Riskiraskaus ja neuvolasta sanottiin ettei ole resursseja hoitaa
Tämä siis Helsingissä. Vastaus oli, että tiedät itse parhaiten miten toimia. Ei meillä ole lääkäreitä. Olen aina ajatellut, että minua pidettäisiin raskaana kuin kukkaa kämmenellä, mutta pudotus todellisuuteen on ollut karvas. Jo pieni heitto lääkityksessä voi johtaa kohtukuolemaan tai kehitysvammaisuuteen.
Kommentit (64)
Ei ne palvelut muutenkaan kaksisia ole. Sain lapsen 3 v sitten. Lapsella ei ole ollut ainuttakaan hammastarkastusta koko tänä aikana. Nyt paikkakunnalla on alkanut hammastarkastukset 1 v ikäisille, mutta ilman tarkastuksia korona-ajan takia jääneet lapset jäivät nytkin ilman tarkastuksia. Jos en saa julkiselle pian aikaa, niin on pakko mennä yksityiselle. Toki siis hoidetaan lapsen hampaita kuten kuuluukin, mutta kyllähän ne pitäisi tarkistaa.
Aikoinaan synnytyksen jälkeen jälkitarkastus oli metka juttu. Sitähän ei tehnyt mikään gyne, vaan kesäsijaisena tk:ssa ollut yleislääketieteen opiskelija. Minulla oli aikamoiset vammat synnytyksen jäljiltä (leikkaushaava tulehtui pahasti). Lääkäriopiskelija totesi minua tutkiessaan, että "täällähän näyttää siltä, kuin et olisi synnyttänytkään." No ei kyllä näyttänyt ja tiesin sen itsekin. Meni kauan, ennen kuin alapääni toipui ja koskaan se ei tullut entiselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tälläistä se on kun vanhuksia pidetään turhaan hengissä viimeiseen asti. Ei riitä resurssit tärkeämpään.
HÄPEÄ!!! Vanhuksia EI pidetä väkisin hengissä vaan hyvinkin helposti laitetaan elvytyskielto eikä saa tehohoitoa. Asia siis päinvastoin kuin väität. Tärkeämpään??? Vanhukset ovat tämän maan rakentaneet ja ovat tärkeitä, eivät yhtään vähemmän arvokkaita kuin joku nuorempi.
Aivan järjetön sun väite ja jotkut sekot vielä yläpeukuttaa.
Mun mummu oli 15 vuotta elämästään sänkypotilas. Toivoi kuolemaa. Vähitellen, hitaasti kituen vähitellen lipui pois. Moneen vuoteen ei tunnistanut edes lapsiaan.
Kyllä, näen että väkisin pidettiin hengissä. Kaikki 12 lastakin suorastaan toivoivat, että pääsisi äiti jo pois. Elämän laatu oli heikko. Elämän iloa ei kai ollut koskaan edes kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Jep, itselläni todettiin raskausdiabetes HUS:n alueella ja apua ei saa. Siis neuvoja saa paremmin ja enemmän googlesta kuin diabeteshoitajalta.
Lääkitys pitänee aloittaa, koska radi-hoitaja on ihan pihalla eikä osaa antaa vinkkejä, miten normaalipainoinen asiakas saisi ruokavaliolla ja liikunnalla arvoja alemmas.
Mulla on tyypin 2 diabetes oysin alueella, enkä saanut diabeteshoitajalta mitään neuvoja nimenomaan syömisiin ym. Ongelmana on verensokerin rajut heittelyt. Tämä on vaikeasti hoidettava diabetes muutenkin, lopulta söin kolmea eri lääkettä, yhtä aikaa, ennenkuin oireet asettuivat ja olo parani.
Siitä se kakaran hyysäys jo alkaa!
Jos luonto määrää menevän kesken, sitten menee.
Hitto kun kaikki on nykyään niin paapottuja!