti kalorit pysyy pienenä.

Kun taas se lihava syö väärin/liikaa ja ei laihdu.

Ei ole. Ainakaan tiettyyn ikään asti. Ainakin itse voin kolmekymppisenä vielä ihan huoletta vetää pizzaa ja burgeria, suklaata ja sipsiä ja vaatekoko on edelleen se sama 34-36 mitä aiemminkin. 

Tuo on myytti että ikä vaikuttaisi painoon noin paljon.

No ihminen on ohjelmoitu keräämään vararavintoa vatsaan, takamuksen ja reisiin. Hormonitoiminta tähän johtaa  ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
26/60 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Kenenkään vartaloa en kadehdi koska sitä voi muokata treenaamalla mutta hyvästä ja terveestä ihosta olen kateellinen. Oma iho on herkkä, kuiva, epätasainen, reagoi lähes kaikkeen ja vaatii jatkuvaa hoitoa, ruokavalion tarkkailua, tiettyjä pesuaineita, vain tietyt vaatemateriaalit käy.. 

Olisi ihanaa kun voisi suihkun jälkeen vaan pukea vaatteet päälle ilman rasvausrutiineja tai voisi huoletta syödä mitä haluaa miettimättä onko iho taas seuraavana päivänä täynnä näppylöitä.

Joo, pienet ongelmat isossa mittakaavassa mutta jos ihon voisi vaihtaa niin vaihtaisin heti. 

Vierailija
27/60 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko seurannut pitkällä aikavälillä jokaista suupalaa, mitä se hoikka syö? Minä syön kuin hevonen työpaikan lounaalla ja muissa sosiaalisissa riennoissa, mutta kotona yksi ollessani syön kurinalaisesti. Treenaan myös kevyesti päivittäin kahvakuulalla, mutta en tätä mainosta ns. harrastuksena.

Kukaan normaali ihminen ei pysy hoikkana ilman syytä. Hoikka ihminen on tottunut syömään suurimman osan ajasta kevyesti. 

Vierailija
28/60 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan hoikat syö säännöllisemmin , sekä makaa sohvalla vähemmän kuin lihavat . Moni lihava jättää aterioita väliin ja joutuu sitten ahmimaan nälkäänsä . 

Vierailija
29/60 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa se hoikka vain väittää noin mutta oikeasti kalorit pysyy pienenä.

Sinä olet täysin oikeassa. Normaalipainoiset ja hoikat automaattisesti syövät vain sen verran, että nälkä lähtee. Ei koskaan ähkyksi, koska se tuntuu niin karmealta. Minä punnitsen joka ikinen aamu itseni. Kilon tai kahden heilahtelu on aivan normaalia, muttei näy ulospäin. Enempää en saalli ja laihdutan heti pois.

Terveellistä ruokaa,ei siis roskaruokaa, kohtuullisesti ja vain silloin, kun on nälkä. Liikuntaa harrastin ahkerasti nuorempana, koska nautin siitä tekemisestä. Nyt vanhempana kävelylenkit riittävät. Ihan joka päivä en kävele johtuen tukirangassa olevista kulumista, mutta muutoin kyllä muutaman kilometrin, joka aiemmin oli 5 viiva 10 km. (Tablettini väliviivat eivät palstalla näy.)

Kyllä kaikki sen tietää, että kilot eivät itsestään kerry. Parempi pysyä suurin piirtein samassa painossa koko ikä kuin  jojoilla painon kanssa hermostuttavan vaan itsensä. Toisaalta mitä siitäkään tulisi, jos me kaikki näyttäisimme samalta. Aina on ollut eripainoisia ihmisiä, ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
30/60 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Ainakaan tiettyyn ikään asti. Ainakin itse voin kolmekymppisenä vielä ihan huoletta vetää pizzaa ja burgeria, suklaata ja sipsiä ja vaatekoko on edelleen se sama 34-36 mitä aiemminkin. 

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000000966990.html

Vierailija
31/60 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt miten nämä ihmiset syövät.

Ap

Niin, ei ainakaan näin kohta viisikymppisenä voi syödä mitä vain. Mutta joo, terveelliset elämäntavat on selkäytimessä eikä niitä tarvitse miettiä. Ihan samat murheet on hyvännäköisilläkin; sauraudet, vanhemmat kuolee, lasten ongelmat. Ei siinä ulkonäkö auta.

Vierailija
32/60 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikä vaikuttaa siinä, että kolmekymppisenä nuoruuden liikunta vähenee ja ehkä oman kullan kanssa herkutellaan aivan liian usein eli päivittäin. Kyllä siinä vaan lihoo ja 10 kg tulee ykskaks. Sitten vaan laihduttamaan ja liikkumaan sen oman kullan kanssa ja herkuttelut vain erikoistapauksissa.

Vierailija
33/60 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä et voi tietää, mitä kaikkea jonkun ihmisen elämässä on. Sillä, jota kahdehdit on todennäköisesti elämässä muita ongelmia, joista et tiedä mitään etkä tajua mitään. Samoin moni haluais saada jotain, mikä sulle on helppoa ja vaivatonta ja mitä et tajua itse arvostaa. 

Vierailija
34/60 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikä vaikuttaa siinä, että kolmekymppisenä nuoruuden liikunta vähenee ja ehkä oman kullan kanssa herkutellaan aivan liian usein eli päivittäin. Kyllä siinä vaan lihoo ja 10 kg tulee ykskaks. Sitten vaan laihduttamaan ja liikkumaan sen oman kullan kanssa ja herkuttelut vain erikoistapau

Ei tietenkään vaikuta kaikilla. En ole herkutellut oman kullan kanssa enkä vähentänyt liikkumista. Ihme yleistystä, eikä liity ikään mitenkään.

Vierailija
35/60 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen nähnyt että ennemminkin suurimmalla osalla on kamala työ jotta vartalo näyttää ikääntyessäkin takaa päin niin kuin nuorella pajunvitsalla muuten kuin edestä katsomalla naaman ihoa mistä kyllä ikä näkyy.

On se kovaa kuntoilua käyden jumpassa, juoksemassa tms. ja kalorimäärien laskemista tai punnitaan ruoka. Puolitetaan ikääntyessä ruuan määrää kun aineenvaihdunta hidastuu. Monet luulevat vain että ihan kaikki hoikat ihan itsestään pysyy kuosissaan.

Joillan harvoilla on sellaista DNA:ta jotta kroppa pysyy hoikkana ilman rääkkiä.

Mulle on ihan samantekevää miltä muut näyttävät enkä ole kateellinen.

Mutta mitäs jos liikunta on aina ollut elämän tapa? Pitäisikö ja missä iässä jättää mainitsemasi rääkki kokonaan pois vaikka nauttii liikunnasta. Eivät ihmiset normaalisti rääkkää itseään verenmaku suussa.

Muuten kuntosalin liikuntatunnilla vanhimmat naiset joihin tutustuin olivat 78 ja 84 v. Todellakin olivat paremmassa kuosissa kuin useimmat. Kyselin tietty heiltä, mikä saa heidät tulemaan salille. Kumpikin vastasi, että pitäähän naisen nyt naiselta näyttää :)

Vierailija
36/60 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään mielessä, että kukaan ei ole luvannut elämän olevan reilua!

Vierailija
37/60 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koe näkeväni mitään erityistä vaivaa näyttääkseni hyvältä ja suurin syy siihen on se että en tee yhtään mitään näyttääkseni hyvältä. 

Ei siinä ole mitään epäreilua. Jokainen voi tehdä niin. 

Vierailija
38/60 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko seurannut pitkällä aikavälillä jokaista suupalaa, mitä se hoikka syö? Minä syön kuin hevonen työpaikan lounaalla ja muissa sosiaalisissa riennoissa, mutta kotona yksi ollessani syön kurinalaisesti. Treenaan myös kevyesti päivittäin kahvakuulalla, mutta en tätä mainosta ns. harrastuksena.

Kukaan normaali ihminen ei pysy hoikkana ilman syytä. Hoikka ihminen on tottunut syömään suurimman osan ajasta kevyesti. 

Tää on niin totta. Moni ei halua puhua siitä työstä ja kikkailusta, mitä tekee kroppansa eteen. Päällepäin voi näyttää, ettei tee mitää ja syö mitä vaan, kun todellisuus, se veden alla oleva jäävuori, voi olla ihan muuta. 

Vierailija
39/60 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava harrastaa pilatesta, ui, vesijumppa, käy säännöllisesti kosmetologit, jalkahoidot. Ei se näy erityisesti mitenkään ulkonäössä, että olisi hoidetumpi tai kiinteämpi kroppa.

Kallistun enemmän hyvien geenien puolelle, kauneus on sytymälahjaa aika pitkälle. 

Vierailija
40/60 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä et voi tietää, mitä kaikkea jonkun ihmisen elämässä on. Sillä, jota kahdehdit on todennäköisesti elämässä muita ongelmia, joista et tiedä mitään etkä tajua mitään. Samoin moni haluais saada jotain, mikä sulle on helppoa ja vaivatonta ja mitä et tajua itse arvostaa. 

Eihän tämä ole mikään jokotai-kysymys. Voi olla vaikka mitä ongelmia ja niiden lisäksi rupuinen ulkonäkö. Melkein kaikilla on ongelmia, itsellänikin sellaisia mitä muut ei voi edes käsittää.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi