Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Irtisanouduin osa-aikatyöstä, koska 300 euron suojaosa poistettiin.

Vierailija
24.04.2024 |

Ei mitään järkeä käydä töissä 9 km:n päässä, kun iso osa palkasta menee bussilippuun. Se kokoomuskurppahan sanoi joku aika sitten, että suojaosa voidaan palauttaa, jos sen poistamisesta aiheutuu liikaa negatiivisia vaikutuksia. Eikö kaikkien kannattaisi nyt irtisanoutua osa-aikatyöstään, niin saadaan suojaosa takaisin?   KYLLÄ !

Kommentit (226)

Vierailija
181/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tässä hyvä esimerkki miten vaikuttaa lapsikorotusten leikkaus ja leikkaus soviteltuun päivärahaan 1.4.2024

https://tyottomyyskassa.jhl.fi/kysymys/miten-suojaosan-ja-lapsikorotust…

Vierailija
182/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tässä hyvä esimerkki miten vaikuttaa lapsikorotusten leikkaus ja leikkaus soviteltuun päivärahaan 1.4.2024

Ennen saanut soviteltua 700, jos palkka 1600 ja jatkossa saa puolet vähemmän, siis jos 2 lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia

https://www.taloustaito.fi/tyo-elake/keskielake-1-845-euroa-kuukaudessa…

Ansiosidonnaista maksetaan 1,9 miljardia

https://www.tyj.fi/tilastot/

Työeläkkeitä ei makseta verovaroista. Ansiosidonnaista kylläkin. Siinä on pienoinen ero.

Eläkemaksu palkasta menee nyt eläkkeellä oleville.

Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosipalkasta.

Vierailija
184/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen saanut soviteltua 700, jos palkka 1600 ja jatkossa saa puolet vähemmän, siis jos 2 lasta.

- verot

Vierailija
185/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etusivulle kohdasta pääsee laskelmiin.

Onko toi 1600 brutto ja sovitellusta mene myös vero.

Vierailija
186/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin osa-aikaisen työn huhtikuun alussa ja nyt on niin paljon töitä tarjolla, että lopetin te-toimiston ja kelan asiakkuuden kokonaan. Käytännössä duunia on niin paljon kuin jaksaa tehdä, vuoro- ja ylityölisät tekee tilistä jo ihan hulppean. Lisäksi työ antaa sisältöä ja mielekkyyttä arkeen. Rohkeesti vaan kokeilemaan! 

Vierailija
187/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse osa-aikqtyössä.enkä lopeta jo sen takia että olentottunut siihen että rahaa tulee 13 ja 28 päivä joka kuukausi ja toimeentulotuki kuun alussa sekä työmarkkinatuki.  Haen vain vakituista kokoaikatyötä ja siihen asti jos kokoaikatyötä saan joskus niin menen tällä osa-aikatyön palkalla ja tuilla eteenpäin.

Vierailija
188/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyin samaan ratkaisuun. Kävin autolla töissä, mutta voin laittaa sen nyt seisontaan/myydä (säästö 300-400€/kk)

Vierailija
189/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työministeri sanoo, että työttömysturvauudistusta voidaan arvioida vasta, kun se on ollut voimassa riittävän kauan. Lausuma koskee koko työttömyysturvauudistusta, ei vain suojaosaa.

https://yle.fi/a/74-20008814/64-3-218994

Vierailija
190/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma, ei ole vaan enää varaa käydä osa-aikatyössä. Tämä ei tietenkään kaikkia kosketa niin paljoa, jos työssäkäynnistä ei tule paljoa kuluja, mutta minulla tuli, koska julkista liikennettä ei ole ja jouduin pitämään autoa työn takia. Auton ja matkakulujen jälkeen olisin jäänyt lähes nollille, tai minulle olisi jäänyt vain pari euroa tunnilta ja menetetty opiskeluaika.

Itselläni tilanne paranee lähes varmasti, kun saan opinnot valmiiksi parin vuoden päästä, mutta jollain on elettävä tämäkin aika. Töitä olen hakenut ja haen aktiivisesti koko ajan, mutta iän ja sopivan tutkinnon puuttumisen vuoksi työllistyminen on aika lailla mahdotonta. Voi olla, että kun pari vuotta tässä tekee pimeästi töitä (niitä on onneksi tarjolla), voi motivaatio siirtyä veronmaksajaksi olla aika alhainen.🥲

Vierailija
191/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö irtisanoutumisesta tule aina karenssia -vaikka kyse olisi osa-aikatyöstä?

Vierailija
192/226 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Eikä tule karenssia kun työnantajan kanssa kirjattiin paperi minun edukseni. Hulluutta olisi näillä ruuan ja bensan hinnoilla käydä työssä lähes ilman korvausta.

Vierailija
193/226 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En millään voi ymmärtää hallituksen ajatuksenjuoksua suojaosan poistamisen kohdalla. Maailaisjärjellä voi jo ymmärtää että suojaosa kannustaa ottamaan vastaan myös lyhytkestoisia silpputöitä ja osa-aikaisuuksia. Ei kaikki tarjolla oleva työ tule koskaan olemaan vain konoaikaista työtä eikä monilla pienillä yrityksillä ole varaa kokoaikaisuuksiin kaikille. Suojaosan poisto ei ole säästöä vaan lisää vain kuluja valtiolle. 

Minä ymmärrän. Yritetään saada ihmisiä itse irtisanomaan itsensä ts. savustetaan työtöntyöttömäksi. Sitten tarjotaan valtionhallinnosta jotain hämäriä töitä, palkkatukitöitä 6 kuukaudeksi kaupungille  tai yritetään saada kolmeksi kuukaudeksi jonnekin/kesän ajan sesonkiapulaiseksi. Sitten ei kuitenkaan tarjota riittävästi työtunteja, palkkaa ei ole maksettu ja tai hirveä työpaikkakiusaaminen/savustaminen.

Palkkatukityössä työntekijälle maksetaan ihan normaali tessin mukainen palkka. Tuen saa työnantaja. 

Vierailija
194/226 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista. 

Hallitus poistaa ikäsidonnaisuudet työttömyystuista eli enää ei hommata 58-vuotiaana irtisanotulle palkkatukityötä josta kertyisi uusi ansiosidonnainen.

Vierailija
195/226 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aloitin osa-aikaisen työn huhtikuun alussa ja nyt on niin paljon töitä tarjolla, että lopetin te-toimiston ja kelan asiakkuuden kokonaan. Käytännössä duunia on niin paljon kuin jaksaa tehdä, vuoro- ja ylityölisät tekee tilistä jo ihan hulppean. Lisäksi työ antaa sisältöä ja mielekkyyttä arkeen. Rohkeesti vaan kokeilemaan! 

Niin, jotain hoitsuhommaa. En ikimaailmassa ala semmosta.

Vierailija
196/226 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahaa

Vierailija
197/226 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei kuitenkaan kunnolla palkattua kokoaikatyötä riitä ja osa-aikatyöt on sikin sokin siellä täällä.

Vierailija
198/226 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille ei kuitenkaan kunnolla palkattua kokoaikatyötä riitä ja osa-aikatyöt on sikin sokin siellä täällä.

Niinpähhhhhhhhh...........

Vierailija
199/226 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele vastaamaan itse itsestäsi. 

Onko sinulla noin paha krapula?

Vierailija
200/226 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päädyin samaan ratkaisuun. Kävin autolla töissä, mutta voin laittaa sen nyt seisontaan/myydä (säästö 300-400€/kk)

Miten hemmetissä saat tuhlattua autoon noin paljon kuukaudessa? Oletko ihan terve?