Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet, että kurikset olisivat tulleet jotenkin uudelleen "muotiin"? Vai onko paikallinen ilmiö vain?

Vierailija
24.04.2024 |

Päiväkodeissahan ne tietysti on aina olleetkin, mutta tarkoitan vapaa-aikaa ja vähän isompiakin lapsia, niin jos me puistotuttujen kanssa ollaan lasten kanssa puistossa, tuntuu että välillä me ollaan ainoat, jolla niitä kurahousuja ja kurakäsineitä ei lapsella päällä ole, ja tulee vähän huono äiti -fiilis, vaikka ei kukaan sentään ole mitään sanonutkaan. Kun esikoinen oli tässä iässä (kuopus nyt 8v), mielestäni ei silloin kuriksia käytetty juuri ollenkaan, kaikilla oli hyviä muita pukuja ja niistä suorastaan kilpailtiin, kenellä paras puku! Niin että onkohan se nyt joku muotijuttu, että nyt halutaan oikein näyttää, että me puetaan lapsemme hyvin suojaavasti? Vai joku äidin ikäjuttu, minä siis olen vanhemmista päästä näitä puistotuttuja. Jos joku valittaa first world problemiksi, niin voi siirtyä seuraavaan ketjuu, huvikseni vain pohdiskelen, ei ole niin vakavaa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä nykyään on paljon laajempi valikoima värejä ja kuoseja. Varmaan suhtaudutaan muutenkin enemmän kuin tavalliseen vaatteeseen, ei ole enää sellainen asia, josta pitää eteisessä kinata lapsen kanssa.

Voisiko joku asiallisesti avata tätä historiaa? Olen ns. nuori äiti 26v. ja lapset on 8v. ja 6v. Kurahousujen ja kurarukkasten pukemiset on meillä aivan arkirutiinia näin keväisin erityisesti. Vanhempi ei käytä koulussa, koska sieltä on sanottu, että ei ole tiloja, nuorempi käyttää eskarissa ja molemmat käyttävät kotona ulkoillessaan. En ole tähän mennessä ajatellutkaan, että tässä on jotain muotiin tulemisia tai menemisiä tai kinaamisia. Miten ennen tehtiin?

Vierailija
22/33 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei kertonut, että miksi hän ei voi kurahousuja ja kurakäsineitä lapselleen hankkia, jos kaikilla muilla ne on? Lapsestahan tuntuu kurjalta, kun muut pääsevät kuraleikkeihin.

Ei sillä mitään lapsia ole.

Se on pervo-Pertti, joka tekee näitä kuravaate-aloituksia vähän väliä, ja on tehnyt jo monta vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä nykyään on paljon laajempi valikoima värejä ja kuoseja. Varmaan suhtaudutaan muutenkin enemmän kuin tavalliseen vaatteeseen, ei ole enää sellainen asia, josta pitää eteisessä kinata lapsen kanssa.

Voisiko joku asiallisesti avata tätä historiaa? Olen ns. nuori äiti 26v. ja lapset on 8v. ja 6v. Kurahousujen ja kurarukkasten pukemiset on meillä aivan arkirutiinia näin keväisin erityisesti. Vanhempi ei käytä koulussa, koska sieltä on sanottu, että ei ole tiloja, nuorempi käyttää eskarissa ja molemmat käyttävät kotona ulkoillessaan. En ole tähän mennessä ajatellutkaan, että tässä on jotain muotiin tulemisia tai menemisiä tai kinaamisia. Miten ennen tehtiin?

Ennen tehtiin noin. Sen jälkeen tuli vaihe, jolloin piti olla kalliita vedenpitäviä merkkivaatteita. Sen jälkeen halvoissakin ulkovaatteissa oli jonkinlainen vettä hylkivä pinta ja niiden statusarvo laski. Nyt on vaihe, että käytetään järkevästi molempia kelin mukaan: vedenpitäviä tavallisia vaatteita pienessä märässä tai varsinaisia kuravaatteita isossa märässä ja kurassa.

Vierailija
24/33 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulkitsen tämä niin, että tilanne on tavallaan nyt normalisoitunut. Jonkin aikaa oli se aikakausi, kun hieno ja kallis tekninen puku, kuten se kuuluisia Reimatec, oli jonkinlainen statusjuttu, jolla näytettiin, että on varaa. Nyt taas on normaalia, että lapsilla on molemmat, tekniset vaatteet ja kuravaatteet, joita käytetään tilanteen mukaan, eikä se, että lapsi on kurahousut päällä tarkoita sitä, että ei olisi varaa hienoihin merkkipukuihin.

Voiko kokoomuskersallakin olla kurikset?

Vierailija
25/33 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa muksuillenne kurapuvut!On päiväkodissa yhtä tuskaa vetää toppavaatteiden päälle kurahousuja!Sekä lapselle&aikuiselle!

Vierailija
26/33 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa muksuillenne kurapuvut!On päiväkodissa yhtä tuskaa vetää toppavaatteiden päälle kurahousuja!Sekä lapselle&aikuiselle!

Kurapuku on yhtä kuin mitä? Vuorillinen kokokumihaalari vai? Onko se lapsesta kiva, hikoaa?

Vierailija
27/33 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kurapuku on yhtä kuin mitä? Vuorillinen kokokumihaalari vai? Onko se lapsesta kiva, hikoaa?

On vuorellisia ja vuorettomia.Samanlailla hikoaa kurahousut ja takki.Onneksi moni jo älyää tämän.

Vierailija
28/33 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttui kumisaappaidenkin osalta muoti sillä tavalla, että minä kun olin nuori, ei kukaan halunnut käyttää saappaita eikä missään tapauksessa koulun voinut saappaita laittaa, mutta viime vuosina haisaappaita on ollut kaikilla ja kaikenikäisillä.

Vierailija
29/33 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti joku tekee lasun, jos näkee lapsen märällä pihalla ilman kuravaatteita

Vierailija
30/33 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen esikoululaiset saivat kulkea yksinään esikoulun ja kodin väliä. Hämmästyin kun kuulin, että nykyään eivät kulje itse! Joiltain osin lapsia kohdellaan pienempinä kuin ennen.

Vierailija
31/33 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen esikoululaiset saivat kulkea yksinään esikoulun ja kodin väliä. Hämmästyin kun kuulin, että nykyään eivät kulje itse! Joiltain osin lapsia kohdellaan pienempinä kuin ennen.

Onko todella niin että ei saa itse mennä? Minä kävelin eskariin joka päivä yksikseni 80-luvulla ja kuulostaa oudolta, että ei saisi. Matkaa vajaan kilometrin verran.

Vierailija
32/33 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatefriikit mammat on vaan innoissaan, kun ostaa vielä yhden setin vaatteita lisää !!!

Vierailija
33/33 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko todella niin että ei saa itse mennä? Minä kävelin eskariin joka päivä yksikseni 80-luvulla ja kuulostaa oudolta, että ei saisi. Matkaa vajaan kilometrin verran.

Jos on vain ilmaisen eskariajan eli 8-12 tai 9-13 riippuen esikoulusta, lapsi saa tulla ja mennä kotiin yksin, koska tämä aika on kuuluu koulun puolelle. Mutta jos tarvitsee sen yli menevän ajan hoitoa, lapsi on yli menevän ajan varhaiskasvatuksen alaisuudessa ja varhaiskasvatuksessa ei saa lapsi yksin mennä ja tulla. Koulu ja varhaiskasvatuksessa on eri kriteerit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän