Minkä ikäisenä tajusit, että oikeasti kukaan ei välitä susta, vaan jokainen on itsekäs ja maailma pyörii vain ainoastaan rahan ympärillä?
Itse tajusin sen jo 1 luokalla, ja siitä alkoi alamäki mielenterveysongelmien kanssa.
Hoitajat, lääkärit ja psykiatritkin tekevät työtään vain rahan takia, eivätkä välitä pas*an vertaa muista.
En minä heikkona ihmisenä pysty elämään tälläisessä maailmassa/yhteiskunnassa.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä edes tajunnut, että muiden, ventovieraiden ihmisten, pitäisi jotenkin välittää minusta. Eikös meillä ole kaikilla omat elämät?
Elät julmassa maailmassa. Sinä yksin vs. muu maailma
Silloin kun lakkasin välittämästä rahasta. Ihmiset joille raha määrittää kaiken poistui nopeaa elämästä. Jäljelle jäi perhe ja muutamat ystävät jotka välittää ihmisestä.
Onneksi bmulla on sentään läheisiä jotka välittävät ja ystäviä jotka ovat minulle tärkeitä hekin.
Sääli vaan sua ,ap.
Jos haluat, kirjoittele mulle (oliviini@yahoo.com).
Voidaan välittää toisistamme kirjoittamalla.
Joskus 10 vuotiaana. Vanhemmat ei olisi eronneet jos olisivat välittäneet. Ei olisi tarvinnut vaihtaa koulua, tulla kiusatuksi, muuttaa yms.
Aikuisiällä sen tajusi, miksi USA:ssa on sanonta: every man for himself...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ainakin välitän mun läheisistäni ja uskon että hekin minusta.
Niin läheisistä, mutta välitätkö muista? Ne ovat kaksi eri asiaa.
Ymmärrän aloittajan näkökulman asioihin varsin hyvin. Vaikka en kaikesta täysin samaa mieltä olekaan aloittajan kanssa. Silloin kun itselläni on huonompi päivä tai kausi menossa, vaivun myös kyynisyyteen ja katkeruuteen.
Itse ajattelen, että uskomuksemme ja tulkintamme muovaavat kokemuksiamme ja maailmankuvaamme. Jos ihmisellä on taustalla traumaattinen lapsuus, hänen tulkintansa asioista vääristyvät liian negatiivisiksi. Trauma saattaa aiheuttaa sen, että ihminen menettää kykynsä tuntea positiivisia tunteita kuten rakkautta, iloa ja onnea. Toisen ihmisen osoittamaa empatiaa ja myötätuntoa ei välttämättä tämän takia pysty tuntemaan ollenkaan. Tai sitten jos on jo siirtynyt toipumiseen, toiselta ihmiseltä saatu myötätunto voi aiheuttaa patoutumien aukeamisen ja ihminen saattaa luhistua tajutessaan mitä onkaan menettänyt.
Tiedän että ainakin muutama ihminen välittää, se riittää minulle. Tosi rankkaa jos tuntuu ettei elämässä ole ketään jolle olisi todella tärkeä. Toivon sydämestäni että jokaisella olisi edes yksi, joka välittää ja myös josta itse välittää takaisin.
En ole vielä edes tajunnut, että muiden, ventovieraiden ihmisten, pitäisi jotenkin välittää minusta. Eikös meillä ole kaikilla omat elämät?