Miksi te jotkut ostatte kaupasta niin paljon ruokaa
että kestää puoli tuntia ennenkuin pääsee teidän jälkeen kassalle?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
ap on sossunpummi. kyllä sillä on aikaa jonottaa sossuntuilla maksettua siideriä, tupakkaa ja pakastepitsoja
onhan se krapulassa kamalaa jonottaa korjaavaa aamusiideriä, kun juopot eivät voi niitä ostaa yhtään kotiin varastoon
Vierailija kirjoitti:
Ostetaan viikon ruuat kerralla. Mutta tee niinkuin me, käydään kaupassa viikonloppuaamuisin aina kun voidaan. Ei ole ruuhkaa, ei känniläisiä eikä yleensä huutavia lapsia. Joskus saattaa joku lapsi olla mukana, mutta yleensä aika rauhallisia tapauksia sattunut kohdalle. Ai niin, et saa kaljaa silloin, no älä sitten.
Kaljan takiahan ap:llä on kiire, kun sitä ei voi alkaa juoda ennen maksua ja kurkkua kuivuus polttelee.😅
Vierailija kirjoitti:
kantsii mennä tyhjälle kassalle
Tai käyttää itsepalvelukassaa.
Vierailija kirjoitti:
Se on raivostuttavaa olla jonossa kun edessä oleva mättää ja mättää tavaraa kassalle. Eikä ostoskärry tyhjene.
Miksi et käytä itsepalvelukassoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on raivostuttavaa olla jonossa kun edessä oleva mättää ja mättää tavaraa kassalle. Eikä ostoskärry tyhjene.
Miksi et käytä itsepalvelukassoja?
Ei se raukka taida osata.
Mua ei haittaa kenenkään isot ostokset. Osaan katsoa muiden kärryjä ja mennä sellaiselle kassalle, jonka jonossa on sellainen asiakas, jolla on joko kori tai pikku kärry.
Eniten v**uttaa lottoajat ja muut säätäjät. Ostetaan ruokaa ja yksi muovipussi, maksetaan, kaivetaan lottokuori esiin, etsitään veikkauskorttia, maksetaan, halutaankin arpoja, taas etsitään se veikkauskortti, maksetaan, jaa niin mutta pitihän rahaakin nostaa kun ei voi mennä kulman takana olevalle automaatille, ai juu ja tupakkaakin ja rizloja piti ostaa, siirrytään pakkaamaan ja huomataan ettei ostokset mahdu siihen pussiin, ängetään jonon väliin hakemaan uusi muovipussi, maksetaan, pakataan loppuun..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kantsii mennä tyhjälle kassalle
Tai käyttää itsepalvelukassaa.
Kotiinkuljetuskin on, mutta ei tietenkään missään pöndellä...
Vierailija kirjoitti:
Kummastakohan asiakkaasta se kauppa tykkää enemmän😅
Kyllä kaupat Suomessa suosivat persereikäperheitä enemmän kuin muita maksavia asiakkaita. Huomaa varsinkin isojen kaupparyhmien liikkeissä. Teenkin usein niin että kerään koriin ruoat ja jätän sen korin sinne käytävälle jos jonot on liian pitkät. Ei ole minun pussista pois.
Käyn harvoin kaupassa ja ostan perheen ihmisten ja eläinten ruoat.
Silloin tällöin huomaan, että juuri takanani on (usein nuori) ihminen, jolla on kädessään joku yksi tavara, jota hän on ostamassa. Järjestelmällisesti aina ja joka kerta päästän hänet edelleni. On kurja odottaa siinä takana, kun minulla on niin paljon tavaraa ja hänellä vain se yksi.
Olen saanut näin toimimalla välillä ihan aitoja hymyjä.
Etkö käytä ip-kassaa tai katso onko edellä olevilla miten paljon kärryissään? Jos teillä on vain yksi kauppa ja yksi kassa, niin joo, ymmärrän, mutta kai kaupassa jonkinlainen noutopalvelu kuitenkin on?
Ala sinäkin käydä kerran viikossa, niin ei vitutakkaan kuin kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teitä varten on ip-kassat.
Niin mutta kun siellä ei saa maksaa sidukoita eikä saa röökiä. Ei minulla muuta ostoksia ole ja vituttaa seisoa tunti jonossa.
Ostan ruuat kerran viikossa.
APn kaltaisten kitisijöiden takia tilaan ne kerättynä enkä mene tukkimaan kassajonoa.
Kauppaan matkaa 25km ja käymme kerran kk ostassa isomman erän (useimmiten kyllä noutona) ja viikoittain "vain" sen kärrillisen. Perheeseen kuuluu meidän ja muksujen lisäksi isovanhemmat ja eläimet. Eli ruokaa jne. kuluu.
Oikeastaan en edes mieti, häiritsevätkö ostokseni ketään. Jos sitä miettisin, pitäisi miettiä onko oikeutta mennä julkisilla, autolla, käydä teatterissa, uimahallissa tai kampaajalla. Aina voi olla toisten edessä tai heille häiriöksi.
Mielestäni peruskohteliaisuus riittää ja jos näkee jonkun ongelmissa, tarjoan hänelle apua.
Onneksi kaupoissa on useampi kassa, niin vähän voi valita. Miten olisi itsepalvelukassa? Tai se max. viiden tuotteen kassa?
Vierailija kirjoitti:
Käyn harvoin kaupassa ja ostan perheen ihmisten ja eläinten ruoat.
Silloin tällöin huomaan, että juuri takanani on (usein nuori) ihminen, jolla on kädessään joku yksi tavara, jota hän on ostamassa. Järjestelmällisesti aina ja joka kerta päästän hänet edelleni. On kurja odottaa siinä takana, kun minulla on niin paljon tavaraa ja hänellä vain se yksi.
Olen saanut näin toimimalla välillä ihan aitoja hymyjä.
Teen aina samoin.
Jotta ei sitten tarvitse kahteen viikkoon käydäkään.
Jätä ne sidukat ja tupakat ostamatta, niin voit käyttää itsepalvelukassaa. Niille ei yleensä ole niin pitkä jono. Tai käy Prismassa, jossa voit skannata ostoksesi itse.