Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaisiko joku auttaa oudohkossa raclette-juusto kysymyksessnäni ;)

23.01.2007 |

Eli olemme menossa perjantaina raclette-juhliin ystäviemme luokse enkä haluaisi vielä paljastaa olevani raskaana. Voiko siis raclette juustoa syödä kun odottaa? Sekun kypsennetään/sulatetaan siinä pannulla ennen syömistä? Kuoleeko listeria-bakteeri kuumentaessa?

On varmaan ihan sika tyhmä kysymys, mutta koska olen tunnettu juusto-hirmu ei mene läpi jos vaan kieltäydyn yhtäkkiä syömästä ;)

t.Vekku ja " Papu" vk.7+2 TAI 8+4 (en osaa sanoa ennen ensviikkoa, hih)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se on suht kova juusto, eli kypsä, niin sitä saa vetää " raakanakin" ja kun sen siinä racletessa grillaa niin taatusti lämpötila käy yli 72c, eli listeria kuolee. Tämä siis täysin maalaisjärki-analyysi eikä perustu minkään juustoalan asiantuntijuuteen :)

SM

Vierailija
2/5 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta voit ihan hyvin syödä raclettejuustoa. Ainakin

minä söisin huoletta, jos olisin sinä.

Ennemmin olisin huolissani siitä, että viiniä ei voisi juoda

juuston palanpainikkeeksi, ja sitten kaikki kaverit heti

arvaisivat totuuden. Toivottavasti teillä ei ole " kosteat"

raclettejuustokestit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä on ollut tapana viinejäkin maistella (ja hiukan reilummallakin kädellä joskus), mutta onneksi voin aina vedota kuskina oloon koska juhlat on eri paikkakunnalla :)

Vierailija
4/5 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti kuule ihan rauhassa racletesta, kuumenee yli 72 asteeseen. Minä ainakin grillaan juustoa aina niin kauan, että se alkaa " kuplimaan" ja yhden aivan terveen mukulan tähän maailmaan jo saattanut ja tämän toisenkin raskaudenaikana olen nauttinut jo useaan kertaan ko. herkusta :)

Oikein nautinnollista raclette-iltaa sinulle!

OP 25+0

Vierailija
5/5 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Racletteen käytetään yleensä kovia juustoja, kuten edamia, emmentalia ym. joten saaahan niitä ihan normaalistikin syödä ja kuumennus tulee viä siihen mukaan. Nauti illasta!

Huuheli