Tunnustusketju! Mitä junttia kodistasi löytyy? Varmasti jotakin.
Meillä on TV olohuoneessa, yksi muovikasvi hämärässä tilassa ja hääkuviamme esillä.
Kommentit (201)
Kuinka junttia on jos on kirkkaan oranssi vessa?
Ei siis pelkkä pöntön kansi vaan seinät kauttaaltaan kirkkaan oranssia laattaa? ruskealla saumauksella?
Valitettavasti meidän " ihanan" juntti tekoakvaario meni rikki ja päätyi kaatopaikalle, mutta onneksi poika tahtoi tilalle laavalampun, että joku tasapaino talossa säilyi.
Lisäksi meillä on kokonainen sarja mäntykalusteita, keittiönpöytä, astiakaappi ja lipasto. Lipasto on loistava, sinne mahtuu puoli työhuonetta, siitä en luovu koskaan, pöytä ja astiakaappi voivat jossain vaiheessa vaihtua.
Telkkari, siis sellainen vanhan mallinen suuri ja musta möhkäle koristaa olohuonetta hyvin näkyvästi. Takka olisi, mutta se on tietenkin takkahuoneessa, joka meillä toimii enemmän ruokasalina ja pelihuoneena kuin takkahuoneena. Ja sielä samaisessa takkahuoneessa on myös lasivitriini, ei kuitenkaan Sotkan mallistoa eikä siinä ole valoa, mutta viinilasit kuitenkin.
Potkupuvuista meidän perhe on kasvanut ulos jo vuosia sitten, mutta pojalla on edelleen collegehousut ja paidat. Ja verkkaritkin löytyvät koko perheeltä. Kotona kuitenkin pukeudumme vielä rennommin. Mies ja poika viihtyvät kalsareilla, mutta on yleensä joku trikoinen oloasu ja paksut villasukat.
Ai niin juntein meinasi unohtua, puolipaneelit vessassa ja tuulikaapissa. Ja hyvin sininen sävy molemmissa kopeissa.
kisaan Aarikan sellasella " metallisella" hilavitkuttimella, joka roikkuu keittiön ikkunalla. Siinä on sellasia kaaria ja niistä roikkuu palloja ja lintuja...Kyllä te tiiätte mitä mää tarkotan.
Volvon junttimaisuus muodostuu ulkonäöstä, tavallisuudesta ja perusomistajien tyylistä. Pitääkö tuollaisia edes kysellä?
ja tekokuusikin on vielä tuolla olohuoneen nurkassa (kylläkin koristeet jo riisuttu)?
löytyy myös tuo 8-kulmainen musta astiasto. Niin juntti en kuitenkaan ole, että se olisi enää käytössä. Olen ajatellut viedä astiaston kirpputorille, mutta ostaakohan kukaan sitä, mitä luulette?
muuta junttia meillä onkin paitsi Ikean kamaa. Ne ehkä junteista junteimmat...
Ostin sen muka neljän kuukauden ikäiselle pojalleni. Pah! Itsellenihän minä sen halusin. Ja kyllä mua onkin naurattanut.
Mies ei ole niin juntti kuin minä. Kyllä se taas tämän pierupurkin tiimoilla havaittiin.
-Verna-lasit viinilaseina (ei erikseen valkoviini/punaviinilaseja)
-muovimatto lattiassa
-vanhat, liian pitkät verhot
sen sijaan jotain ei-junttia:
-grafiikkaa, taidelasia, paljon kirjoja
ja jokin erillinen tv-huone: hah hah haa!
ja yksi pahimmista junttihuonekaluista meillä on, on sellainen Sotka TV-kaapista käyttöön jäänyt musta CD-teline jossa "kansi" pyökkiä. Minulla on se kukkapylväänä, kun ei ole löytynyt sopivaan hintaa sopivaa korvaavaa kukkatelinettä tuolle Limoviikunalle. Tällä pitäisi mielestäni ehdottomasti päästä kärkisijoille.
sen sijaan jotain ei-junttia:
-grafiikkaa, taidelasia, paljon kirjoja
jotain äärimmäisen junttia, kuten Kinsellaa, Gabaldonia, Binchya?
patjaraitaa, tekokasveja, jumalattoman iso tv. =DD
Tony Gardemaister -rallituoli tässä tietokoneen edessä (istun siinä juuri nyt)!
Tosin kaverit täällä ääneen ihailevat mm. seuraavia esineitä kodissamme:
-4 heljäliukkosundströmiä keittiössä
-liila mariskooli
-unikko -patalaput
-lasilintu
-Verna -astiat
-kermansaven kahvikupit
-7 erilaista arabian pientä seinälautasta
-veljen ylioppilaskuva esillä (kaveri ihmetteli, miksi veljeni oli pukeutunut homoksi merikapteeniksi)
-pentikin poro hyllyssä
-kristallimaljakoita valaistussa puuvitriinissä
-lapsilla ja itselläni usein Marimekon tasaraitaa päällä (huom. vain ulkomailla, eli ei niin junttia, kun täällä se on disainia)
-pelakuita porstuassa
sälekaihtimet (en tiedä onko tässä ketjussa mainittu, mutta joskus ne teilattiin tällä palstalla auttamattoman junderoiksi), ihan sma mitä sanotte, ihanat näin aurinkoisena ilmana. Ilman niitä ei näe illalla telkkua (joka on olohuoneessa) Jossain meillä pyörii pari mariskoolia ja unikkokuvioinen uunikinnas, nämä kaikki lahjoja miehen aika juntilta äidiltä.
Siniset olen sentään myynyt, mutta kirkkaita, ruusuoliivin värisiä ja vaalean vihreitä löytyy kyllä yhteensä 9 kappaletta.
Taitaa kyllä mennä kirppikselle seuraavalla reissulla.
Ne on kyllä sellasta kamaa, että aina jostain joku tuo sellaisen lahjaksi tai jostain vaikkapa pankista tai vakuutusyhtiöstä saattaa saada laina- tai vakuutusneuvottelujen jälkeen mukaansa. En ilkeä kieltäytyä ja saahan noista aina muutaman euron kirpparilla.
Löytyy myös avotakka. Mariskooleja (aito ja kolme feikkiä), kivi-tuikkuja, siniset teema-lautaset, verna-viinilasit. Juntein taitaa kuitenkin olla baari-taso jonka yläpuolella lasivitriini täynnä lasi- ja koriste-esineitä.