Hallitus halusi säätää ruotsin kielisten yöpäivystykset!
Raaseporin ja Pietarsaaren osalta asiaa perusteltiin kielellisten oikeuksien toteutumisella.
Kouvolassa yöpäivystyksen kävijämäärä on keskimäärin 1316 ihmistä yössä, mutta vilkkaimmillaan jopa 2030 ihmistä, kertoo STT:lle Kymenlaakson hyvinvointialueen tulosaluejohtaja Kimmo Salmio.
Pietarsaaren yöpäivystyksessä puolestaan käy korkeimmillaan kymmenen ihmistä yössä, sanoo Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen toimialajohtaja Christian Palmberg.
Raaseporissa kävijämäärät ovat vielä alhaisempia, keskimäärin kaksi ihmistä puolenyön ja aamuseitsemän välillä. Jos tarkastellaan kävijöitä iltakahdeksasta aamukahdeksaan, lukema on noin seitsemän ihmistä, kertoo alueylilääkäri Kimmo Suojanen Husista.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Harmi ettei hallitus halunnut säästää meidän yöpäivystystä eikä terveyskeskusta .
No, tätä äänestäjät itse tilasivat. Kun äänestää pazkasakkia niin saa pazkasakin päättämään asioista.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrettävää.
Ajattelepa itse, että joutuisit päivystyksessä asioimaan kielellä, jonka hallitset huonosti.
Tässä muuten aihe, johon itätrollit tarttuvat. Kieliriitaa on hyvä lietsoa ja murentaa Suomen yhtenäisyyttä. vanhaan ruotsi-antipatiaan saa helposti kytkettyä Ruotsi-antipatian.
Samalla saadaan Suomesta luotua Ruotsissa huonoa kuvaa.
Siihen lietsomiseen ei tarvita itätrolleja. Hallitus tekee sen itse. Se leiikaa vain suomenkielisltä ja vain pieni- ja keskituloisilta. Hyvätuloiset ja ruotsinkieliset saavat pitää ankkalammikkonsa.
Päivystyksessä ja erikoissairaanhoidossa on arkipäivää se, että suomenkielistä lääkäriä ei ole saatavilla. Suomenkieliset saavat vain v.ttuilua jos pyytävät palvelua omalla kielellään. Tulkkiakaan ei saa jos on suomenkielinen. Tämä on asia, johon moni persuja äänestänyt toivoi parannusta, mutta näköjään vaalilupaukset petettin tässäkin asiassa. Saattaisi vähän vtuttaa jos olisin persujen äänestäjä.
Osa sitä pakettia jolla rkp saadaan nöyrästi olemaan hiljaa ja painamaan oikeaa nappia aina kun perskok keksii jotain uutta SUomen tuhoksi
Jag kan talar svenska, men jag vill inte tala. Tähän tyyliin, eli suomenkielellä mun asiointi.