Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko niin arvokas läheisillesi että saat aikanaan oman hautakiven?

Vierailija
25.04.2024 |

Vai päädytkö nimettömänä johonkin muistolehtoon, kenties pikkulaatta muiden laattojen joukkoon?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkat mereen! Omaiset voi muistella omassa sydämessään, ei siihen hautakiveä tarvita!

Vierailija
22/82 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oma kaunis kivi. Äitini ja isäni sekä mieheni siihen on jo haudattu, minut haudataan heidän kanssaan kun minusta aika jättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvokas voi olla läheisille ihan ilman hautaa ja hautakiveäkin, Se arvokkuus on ihan jossain muualla kuin siellä haudassa.

Vierailija
24/82 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä, minulla ja miehelläni on rahat arkkuihin, hautajaisiin, hautakiveen ja perunkirjoitukseen.

Hautapaikkakin on jo.

Kuolinpesästähän  ne  rahat otetaan.  Ei jää lasten huoleksi.

Mutta vaikka jo eläkkeellä ollaan, niin toiveissa on jatkaa tätä maallista elämää vielä vuosia, jos vaan terveyttä vielä riittääpi

Vierailija
25/82 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti miettinyt pariskuntia. Kun toinen kuolee, niin varataan hautapaikka samasta haudasta. Hyvässä lykyssä eloon jäänyt löytää uuden puolison. Ovat yhdessä vielä 30 vuotta. Sitten hautajaisissa tämä uusi puoliso katsoo, kun oma rakas haudataan edellisen puolison viereen. Näitä tapahtuu paljon. 

Vierailija
26/82 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltänyt kaikki kivipaadet ja muistolatat, mulle kauhistus! 

Olen mieluummin rakkaitteni sydämissä ja tuhkat ruusupuskien juurella ja Italian lämpimään tuuleen heitettynä. 

Muistojuhlan saavat pitää mutta haluan enemmän naurua kuin itkua, hyvää ruokaa ja viiniä! Muistoja yhteisistä vuosista, niitä riittää!

Vierailija
27/82 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 58-vuotias ja olen jo parikymmentä vuotta sitten tehnyt jälkisäädöksen, jossa määrään, että minun ruumistani saa käyttää lääketieteellisin tarkoituksiin vaikkapa opetusmielessä. Sen jälkeen minut on tuhkattava ja tuhkan saa heittää vaikka ojaan.

Missään nimessä minkäänlaisia hautajaisia ei saa pitää eikä muistokseni saa teettää esim. muistolaattaa.

Kun kuolen, niin kuolen ja siinä kaikki. Eräs elämä muiden joukossa on loppunut eikä kaipaa mitään merkkiä siitä, että olen ollut olemassa.

P.s. Tätä kirjoittaessani minulla ei tietääkseni ole vihamiehiä ja tunnen olevani myös rakastettu perheeni taholta.

Minulle riittää oikein hyvin, että saan nauttia heidän rakkaudestaan nyt eläessäni.

Vierailija
28/82 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrää kaikki hautajaisiisi liittyvä testamenttiin. laadituta se vaikka notaari asianajotoimisto suht kallis,riippuu toki kuinka monimutkainen testamenttisi olisi,tai oikeusaputoimisto. siksi ettei tule muotovirheitä ja koko paperilla mitään merkitystä. ole tarkka missä säilytetään,ettei joku hävitä kun kuolet. siinä voit määrittää varantojesi käytön hautakiveen paikkaan hautaamistap,,uurna vai miten, onko muistojuhlaa,,mitä kukkia,musiikkia,ketä kutsutaan, kantajat ,,nekin saa seurakunnan puolesta jos omia ei ole..  tee viimeinen tahto. mutta jos et näin. tee edes epävirallinen kirje monelle henkilölle jossa toivomukset. siksi monelle,,jos yksi hävittää kirjeesi,, tämä ei ole sitten virallinen

Vierailija
29/82 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua niin minkäänlaista hautamuistomerkkiä.

Vierailija
30/82 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolle on sukuhautatilaa maalla. Oman ruhoni kohtalo ei ole selvillä.  Isä ja veli ovat Hietaniemessä.    B8

Vierailija
31/82 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on hautaustoimistoilla vaikeaa : ]

Muistatteko vielä sen tamperelaisen punkkari likan joka haudattiin ensimmäisenä suomalaisema pahvilaatikossa 80 luvulla ja jonka jatkon te perkeleet estitte että saadan pidettyä tää teieän kuspäinen kartelli pystyssä?

Minä muistan, ei paljon hetkauta teidän itse itellenne järkkäämä hätä, sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
32/82 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko vielä sen tamperelaisen punkkari likan joka haudattiin ensimmäisenä suomalaisema pahvilaatikossa 80 luvulla ja jonka jatkon te perkeleet estitte että saadan pidettyä tää teieän kuspäinen kartelli pystyssä?

Minä muistan, ei paljon hetkauta teidän itse itellenne järkkäämä hätä, sitä saa mitä tilaa.

Minäkin muistan tän tapauksen, oli koko tampereen nuoriso niissä hautajaisissa, inceli raiskas ja tappoi bussipysäkillä, tulee vieläkin surkea olo sitä miettiessä.

Vierailija
33/82 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei siinä vaiheessa kiinnosta tippaakaan.

Vierailija
34/82 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo hankittu. Rakkaani viereen.

Vierailija
35/82 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä läheiset? Kuolleena tuo on varmaan aika yhdentekevää.

Vierailija
36/82 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti eivät haaskaa rahaa turhaan hautakiveen, jo itse hautaaminen on niin hemmetin kallista.

Hautaaminen maksaa 540 e. Miksi et ole valmis maksamaan edes  tästä työstä?

Vierailija
37/82 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjasta vettynyt, ruumiinnesteitä tihkuva pahvilaatikko ei ole hautaustoimiston työntekijöille mitenkään mieluisa kuljetettava.

Vierailija
38/82 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohjasta vettynyt, ruumiinnesteitä tihkuva pahvilaatikko ei ole hautaustoimiston työntekijöille mitenkään mieluisa kuljetettava.

Samat valheet edelleen, minä olin niissä hautajaisissa, arkussa ei ollut mitään vikaa.

Vierailija
39/82 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsistit kuvittelevat että heidän hautajajaisissa väen tunkos ja perilliset ostaisivat ylihintaisen kiven ja lapsen lapsen lapset kävisivät vittumaisenhenkilön kiveä pällistelemässä.

Vierailija
40/82 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

viro eu maa kävin ostamassa pahvi (kovalevy) arkun 40e siellä laillinen hautaustoimistojen liitto kieltää suomessa näiden käytön????  veli tai sukulaiset pistävät tähän laatikkoon ja kuljettavat polttoon tuhkat maito purkkiin joka seka jätteisiin.