Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvatusalan VAKAVA-koe 2024

Vierailija
24.04.2024 |

Kaipa täällä tänäkin vuonna on VAKAVA-kokeen suorittajia, joten avataanpa keskustelu.

Vuoden 2025 valintakoeuudistuksessa VAKAVA-kokeen kaltaisilla kokeilla tapahtuu valintakoevalinta yhä useammalla alalla, joten VAKAVA-kokeeseen kannattanee tutustua, vaikka olisi hakemassa muuallekin tulevaisuudessa. Itse asiassa jo tänä vuonna taitaa olla mahdollisesti samankaltaisia valintakokeita käytössä muuallakin.

Aiempien vuosien VAKAVA-kokeet:

https://www.helsinki.fi/fi/verkostot/kasvatusalan-valintayhteistyoverko…

Aiempien vuosien VAKAVA-soveltuvuuskokeiden kysymykset:

https://helpotnopat.fi/soveltuvuuskoe.html

Kommentit (441)

Vierailija
241/441 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on huomenna koe Joensuussa ja aion sen jälkeen laittaa tänne kysymykset, jos niistä on jollekin perjantaina kokeen tekevälle jotain hyötyä. Ei se ole minulta mitään pois, vaikka kerronkin kysymykset. Minä teen kuitenkin oman suoritukseni.

Tottakai se on sinultakin pois. Muut osaavat valmistautua ja saaavat paremmat pisteet kuin sinä. 

Älä siis laita niitä kysymyksiä tänne.

Ja se on pois niiltäkin, jotka tänään kävi soveltuvuuskokeissa. Ja perjantaina menevät osaa valmistautua ja tiputtaa keskiviikon osallistujat pois valittavien listoilta.

Vierailija
242/441 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki olivat yksilöhaastatteluita. 

Ja mä myös toivon, että kysymykset vasta pe iltapäivällä tänne! Sitten voidaan yhdessä ruotia vastauksiamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/441 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teillä monta kysymystä per pysäkki?

Vierailija
244/441 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kysymystä joka pysäkillä. 

Vierailija
245/441 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko jotain yllättäviä kysymyksiä vai ihan perus mitä on kysytty aiempina vuosina.

Vierailija
246/441 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko jotain yllättäviä kysymyksiä vai ihan perus mitä on kysytty aiempina vuosina.

Ei yhtään mitään hajua, mitä pysäkeillä on aiempina vuosina kysytty.

Vierailija
247/441 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mun mielestä samanlaisia kysymyksiä kuin aiemmin. 

Vierailija
248/441 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään mitään hajua, mitä pysäkeillä on aiempina vuosina kysytty.

https://helpotnopat.fi/soveltuvuuskoe.html

Tuolta löytyy, mikä on tuossa avausviestissäkin..

Vierailija
249/441 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne kysymykset olivat? Kiitos etukäteen

Vierailija
250/441 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko yksi haastattelija per pysäkki?

Vierailija
251/441 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne kysymykset olivat? Kiitos etukäteen

ei kai kukaan ole niin tyhmä, että kertoo kysmyksiä ennen huomisiltaa, jolloin kaikilla on jo soveltuvuuskokeet ohi? Siinähän heikentää omaa tilannettaan antamalla huomisen haastateltaville etulyöntiaseman.

Vierailija
252/441 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin eilen sovarissa ja voin sanoo et jos joku täällä paljastaa kysymykset ennen viimeisiä sovareita nii varmasti otan yhteyttä jonneki ja kerron! Reilu peli pitää olla enkä kyllä jää toimettomana ihmettelee jos muut saa helpotusta sovareihin. Sanokaa mitä sanotte mut mä en kato sitä et mun mahikset opiskelupaikkaan huononee siks että joku antaa etumatkaa muille

Vierailija
253/441 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin eilen sovarissa ja voin sanoo et jos joku täällä paljastaa kysymykset ennen viimeisiä sovareita nii varmasti otan yhteyttä jonneki ja kerron! Reilu peli pitää olla enkä kyllä jää toimettomana ihmettelee jos muut saa helpotusta sovareihin. Sanokaa mitä sanotte mut mä en kato sitä et mun mahikset opiskelupaikkaan huononee siks että joku antaa etumatkaa muille

ja mitähän ajattelit että kukaan asialle mahtaa? 😂 Jodelissa on kerrottu kysymykset jo. Kuten joka vuosi. 

Vierailija
254/441 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pysäkkejä on siis A,B,C ja D ja jokaisesta pysäkistä on mahdollista max 24 pistettä. Elikkäs kysymykseni kuuluu että miten ne puuttuvat 24 pistettä sai? Mielestäni ei ollut viides pysäkkiä/haastattelijaa siellä koetilaisuudessa?

Vierailija
255/441 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noni tosi kiva! Rip opiskelupaikka sitte vissii🥴 ärsyttää ettei kaikille voida antaa tasavertasta mahollisuutta vaan toiset pääsee helpommalla. Noitten sovareitten pitäs olla kaikilla samana päivänä.

Vierailija
256/441 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käsittämätöntä, että samat kysymykset tulee kaikille soveltuvuuskokeisiin riippuen toki osittain hakukohteesta. Mutta näin on menty jo monta vuotta ja sama taistelu kysymysten paljastamisesta on jatkunut vuodesta toiseen. Tätä päivää on tekoäly, jolla saa parissa minuutissa muotoiltua viimeisen päälle hyvän vastauksen kysymysten esittäjille. Jos aikaa valmistautua ennen koetta on muutamakin minuutti ja kysymykset on tiedossa, saa varmasti loistavan tuloksen.

Vierailija
257/441 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis pysäkkejä on siis A,B,C ja D ja jokaisesta pysäkistä on mahdollista max 24 pistettä. Elikkäs kysymykseni kuuluu että miten ne puuttuvat 24 pistettä sai? Mielestäni ei ollut viides pysäkkiä/haastattelijaa siellä koetilaisuudessa?

Se viides arvioidaan yhen pysäkin kanssa samassa!

Vierailija
258/441 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viides on vuorovaikutustaidot joita arvioidaan joka pysäkillä. 

Vierailija
259/441 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihan rauhassa! Se, että joku saa tietää kysymykset etukäteen ei todellakaan tarkoita sitä et pääsee helpommin sisään. Monia asioita ei voi opetella ulkoa, kokeessa voi jäätyä Oikeat henkilöt kyllä pääsee sisään. 

Vierailija
260/441 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun mielestä kyllä jodelissa ei ainakaan oo vielä kysymyksiä paljastettu