Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä jolla on aina tummat silmänaluset. Minkälainen on ruokavaliosi?

Vierailija
24.04.2024 |

Jos pussien syynä on krooninen univaje niin ei tarvitse vastata. 

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös tupakointi aiheuttaa silmänalusten tummumista.

Vierailija
22/76 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä, kaikilla on ihan valtavan terveellinen ruokavalio, mutta kukaan ei erittele, mitä ihan oikeasti tukee keskivertopäivänä syötyä. 

Miksi pitäisi eritellä? En minä ainakaan syö joka päivä samaa ruokaa, joten sillä jos olen tänään syönyt porkkanakeittoa ja ruisleipää, ei ole mitään merkitystä silmäalusteni kannalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmänaluset tummuu kaikilla iän myötä.

Vain heillä, jotka syö huonosti.

Vierailija
24/76 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, kaikilla on ihan valtavan terveellinen ruokavalio, mutta kukaan ei erittele, mitä ihan oikeasti tukee keskivertopäivänä syötyä. 

Ja tuskin niitten ruoka oikeesti on terveellinen. Terveellä syömisellä ei mustia silmänalusia saa.

Ei niin. Ne ovat joillain ihan luonnostaan söipä sitten terveellisesti tai ei. Ruokavalio ei vaikuta siihen, millaiset geenit on sattunut saamaan. 

Vierailija
25/76 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi eritellä? En minä ainakaan syö joka päivä samaa ruokaa, joten sillä jos olen tänään syönyt porkkanakeittoa ja ruisleipää, ei ole mitään merkitystä silmäalusteni kannalta. 

Joten sulla ei ole hajuakaan, mitä se terveellinen tarkoittaa :)

Vierailija
26/76 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuskin niitten ruoka oikeesti on terveellinen. Terveellä syömisellä ei mustia silmänalusia saa.

Ei niin. Ne ovat joillain ihan luonnostaan söipä sitten terveellisesti tai ei. Ruokavalio ei vaikuta siihen, millaiset geenit on sattunut saamaan. 

Syömisillä voi vaikuttaa geenien aktiivisuuteen.

Vierailija
27/76 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä tuossa mitään terveellisestä puhunutkaan :) Sori siitä, pikkuinen. 

Vierailija
28/76 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Omassa suvussa ovat sukurasitteena. 

Vierailija
29/76 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa, koska vaihtelee niin paljon, mitä päivittäin syön :) Olen siis tuon välimerellisen ruokavalion maininnut. Jos nyt tarkemmin tarvitsee eritellä, niin aamulla omatekemääni pataleipää, oliiviöljyä ja avokadoa, balsamicoa ja kirsikkatomaatteja sekä kahvia. Lounaaksi omatekoista ratatouillea eiliseltä riisi-kauraseoksen kanssa. Välipalaksi hummusta, omenaa, porkkanaa ja manteleita, kuppi kahvia. Siinä nyt tänään syödyt. Vettä on mennyt ehkä puolisentoista litraa. 

Vierailija
30/76 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömisillä voi vaikuttaa geenien aktiivisuuteen.

Joidenkin voi, joidenkin ei. Jos on vauvasta saakka tummat silmänaluset, eipä siihen ruokavalio muutasta tee. Aika harva kuitenkaan vetelee äidinmaitoa koko elämäänsä. 

Vierailija
31/76 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sekaruokaa, liian hiilaripainotteisesti mutta en ole sokerihiiri. Alkoholia käytän 1-2 viikon välein, en polta. Ylipainoa on ja lisää tulee, sillä joudun syömään suun kautta kortisonia haavaiseen paksusuolentulehdukseen, joka ei meinaa asettua remissioon.

Omat tummat silmänaluseni ovat uusi juttu. Aiheuttajana on varmastikin juuri coliitti ja sen myötä romahtaneet veriarvot. Nukun myös huonosti ja kärsin mm. nivel- ja vatsakivuista.

En kyllä ymmärrä ketjun pointtia. Tummat silmänaluset voivat johtua monesta syystä, kuten ketjustakin voi huomata.

Vierailija
32/76 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä se tarkoittaa? Kerro ihmeessä, kun olet niin ylimaallisen viisas. 

Vierailija
33/76 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röllii! Mikset vastaa siihen, mitä terveellinen on? Menikö pupu pöksyyn?

Vierailija
34/76 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on rasistinen. Yritetään haukkua vaaleita ohutihoisia suomalaisia. 

Eihän ruskean läpi kuulla mikään verisuoni, joten ei kannata yritä vääntää tätä ruokavalioasiaksi.

Vierailija
35/76 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä niin päättelit? 

Vierailija
36/76 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa, koska vaihtelee niin paljon, mitä päivittäin syön :) Olen siis tuon välimerellisen ruokavalion maininnut. Jos nyt tarkemmin tarvitsee eritellä, niin aamulla omatekemääni pataleipää, oliiviöljyä ja avokadoa, balsamicoa ja kirsikkatomaatteja sekä kahvia. Lounaaksi omatekoista ratatouillea eiliseltä riisi-kauraseoksen kanssa. Välipalaksi hummusta, omenaa, porkkanaa ja manteleita, kuppi kahvia. Siinä nyt tänään syödyt. Vettä on mennyt ehkä puolisento

Siis sultahan puuttuu ravinto. Mainitsit vain hirveän määrän kasviksia.

Vierailija
37/76 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa, koska vaihtelee niin paljon, mitä päivittäin syön :) Olen siis tuon välimerellisen ruokavalion maininnut. Jos nyt tarkemmin tarvitsee eritellä, niin aamulla omatekemääni pataleipää, oliiviöljyä ja avokadoa, balsamicoa ja kirsikkatomaatteja sekä kahvia. Lounaaksi omatekoista ratatouillea eiliseltä riisi-kauraseoksen kanssa. Välipalaksi hummusta, omenaa, porkkanaa ja manteleita, kuppi kahvia. Siinä nyt

Luuletko olevasi kovinkin oivaltava ja hauska?

Vierailija
38/76 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sultahan puuttuu ravinto. Mainitsit vain hirveän määrän kasviksia.

Siisi sultahan puuttuu aivotoiminta. Yllättikö? No minua ei ainakaan. 

Vierailija
39/76 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoisilla ei näy tummat silmänaluset, koska rasvaa on niin paljon silmien alla..

Onko ap ylipainoinen vai suklaan värinen?

Vierailija
40/76 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on trolli, joka yrittää haukkua hoikkia ja terveellisesti syöviä. Ei kannata ruokkia trollia.