Suosittele oikeasti hyvää (pestävää) UNIMASKIA!!!!
Mistään ei löydy tarpeeksi laadukasta, joka kestäisi pesun. Oletko sinä löytänyt?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Ikeassa on ihan ok, pesu 60. Kevyesti topattu, ei päästä valoa juurikaan läpi.
Ei sekään mikään täydellinen ole, ainakin omalle naamalle vähän kinnaava, painaa hieman nenän päältä, tai sitten falskaa valoa alaosasta, jos ei vedä maskia tiukkaan nenälle. Samoin kuminauha oli hieman tiukka, mutta pidin kuminauhaa pingotettuna jonkin aikaa kirjojen ympärille, niin löystyi sopivaksi, mutta pysyy vielä päässä. Plussaa pesu mahdollisuuden lisäksi on sekin, että kuminauha on kangaspäällysteinen, niin ei revi hiuksia.
Että ei tosiaan täydellinen, parempiakin maskeja olen omistanut, mutta ne tosiaan kalliita ja eivät ole kestäneet pesua. Tuossa Ikean mallissa on hinta-laatusuhde ihan kohdillaan.
Joskus on pelottanut että kuminauha "tappaa korvan" eli estää verenkiertoa korvassa, jos se mene vahingossa korvan päälle nukkumisen aikana. Ellei ole viritys joka menee korvan yltä, eikä kiristä. Tummansininen olisi kivempi kuin musta tai valkoinen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan muka tarvitsee mitään ihan turhaa ja naurettavaa unimaskia?!
En minäkään nuorempana olisi voinut ymmärtää, mutta kun tulee ikää ja uni muuttuu kevyemmäksi ja alkaa heräilemään pienistäkin häiriöistä (kuten valo), niin kyllä sitä etsii keinoja parantaa unen laatua.
ap
Vierailija kirjoitti:
Koska estetään valoa. Sitä voi tulla myös ikkunasta. Pimeässä parempi uni ja vähemmän unihäiriöitä. Ja osa haluaa pienen (paloturvallisen) yövalon huoneeseen (kauemmas) jos ahdistaa, erikseen, jos sattuu heräämään. Lisäksi joillekin ei tule selkopainajaisia niin elävänä, jos herää kesken unen.
Nyt kaikki taitavat googlailijat etsimään netin syövereistä Täydellistä Unimaskia. Tulen ilmoittamaan jos sattuisin itse löytämään jotain kokeilunarvoista. T. 14
Joudutko nukkumaan valoisassa paikassa. Siis jossain lentokentällä, koneessa tai junassa? En ymmärrä mihin muuhun ihminen voisi tuollaista kaivata. Piti googlata, mikä se on. Kotona saa verhoilla makkarin pimeäksi, jos päivällä pitää nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Joudutko nukkumaan valoisassa paikassa. Siis jossain lentokentällä, koneessa tai junassa? En ymmärrä mihin muuhun ihminen voisi tuollaista kaivata. Piti googlata, mikä se on. Kotona saa verhoilla makkarin pimeäksi, jos päivällä pitää nukkua.
Nukun huoneessa, jonka kaikkiin ikkunoihin ei saa pimennysverhoja. Eli niissä on pelkästään kaihtimet. Kovin on valoisaa aikaisin aamulla jo tähän aikaan vuodesta!
ap
Vierailija kirjoitti:
Ja tosiaan jos Suomessa asuu, niin valoisuutta kestää melko pitkään ihan yöaikaankin.
ap
Minun nukkumistani ei haittaa luonnonvalo eikä keinovalo. Ei päivällä eikä yöllä. Silmät kiinni vain ja unten maille! Ei siinä mitään joutavia unimaskeja tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Ei makkari ole täysin pimeä kaikilla. Osaa pelottaa täysin pimeässä jos herää kesken unien (hyvien tai pahojen), eikä katkaisijaa löydy pimeässä ropeloiden, siksi on pieni yövalo jo valmiina kauempana. Se voi olla epämääräisen hämärä huone myös ilman valoa, ellei saa kailan päivänvaloa. Ulkoa voi tulla myös joku katuvalo. Kummittelu on vielä asia erikseen. Taskulamppu ei tässä auta.
Vierailija kirjoitti:
Minun nukkumistani ei haittaa luonnonvalo eikä keinovalo. Ei päivällä eikä yöllä. Silmät kiinni vain ja unten maille! Ei siinä mitään joutavia unimaskeja tarvita.
Hyvä. Muilla silmäluomet läpäisee valo helposti.
Vierailija kirjoitti:
Hieno juttu. Onnea sinulle!
ap
Unimaskeista yksikään ei ole oikeasti hyvä. Sopiva vaatekappale silmille toimii paremmin, ainakin jos nukkuu selällään.
Sen on oltava silkkiä mikäli et halua siitä lisää ryppyjä. Ja silkin pesu ei vaan ole heitä koneeseen -tyyppistä.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen jonka asunnossa ei ole mattoja tai verhoja koska mInImALiSmi.
Vierailija kirjoitti:
Mä nukun silmät raollaan, joten tarvitsen maskia pitääkseni silmät kiinni. Muuten kuivuu silmät. Silmät kiinni on paremmat unet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei makkari ole täysin pimeä kaikilla. Osaa pelottaa täysin pimeässä jos herää kesken unien (hyvien tai pahojen), eikä katkaisijaa löydy pimeässä ropeloiden, siksi on pieni yövalo jo valmiina kauempana. Se voi olla epämääräisen hämärä huone myös ilman valoa, ellei saa kailan päivänvaloa. Ulkoa voi tulla myös joku katuvalo. Kummittelu on vielä asia erikseen. Taskulamppu ei tässä auta.
YYYHYYY PELOTTAA KUN YÖLLÄ ON PIMEÄÄ😩😫
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä nukun silmät raollaan, joten tarvitsen maskia pitääkseni silmät kiinni. Muuten kuivuu silmät. Silmät kiinni on paremmat unet.
Muuten joutuisin teippaamaan silmäteipillä silmät kiinni. Kuivuus tekee haavoja silmään.
Mulla on tuo kuvan harmaa pestävä unimaski. En ole nyt pimeällä talvella tarvinnut, mutta nyt alkaa olla taas vähän liian valoisaa. En ole kokenut liian paksuksi. Vaihtoehtoisesti voi pitää pyjamanpaidan hihaa silmillä, jos ei maskia hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset hae apua ongelmaasi lääkäriltä.