Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ekstrovertti voisi muuttua kokonaan introvertiksi?

Vierailija
23.04.2024 |

Yritän parantua ja olen aina kokenut että olen rikki, mutta mitä enemmän yritän olla itsekseni ja levätä niin sitä väsyneemmäksi ja masentuneemmaksi koen itseni, eikö veto ja energisyys tahdo palautua vaikka lisään lepäämistä lääkärien ohjeiden mukaisesti jotta palautuisin. Ja vaikka kuinka koitan toistaa samaa uudestaan ja uudestaan niin aina sama tulos niin että se on alkanut verottamaan terveyttä. Ja silti se Ainoa asia mitä toivoisin että voisin vain olla introvertti kuten kaikki muutkin täällä, normaali ja tavallinen ihminen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän sun tosiaan tarvi muuttua introvertiksi, eikä se välttämättä ole mahdollistakaan. Eikä kaikki muut ole introverttejä todellakaan, suurin osa on jotain intron ja ekstron väliltä, ambiverttejä. Vain kolmasosa ihmisistä on varsinaisia introverttejä. 

Siinä ei ole mitään vikaa, jos yksin lepääminen ei ole sun juttu, vaan kaipaat enemmän sosiaalisuutta voidaksesi hyvin. 

Vierailija
2/10 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kyseessä on enemmän luontainen ominaisuus kuin oma valinta, niin ei sitä ihan noin vaan muuteta. Siedättyminen taitaa olla ainoa tapa eli ajan kanssa tottua yksin oloon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän sun tosiaan tarvi muuttua introvertiksi, eikä se välttämättä ole mahdollistakaan. Eikä kaikki muut ole introverttejä todellakaan, suurin osa on jotain intron ja ekstron väliltä, ambiverttejä. Vain kolmasosa ihmisistä on varsinaisia introverttejä. 

Siinä ei ole mitään vikaa, jos yksin lepääminen ei ole sun juttu, vaan kaipaat enemmän sosiaalisuutta voidaksesi hyvin. 

Kuitenkin lääkäritkin määrää tätä yksin lepäämistä jotta palautuu ja jaksaa taas sosialisoida. Olen vuosia noudattanut hoito- ohjetta ja vetänyt sosiaaliset suhteet minimiin, mutta se ei siltikään auta toisin kuin mitä lääkäreiltä ja psykiatreilta saamieni ohjeiden mukaan pitäisi tapahtua. Se vika on minussa.

Vierailija
4/10 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelemällä.

Vierailija
5/10 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole pakko levätä väkisin yksin. Voithan sä olla muiden kanssakin. Vai pakottaako ne toiset tekemään koko ajan jotain. Ja ottaa omaa aikaa toisinaan. Mikä susta hyvältä tuntuu. Ei lääkärin sana ole täysin joustamaton, voit itsekin hieman ajatella. Entä somet ja soitto jollekin. Vapaa-ajan meno.

Vierailija
6/10 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin lääkäritkin määrää tätä yksin lepäämistä jotta palautuu ja jaksaa taas sosialisoida. Olen vuosia noudattanut hoito- ohjetta ja vetänyt sosiaaliset suhteet minimiin, mutta se ei siltikään auta toisin kuin mitä lääkäreiltä ja psykiatreilta saamieni ohjeiden mukaan pitäisi tapahtua. Se vika on minussa.

Mitä jos kokeilisit tehdä toisin, jos kerran tuo ei toimi? Ei ne aina oikeassa ole, eikä siitä mitään haittaakaan ole, jos koitat ottaa vähän enemmän mukavia, ei liikaa kuormittavia sosiaalisia tilanteita elämääsi. 

Itselläni oli toisin päin, kun aikoinaan hain masennukseen ja ahdistukseen apua. Minä olen hyvin introvertti, melkein erakkoluonne, muta ensimmäisenä puututtiin siihen että olen liikaa yksin ja minun pitäisi alkaa hankkia sosiaalisia kontakteja. Kovin puhuttiin miten tieteellinen tutkimus sanoo, ettei ole hyväksi olla niin yksin. Yritin sitten, mutta ei se mua auttanut, väsytti vaan. Jollain ektrovertillä voi olla juuri toisin päin. Ne usein suosittelee sellaista "keskivertoelämää" lääkkeeksi jos ihmisellä on paha olla, mutta ei sekään kaikille sovi.

Vierailija
7/10 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa on hoitola ekstroverteille.

Vierailija
8/10 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit oikea ekstrovertti etkä joku luuseri trolli niin ei sinulla olisi kuvailemasinlaisia ongelmia.

Vierailija
9/10 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeilla ekstroverteilla ei kaverit koskaan lopu

Vierailija
10/10 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siedättää itseään olemalla yhä vain pidempiä jaksoja yksin ja opettelee sietämään sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi