Mikä ruokakerma " kuohuu" ? Siis käyttäytyy kuin kuohukerma uunissa?
Olen tehnyt aina (harvoin) uunivuoat, valkosipuliperunat kuohukermaan, koska en ole löytänyt ruokakermaa, joka " kuohuu" uunissa. Ei siis jää sinne pohjalle makaamaan kuin maito. Tajusiko kukaan? :)
Tietäisitkö siis mikä ruokakerma käyttäytyy kuin kuohukerma? Laihiksella ollaan... tai siis elämänmuutos tehty, sen takia haluan keventää tuotakin.
Kommentit (7)
Kuohukerman ominaisuuksia ei valitettavasti ole millään noista kevytvalmisteista.
Vierailija:
Valkosipuliperunat voi kypsentää uunissa vaikka ihan vaan vedessä.
Tiedän, että voi kypsentää vaikka vedessä, mutta tulee niin paljon parempia ja pehmeämpiä kuohukermalla. Ukko ei kyllä syö :( Ja sillähän ei ole paino-ongelmia, voi juoda vaikka ruokajuomana kuohukermaa *huoh*
Ei sun painonpudotus tai painonhallinta kaadu satunnaisiin kermaherkkuihin.
Vierailija:
Ei sun painonpudotus tai painonhallinta kaadu satunnaisiin kermaherkkuihin.
mä mieluummin pidän ne rasvat ruuassa, (pitävät nälkää pidempään poissa) ku korvaisin ne jollakin keinotekoisella tärkkelyshärpäkkeellä (tärkkelys on kropalle sokeria, nostaa verensokerin nopeasti ylös ja vastaavasti putoaa sitten taas vauhdilla alas =nälkä tulee nopeammin)
Enkä kyllä söis enää tuota perunaakaan, samasta syystä :)
Sen sijaan valkosipulikermalantut tai -kukkakaali on nykyään suurta herkkua.
hiilaritietoisuutta kehiin.
Lantusta ja kukkakaalista tulee mahanväänteitä vauvalle. Samoin kaalista, parsakaalista, punajuuresta ja nauriista. Vihannesosasto onkin köyhtynyt aika vähiin, meillä syödään joka päivä porkkanaa ja tomaattia... Itsekään en mielelläni perunaa syö mutta melkein alkaa olla pakko kun porkkana alkaa tulla korvista ulos.
Laihduta en, mutta en mässäilekään. Ja täähän oli täysin off-topic aiheeseen sitten tää mun viesti.
Valkosipuliperunat voi kypsentää uunissa vaikka ihan vaan vedessä.