Miksi ihmiset äänestävät perussuomalaisia?
Erityisesti ihmettelen tavallisten työläisten kannatusta perussuomalaisia kohtaan.
Kommentit (279)
Vierailija kirjoitti:
Todennäköiseti olen sen sitten ansainnut. Haetaan sitten uutta työpaikkaa.
- tehdastyöläinen
Mitä jos et saa uutta työpaikkaa? Ehkä sairastut ja jäät kokonaan pois työelämästä.
Kuulun osaamisen puolesta tämän maan ns. kovaan ytimeen. Minua ennen kaatuvat kaikki muut, ja jos koko Suomi kaatuu niin ulkomailta todennäköisesti löytyy hommia. Olen kahdessa maassa ollut töissä, enkä suomalaisissa firmoissa.
Äänestin persuja ja äänestän seuraavankin kerran.
Ulkomailta hommia ja olet jo kahdessa maassa ollutkin töissä etkä edes suomalaisissa firmoissa.. Törmäsitkö ulkomailla koskaan paikallisiin persuihin.. Mitä mieltä he olivat sinusta..
Ruotsissa oli silloin vielä omertan laki mutta Tanskassa maahan.muuttajia vihattiin aika avoimesti kautta linjan, professoritason ihmisiä myöten. Nyt on Ruotsissakin jälleen sananvapaus eikä oman mielipiteen sanomisesta menetä työpaikkaansa.
Luultavasti aika moni äänesti protestina edelliselle hallitukselle, joka oli siihen mennessä kaikkien aikojen huonoin hallitus.
Äänestän persuja, koska ymmärrän, että yksilön on otettava itse vastuu omasta pärjäämisestään. Tulijoita ja elätettäviä on yksinkertaisesti liikaa, eikä rahat enää riitä. Sosiaaliturva on oltava ja tulee aina olemaankin, mutta sitä ei kuulu käyttää väärin. Käyn töissä, enkä ole nostanut mitään tukia, paitsi ollessani korkeakouluopiskelija vuosituhannen alussa.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän persuja, koska ymmärrän, että yksilön on otettava itse vastuu omasta pärjäämisestään. Tulijoita ja elätettäviä on yksinkertaisesti liikaa, eikä rahat enää riitä. Sosiaaliturva on oltava ja tulee aina olemaankin, mutta sitä ei kuulu käyttää väärin. Käyn töissä, enkä ole nostanut mitään tukia, paitsi ollessani korkeakouluopiskelija vuosituhannen alussa.
Kannattaa lukea tämän päivän Helsingin sanomista Muhis Azizin haastattelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainut järkevä valinta.
t.akateeminen keski-ikäinen rouva
Arvon rouvalla on todella outo huumorintaju.
Niin on näillä sukupuoli on kirjo- ja mies voi menstruoida -tyypeilläkin. Paitsi ettei naurata yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vtasemmistoprkleet tuhosivat talouden jakamalla rahaa kaiken maailman työtä vieroksuville laiskureille. On pikku pakko tehdä jotain jotta maa ei ajaudu konkursiin.
Samoin tuotetaan rikkinäisiä perheitä, uusavuttomuutta ja kaikenlaista muuta ongelmaisuutta, jotta näiden ympärille saadaan läskit järjestöt "pelastamaan" puhumattakaan sosiaaliauttajista. Miten helkatissa joka kerta kun avaan Ylen taas siellä joku itkee elämänså surkeutta ja kurjuutta jasyy on toki aina muualla. Tätä jankataan vuodesta toiseen: olet viaton uhri ja auttajien on pelastettava sinut ja lapsesi, yksin et pärjää.
Häiritseekö tuossa jokin muitakin?
Todennäköisesti siksi, että haluavat muutosta todella moneen tavan kansalaisia koskeviin ongelmiin.
Alle vuosi hallitusvastuuta takana ja erittäin loistavia parannuksia jo nähty.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin kun se on jo tullut selväksi etteivät saa mamupolitiikkaansa läpi.
Kannattaisi seurata edes vähän politiikkaa, jos siitä kommentoi.
Juuri viime viikolla oli uutisissa, kuinka maahan muuton kustannuksia karsitaan rajusti ja mm. oleskeluluvan ehtoja tiukennetaan.
Äänestän persuja, koska en halua tänne lisää tuen nostajia ja sitten joudutaan taas leikkaaman kaikilta lisää ja korottamaan veroja, jollainhan nuo on elätettävä ja niille on myös kustannettava kaikki terveyspalvelut sun muut ja sinnekin tulee sitten entistä pidemmät jonot, jne.
Hammaslääkäri kypsyi verorahojen tuhlaukseen "Onko heille kerrottu, ettei kanta väestö saa ilmaista hoitoa?"
Nimimerkin suojissa Helsingin Sanomien mielipidesivuille kirjoittava hammaslääkäri ihmettelee, miksi kymmenet turva paikanhakijat jättävät jatkuvasti tulemattaheille varattuun ja verorahoista kustannettavaan hammashoitoon.
Yksityisellä hammaslääkäriasemalla Helsingissä työskentelevän lääkärin mukaan jopa kolmannes turva paikanhakijoista jättää tulematta vastaanotolle sovittuunaikaan.
Lääkärin mukaan tilanne on jatkunut samankaltaisena jo pitkään.
Sopimuksen nojalla hoidamme vastaanottokeskuksista lähetettävien, päivittäin kymmenien turva paikanhakijoiden akuutteja hammasvaivoja etupäässä juurihoidolla, paikkaamalla ja poistamalla hampaita.Valitettavasti noin 30 prosenttia varatuista ajoista jää käyttämättä, koska asiakkaat eivät tule paikalle. Taas istuin kaksi tuntia tyhjän panttina, koska jokainen kolmesta vastaa nottokeskuksesta varatusta ajasta jäi käyttämättä ilman ennakkoperuutusta. Tilanne on samanlainen myös muiden hammaslääkäriemme kohdalla, lääkäri kirjoittaa.
Lääkärin mukaan verorahoja palaa hukkaan, kun myös tulkeillemaksetaan täysi korvaus peruuttamattomista ajoista. Myös hoitaja on varattu hoitoa varten. Lisäksi hammaslääkäriasema perii 45 euron peruutusmaksun.
Asiakkaalle varataan uusi aika, joka jää usein uudelleen käyttämättä ilman peruutusta, lääkäri ihmettelee.
kuten eräs demari asian ilmaisee: Oma kansa ensin -ajattelu on vahingollista
Minä äänestän siksi, että fokus olisi vihdoinkin meissä, jotka ylläpidämme verovaroillamme tätä yhteiskuntaa. Vasemmistoa kiinnostaa lähinnä vain marginaaliryhmät, kuten työttömät ja mmuuttajat. Olen myös sitä mieltä, että mmuuttoa tulee kiristää.
Olen ollut tyytyväinen hallituksen toimintaan ja myös talousasiantuntijat ovat samaa mieltä. Ensi vuodelle jo odotetellaan 1,5 % kasvua.
Vierailija kirjoitti:
Ainut järkevä valinta.
t.akateeminen keski-ikäinen rouva
Aivan näin. T. Akateeminen keski-ikäinen järkevä mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestän ps koska vihaan muslimeita
Oletko tutustunut muslimeihin ja keskustellut heidän kanssaan?Minun kokemukseni mukaan suurin osa muslimeista on ihan samanlaisia ihmisiä kuin me. Fundamentalistit kaikissa uskonnoissa on sitten eri asia. Naapuriperheeni on muslimiperhe, mutta ei se näy mitenkään päällepäin. En olisi edes tiennyt, että ovat muslimeja, vaikka 6 vuotta asuttu naapureina, mutta joku aika sitten äiti tuli kinkkupaketin kanssa ja kysyi syönkö minä kinkkua kun mies oli vahingossa ostanut kanaleikkeleen sijaan ja he eivät syö sikaa. Itse en ole uskonnollinen, joten en yleensä kiinnitä huomiota uskonasioihin.
miksi niitten maat on sitten paskaa?
Koska niissä ne fundamentalistit jyräävät. Olisi nämä Euroopan kristitytkin maat yhtä paskaa jos kaikki kristityt ajattelisivat kuin Räsänen tai Amerikan Raamattu-vyöhyke.
Siksi kun ajavat itselle sopivia asioita.
Demokratia on yhdessä sopimista ja kompromisseja. Aina ei saa kaikkia omia juttuja kerralla läpi.
Hieman seuraan tätä keskustelua välillä. Nyt alkoi kiinnostamaan että mitä perussuomalaiset ovat käytännössä saaneet aikaiseksi ja lähinnä mitä hyvää? Toivoisin jonkun persun vastaavan tähän kertomalla ihan oikean faktan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestän ps koska vihaan muslimeita
Oletko tutustunut muslimeihin ja keskustellut heidän kanssaan?Minun kokemukseni mukaan suurin osa muslimeista on ihan samanlaisia ihmisiä kuin me. Fundamentalistit kaikissa uskonnoissa on sitten eri asia. Naapuriperheeni on muslimiperhe, mutta ei se näy mitenkään päällepäin. En olisi edes tiennyt, että ovat muslimeja, vaikka 6 vuotta asuttu naapureina, mutta joku aika sitten äiti tuli kinkkupaketin kanssa ja kysyi syönkö minä kinkkua kun mies oli vahingossa ostanut kanaleikkeleen sijaan ja he eivät syö sikaa. Itse en ole uskonnollinen, joten en yleensä kiinnitä huomiota uskonasioihin.
miksi niitten maat on sitten paskaa?
Koska niissä ne fundamentalistit jyräävät. Olisi nämä Euro
70-luvulle asti Iran ja Afganistankin olivat erittäin länsisuvaitsevaisia maita, naiset saivat pukeutua mihin lystäsivät. Sitten tuli tuo fundamentalistien vallankumous, esim Arman Alizadin ja Ali Jahangirin perheet ovat pakolaisia tuolta ajalta.
Mä uskon että kokoomus ja persut sai paljon ääniä muunmuassa siksi että nuo puolueet eivät edusta woke-ideologiaa.
Itse äänestin kokoomusta siitä syystä. Mietin mikä asia tulevaisuudessa pelottaa eniten omien lasteni hybinvoinnin kannalta ja se oli woke ja intersektionaalinen feminismi. Joten tein päätöksen siltä pohjalta.