On kyllä niin epäreilua, että jotkut näyttävät hyvältä ilman erityistä vaivannäköä
Esim. Vartalo on täydellinen vaikka syö ihan mitä vaan ja korkeintaan käy kävelyllä.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Geenit vaikuttaa paljon, mutta ei se vaivannäkö aina näy muille. Itselläni oli pitkään todella paha ruusufinni, mutta sain sen vihdoin kuriin sellaisella led-valolaitteella, jolla hierotaan kasvoja. Ruusufinni katosi parissa viikossa. Olen myös hoikka, koska syön pääosin terveellisesti ja liikun paljon. Ei nämäkään välttämättä näy kenellekään, koska en mainosta harrastuksiani ja duunin tapahtumissa syön kaikkea taivastelematta, että kylläpä tässä on kaloreita.
Ei, mutta on sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät joudu näkemään vaivaa. Ja kun ovat ystäviä/sukulaisia, niin tiedän kuinka he elävät.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geenit vaikuttaa paljon, mutta ei se vaivannäkö aina näy muille. Itselläni oli pitkään todella paha ruusufinni, mutta sain sen vihdoin kuriin sellaisella led-valolaitteella, jolla hierotaan kasvoja. Ruusufinni katosi parissa viikossa. Olen myös hoikka, koska syön pääosin terveellisesti ja liikun paljon. Ei nämäkään välttämättä näy kenellekään, koska en mainosta harrastuksiani ja duunin tapahtumissa syön kaikkea taivastelematta, että kylläpä tässä on kaloreita.
Ei, mutta on sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät joudu näkemään vaivaa. Ja kun ovat ystäviä/sukulaisia, niin tiedän kuinka he elävät.
Ap
Miten voi tietää ihmisistä ja sukulaisista 100% miten he elävät? Itse en ainakaan osaisi sanoa omistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten voi tietää ihmisistä ja sukulaisista 100% miten he elävät? Itse en ainakaan osaisi sanoa omistani.
Ette keskustele ikinä elintavoista, liikunnasta tai syömisestä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tuolla tavalla hyvännäköinen. Mutta sen sijaan olen käynyt jo vuosia lapsettomuushoidoissa, kun muut saavat lapset ihan ilmaiseksi ja ilman vaivannäköä. Joudun käymään lääkäreissä, piikittämään hormoneja, syömään lääkkeitä ja hormoneita. Joudun kivuliaisiin toimenpiteisiin tämän takia ja kärsin endometrioosi kivuista. Välillä kivut on sellaiset etten saa nukuttua. Halauatko edelleen olla mielummin hyvännäköinen vai tämä minun kohtaloni?
Todellakin haluan mieluummin olla hyvännäköinen kuin yhtä tyhmä kuin sinä ja kärsisin rankat hoidot vielä. Huhheijaa kun tietäisit mitä se lapsien kanssa olo oikeasti on. Hyi helv etti!
Totta. Olen kateellinen niille, joilla on hyvä iho hoitamattakin ja joiden hiukset eivät rasvoitu koko ajan... Puhumattakaan niistä, jotka voivat syödä ihan mitä vaan eikä se näy.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tuolla tavalla hyvännäköinen. Mutta sen sijaan olen käynyt jo vuosia lapsettomuushoidoissa, kun muut saavat lapset ihan ilmaiseksi ja ilman vaivannäköä. Joudun käymään lääkäreissä, piikittämään hormoneja, syömään lääkkeitä ja hormoneita. Joudun kivuliaisiin toimenpiteisiin tämän takia ja kärsin endometrioosi kivuista. Välillä kivut on sellaiset etten saa nukuttua. Halauatko edelleen olla mielummin hyvännäköinen vai tämä minun kohtaloni?
Ihan itse valittu tie tuo on, eikä mikään kohtalo. Lapsi ei ole mikään itseisarvo. Jollei tule raskaaksi luonnollisesti tai suht vähällä avulla, kannattaa ohjata energia johonkin muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo että voi syödä mitä vaan on illuusio.
Todellisuudessa se hoikka vain väittää noin mutta oikeasti kalorit pysyy pienenä.
Kun taas se lihava syö väärin/liikaa ja ei laihdu.
Ei ole. Ainakaan tiettyyn ikään asti. Ainakin itse voin kolmekymppisenä vielä ihan huoletta vetää pizzaa ja burgeria, suklaata ja sipsiä ja vaatekoko on edelleen se sama 34-36 mitä aiemminkin.
Diabetekseen (myös 2 tyyppiin) sairastunut voi alkaa laihtua, vaikka syö kuin hevonen. Koskee myös niitä, jotka ovat juoneet haimansa rikki. Myös suolistosairaudet voi aiheuttaa tahattoman laihtumisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa se hoikka vain väittää noin mutta oikeasti kalorit pysyy pienenä.
Olen nähnyt miten nämä ihmiset syövät.
Ap
Enpä usko, että päivittäin pystyt vahtimaan heidän kaikkea syömistään. Se, että silloin tällöin vetää isot annokset täytyy kompensoida muissa syömisissään ja juomisissaan tai kuluttaa ylimääräinen energia pois
Työkaverini syö koko ajan herkkuja, järkyttäviä määriä + kunnon aamupalan, lounaan ja töiden jälkeen varmasti päivällisen ja iltapalan. Pelkästään siitä päivittäisestä suklaa- ja karkkimäärästä tulee varmaan 1000 kcal. Menee 2 Snickersiä iltapäiväkahvilla ja työpisteellä menee iso karkkipussi päivittäin. Ja kyllä, näen tätä 5 päivänä viikossa. Ja myös ne viikonlopun juomat ja roskaruuat mitä näkyy somessa...
On laiha, mutta ei kyllä mitenkään sporttinen.
Jos mietitte vaikkapa ikäluokkaa 40-vuotiaat ja 50-vuotiaat miehet, niin hoikkuus ei välttämättä tarkoita, että olisi vahtinut linjojaan. Kyseessä voi olla se, että on ryypännyt niin, että sisäelimet huutaa hoosiannaa.
Meillä oli duunissa tämmöinen. Naiset kyllä silti tykkäsi, kun se oli laiha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse valittu tie tuo on, eikä mikään kohtalo. Lapsi ei ole mikään itseisarvo. Jollei tule raskaaksi luonnollisesti tai suht vähällä avulla, kannattaa ohjata energia johonkin muuhun.
Esim. Käydä Tallinnan laivalla juomassa ja hakea halpaa viinaa ja sukupuolitauti. Meneekö tässä energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Joka päivä ja kaikki päivän ateriat? Moni hoikka syö kyllä töissä kunnolla, ja herkkujakin kahvitauolla jos on tarjolla, mutta iltaisin sitten kevyesti. Toisaalta moni ylipainoinen, kuten minä, tyytyy töissä salaattiin, ja mättää sitten illalla kaikkea ajatellen että huomenna uusi yritys. Tän kun oppisi, vaan näköjään en vaan opi vaikka TIEDÄN että näin se menee. Tavallaan tuntuu että turhaan söisin töissä enemmän, koska siellä on paljon helpompaa rajoittaa syömistä, kun en kuitenkaan erityisesti nauti siitä samalla tavalla kuin iltaisin tv:n äärelle asettuessa.
Tänään oli kuntosalilla yksi nainen, jolla oli samaan aikaan sekä läski että lauta peba. Tulin ajatelleeksi, että monesta puusta sitä ihmisiä veistetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Ainakaan tiettyyn ikään asti. Ainakin itse voin kolmekymppisenä vielä ihan huoletta vetää pizzaa ja burgeria, suklaata ja sipsiä ja vaatekoko on edelleen se sama 34-36 mitä aiemminkin.
Tuo on myytti että ikä vaikuttaisi painoon noin paljon.
Kyllä moni onkin hoikka kolmekymppisenä vielä luonnostaan, vaikka söisi mitä. Enemmän ikä alkaa vaikuttaa vasta kun ikää on 45-55.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Etkä ole.
Minä olen 56-vuotias mies. 178 cm, 72 kg. Minulle on vuosikymmenten aikana ihmetelty, kuinka voin olla niin laiha, vaikka syön niin isoja annoksia. Ja joka kerta selitän huolellisesti, että tämä on ainoa varsinainen ruoka, jonka syön koko päivänä, ja etten syö yleensä aamupalaa lainkaan ja iltapalaksi vain hedelmän tai kaksi ja vähän leipää. Ja jos yhteisessä illanvietossa ravintola-annos on erityisen iso (tyyliin Haraldin kolme kilpeä), niin en syö lähes mitään seuraavanakaan päivänä. Mutta tätähän he eivät usko, vaan haluavat pitää kiinni mielikuvistaan, koska silloin he voivat uskotella olevansa genetiikan eivätkä oman syömisensä uhreja.
Jos teillä on huonot geenit, niin älkää sisääntykö sitten. Muuten siirrätte ongelmanne lapsillenne.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan pidä paikkaansa. Olen vaimon kanssa 24/7 yhdessä. Minä saan syödä ihan mitä haluan, suuria määriä ja pysyn hoikkana ilman merkittävää liikuntaa. Vaimo syö murto-osan minun energiamäärästä ja lihoaa.
Ulkonäköön liittyvät asiat ovat oikeasti pitkälti geeneihin pohjautuvaa. Ikävä kyllä. Tiedän olevani etuoikeutettu eikä tuo tunnu minusta reilulle. SIksi halusin tuoda tämän asian esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo hoikka, joka ei liho. Olen aina voinut syödä mitä vain, mutta kun osaan syödä sitä "mitä vain" kohtuudella. En ole koskaan laskenut kaloreita, mutta osaan kuulostella olotilaani. Se on sellaista normisettiä elömässä, ilman stressiä.
Niinpä. Minulla on yksi ystävä joka rakastaa pitsaa ja irtokarkkeja mutta painaa varmaan 50 kiloa.. ja hänellä on C-kuppi!
Myös äitinsä on hyvin laiha mutta rintava.
Ja minä lihon yhdestä suklaapatukasta 10 kiloa.. kaikkialta muualta kuin tisseistä.