Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko saada lainaa?

Vierailija
24.04.2024 |

Minulla on säästöjä 4000€ ja palkkani on 2200€/netto

Olen jo vuosia maksanut vuokraa säännöllisesti n. 500€/kk

kövin neljä vuotta sitten kysymässä asuntolainaa ja sain kielteisen päätöksen. En kehtaa enää mennä uudestaan. Vai kehtaanko?

Luottotiedot ovat aina olleet kunnossa, ja silloin oli muistaakseni noin 800€ velkaa jäljellä. 

En kysynyt lainaa mihinkään yksittäiseen asuntoon vaan kysyin olisiko minun mahdollisuus saada mitenkä paljon asuntolainaa että voisin sitten katsoa sen mukaan asuntoja. 

En tiedä miksi tuli kielteinen päätös. Kyseessä oli Osuuspankki. En ole sen jälkeen halunnut mennä uudestaan kun jotenkin nolotti.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi noilla spekseillä.

Vierailija
2/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissähän ne lainalaskurit yleensä on, niin ei tarvitse mihinkään mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit saada mun lainat

Vierailija
4/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin nordea sta vaikka mä opiskelin ja mies juuri vakinaistettu. Yhteensä lainaa otettiin 114000€. Op nauroi meidät silloin ulos. 

Vierailija
5/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiasuntoon pitäisi olla säästettynä vähintään 5% ostohinnasta. Muuttotappiokunnasta tuolla 4000 e omaosuudella saa edullisen asunnon ja varmasti lainankin siihen paikallisesta pankista.

Vierailija
6/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Voitko vielä perustaa asp-tilin? Minusta vähintään 5% asunnon hinnasta pitäisi rahoittaa itse eli enemmän säästöjä. Ja vakuudet on oltava. 

Vierailija
7/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Voitko vielä perustaa asp-tilin? Minusta vähintään 5% asunnon hinnasta pitäisi rahoittaa itse eli enemmän säästöjä. Ja vakuudet on oltava. 

Olen 26.v

Pitäö sitten vain yrittää säästää enemmän, vakuuksiin minulla ei ole mahdollisuutta.

Katsoin että täältä saisi asuntoja 50 000€- 70 000€ tosin vanhoja, mutta niitä voisi sitten pikkuhiljaa kunnostaa.

ap

Vierailija
8/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin voi saada, miksi rutiset asiasta josta et mitään tiedä?

Vierailija
9/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 26.v

Pitäö sitten vain yrittää säästää enemmän, vakuuksiin minulla ei ole mahdollisuutta.

Katsoin että täältä saisi asuntoja 50 000€- 70 000€ tosin vanhoja, mutta niitä voisi sitten pikkuhiljaa kunnostaa.

ap

No sun kannattaa ehdottomasti avata asp-tili. Siihen lainaan saa valtion takauksen ja on nimenomaan nuorille joilla ei vakuuksia ole. Googlaa. 

Vierailija
10/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 26.v

ap

Asunnosta käy tietty %-osuus vakuudeksi, mutta pitäisi olla jotain muutakin. Vakuuksia voi myös ostaa pankista. Kannattaa huomioida, että tulevat isot remontit alentavat aina asunnon arvoa.

Vierailija
11/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Suomessa vaadita kuin 5% omaa rahaa? Miten siellä ei ole kaikilla asuntolainaa? Ohhoh. Olisi aika luksusta jos tuollaisella käsirahalla pääsisi kiinni lainaan. 

Vierailija
12/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 26.v

ap

No sun kannattaa ehdottomasti avata asp-tili. Siihen lainaan saa valtion takauksen ja on nimenomaan nuorille joilla ei vakuuksia ole. Googlaa. 

Näissä pitää sitten säästää vähintään sen kahden vuoden ajan. Mutta on tuossa tosiaan muitakin etuja kuin ne vakuudet.

Ohis

Vierailija
13/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 26.v

ap

Juu olen tutustunut tähän, ja monesti ollut jo menossa pankkiin kysymään asiasta, tuo kielteinen päätös vaan silloin masensi ja tuli fiilis etten tule ikinä saamaan lainaa. Kiitos sinulle, taidan nyt vain rohkeasti mennä pankkiin tiedustelemaan. Ehkä en kuitenkaan osuuspankkiin.

ap

Vierailija
14/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Suomessa vaadita kuin 5% omaa rahaa? Miten siellä ei ole kaikilla asuntolainaa? Ohhoh. Olisi aika luksusta jos tuollaisella käsirahalla pääsisi kiinni lainaan. 

No ei se tietenkään noin mene, että lainoja myönnellään pelkästään 5 % käsirahan perusteella...

Vierailija
15/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettu vakuus? Miksi se ei ole vaihtoehto? Minulla melkein samat tulot nettona ja ostin juuri syksyllä asunnon. Omaa rahaa meni 3000€. Ostin vakuuden. Minulla lainan myönti op. Otin 78.000. 

Millä alalla olet? Sekin kyllä vaikuttaa. Valitettavasti.

Vierailija
16/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostettu vakuus? Miksi se ei ole vaihtoehto? Minulla melkein samat tulot nettona ja ostin juuri syksyllä asunnon. Omaa rahaa meni 3000€. Ostin vakuuden. Minulla lainan myönti op. Otin 78.000. 

Millä alalla olet? Sekin kyllä vaikuttaa. Valitettavasti.

Ohis, paljonko sun ostettu vakuus maksoi?

Vierailija
17/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerro sinä tietäjä, minkä kokoiseen koirankoppiin noilla säästöillä voi lainan saada.

Vierailija
18/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kehtaamista siinä nyt on? Asuntoja ostaa ihan tavalliset ihmiset. Olet lähtenyt pankkiin neuvottelemaan vähän huonoilla pohjatiedoilla alkuun, mutta nyt otat paremmin selvää asioista. Pankin tehtävä on varmistaa että pystyt maksamaan lainasi takaisin. Sulla on aika pieni summa säästössä, ei oikein vakuuta niitä. 

Vierailija
19/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerro sinä tietäjä, minkä kokoiseen koirankoppiin noilla säästöillä voi lainan saada.

No yläpuolella joku jo kertoikin mitä hän oli saanut. Lue siitä jos osaat. Kaikki eivät asu, eivätkä halua asua pääkaupunkiseudulla missä asunnot maksavat törkeästi.

Vierailija
20/62 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene enää ooopeehen kyselemään

Parempia pankkeja on

Osittain riippuu kohteestakin nuo lainat