Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuore uusperhe, mies ei "ehkä" halua enempää lapsia

Vierailija
23.04.2024 |

Olen itse lapseton, hieman alle kolmekymppinen nainen ja hiljattain muuttanut yhteen puolisoni kanssa, jolla on yksi lapsi ennalta. Alkuhuumassa mies oli niin kovin varma, että kyllä mennään naimisiin ja kyllä tehdään lapsia - kunnes tuli eka isompi riita. Tämän jälkeen mies onkin alkanut empimään ja sanoo suoraan, että tulevaisuus pelottaa ja "nyt tällä hetkellä ei tunnu siltä" että tehtäisiin lapsia (ja sanoo, että voi tehdä lapsen jos suhde on hyvä ja vakaalla pohjalla, mutta riita aiheutti nyt huolta tulevaisuudesta). Luonnollisesti tällainen mielenmuutos ihmetyttää ja vähän suututtaa, minä kun tein hyvin selväksi tapailuvaiheessa haluavani lapsen joskus tulevaisuudessa. Miehellä on tämä yksi lapsi ja antaa ymmärtää, ettei "tarvitse" lisää enkä voi kuulemma mitenkään tätä ymmärtää, kun en ole äiti.

En sinänsä toivo niitä "kyllä se haluaa lapsia, mutta ei vaan sun kanssa"-kommentteja, tiedostan tämän mahiksen itsekin. Haluaisin vaan mielipiteitä, että kauanko on oikeasti kohtuullista odotella, että muuttuuko hänen mieli vai tässäkö tämä nyt on? Vuosi, kaksi, ei ollenkaan? Tuntuisi kovin impulsiiviselta erota nyt saman tien. 

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla ole vuosia aikaa odottaa lasten teon aloittamista etenkin jos mies ei sitten vuosien päästä haluakaan sitä lasta. 

Vierailija
22/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet voipi saada erossa lapsista silleen oikeusturvattomana nenilleen, että lapsen teko ei ihan äkkiä kiinnosta. Hyvä kun selviää nykyisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet voipi saada erossa lapsista silleen oikeusturvattomana nenilleen, että lapsen teko ei ihan äkkiä kiinnosta. Hyvä kun selviää nykyisestä.

Sitten ei pidä roikuttaa mukana lapsia haluavaa naista.

Vierailija
24/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS

Vierailija
25/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuisi kovin impulsiiviselta tehdä lapsi tuoreeseen suhteeseen ja suhteeseen jossa riita aiheuttaa epävarmuutta. 

Ei sitä lasta nyt tehtäisikään, vaan vuosien päästä. 

ap

No, mitä sinä sitten hosut? 

Varmaan lähinnä sitä, että alkaa tässä itsekin olla kohta sen verran iällä, että olisihan se kiva tietää onko mahdollista saada lasta tässä suhteessa tulevaisuudessa vai ei. Ei huvita olla kohta vanha, lapseton ja katkera akka. 

Kumpi on lopulta tärkeämpi, mies vai lapsi? Kyllä minä hankkisin sen lapsen, sillä se voi olla viimeinen mahdollisuus, olethan jo 30. Miehiä saa vanhanakin, lapsia ei. Nimimerkillä - kokemuksesta.

Vierailija
26/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on epävakaa, jos yksi riita muka vaikuttaa lapsenhankintasuunnitelmiin. Se on huolestuttavampaa kuin se ettei mahd halua lapsia ollenkaan. Olet nuori vielä, ehdit hankkia paremman tai saada lapsen yksin.

Vierailija
27/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä riita voi johtaa siihen, ettei haluakaan lasta? Mies on joku traumakimppu tai se kontrolloi sua tällä.

Vierailija
28/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on epävakaa, jos yksi riita muka vaikuttaa lapsenhankintasuunnitelmiin. Se on huolestuttavampaa kuin se ettei mahd halua lapsia ollenkaan. Olet nuori vielä, ehdit hankkia paremman tai saada lapsen yksin.

Mistä tiedät kuinka epävakaasti aloittaja on käyttäytynyt. Minulla tuttu halusi lapsia, mutta kun tuli miehen kanssa riitoja hän heitteli tavaroita miehen päälle ja kyllä kävi käsiksikin, mies sanoi jos onnistut olemaan edes vuoden käymättä päälle tai et uhkaa tappaa niin harkitsee lapsia, ei onnistunut eikä lapsia ole tullut 

Vierailija
29/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät kuinka epävakaasti aloittaja on käyttäytynyt. Minulla tuttu halusi lapsia, mutta kun tuli miehen kanssa riitoja hän heitteli tavaroita miehen päälle ja kyllä kävi käsiksikin, mies sanoi jos onnistut olemaan edes vuoden käymättä päälle tai et uhkaa tappaa niin harkitsee lapsia, ei onnistunut eikä lapsia ole tullut 

No eiköhän täyspäinen ihminen eroa tuollaisesta sekopäästä kokonaan.

Vierailija
30/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole eläissäni vielä heittänyt ketään millään, käynyt käsiksi tai uhannut tappaa ketään. Kunhan olen tuonut esiin pari epäkohtaa yhteiselostamme, josta kehittyi riita - ihan puhumalla vaan :D

ap 

Vierailija
31/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole eläissäni vielä heittänyt ketään millään, käynyt käsiksi tai uhannut tappaa ketään. Kunhan olen tuonut esiin pari epäkohtaa yhteiselostamme, josta kehittyi riita - ihan puhumalla vaan :D

ap 

Eiköhän tuo ole miehelle vain oiva tekosyy sanoa mitä hän oikeasti haluaa, eli ei enempää lapsia.

Vierailija
32/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaaja voisi miettiä oliko se iso riitä kaiken tämän väärtti. Kukaan ei riitele yksin.

Vierailija
33/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaaja voisi miettiä oliko se iso riitä kaiken tämän väärtti. Kukaan ei riitele yksin.

Ap voisi miettiä kannattaako elämäänsä jakaa tuollaisen tuuliviirimiehen kanssa.

Vierailija
34/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä miettinyt varmasti melko useastikin, vaan puuttuu maaginen kyky perua tekoja tai sanoja. 

Vierailija
35/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä miettinyt varmasti melko useastikin, vaan puuttuu maaginen kyky perua tekoja tai sanoja. 

Entä anteeksipyyntö? Onko tärkeämpää olla oikeassa vaiko onnellinen?

Vierailija
36/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet eivät kestä ollenkaan erimielisyyksiä tai negatiivisia tunteita. Parisuhteessa ei saisi olla ollenkaan riitoja, kumppani ei saa ikinä olla huonolla tuulella (vaikka itse saa) tai mitään negatiivista ei saa ilmetä. Kaiken pitää olla vain helppoa ja mukavaa, ja kun ei olekaan, yhtäkkiä "en ole enää varma asioista". Nämä miehet ovat keskenkasvuisia eivät halua eivätkä kykene käsittelemään traumojaan. Jos asia on näin, juokse. Miksi epäonnistui lapsen äidin kanssa ja mitä on ottanut tästä opiksi? 

Vierailija
37/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo nyt osoita, että ette sovi yhteen? Mies traumatisoitui teidän riidasta ja ilmeisesti aihe oli hänelle sitten kynnyskysymys. Tai teidän riitelytyyli, what ever. Ota lapseton mies ja tutustukaa ja riidelkää ennen yhteen muuttamista.

Vierailija
38/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies - tai kuka hyvänsä - vetää riitaan mukaan noin suuret elämän perusasiat, niin taisi selvitä miksei hän ole enää yhdessä lapsensa äidin kanssa. 

Eihän tuollainen kykene rakentavaan suhteeseen. Hän haluaa kylvää epäluottamusta välillenne. Et ollut täydellinen, joten hän verryttelee hylkäämisen kykyjään.

Vierailija
39/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä anteeksipyyntö? Onko tärkeämpää olla oikeassa vaiko onnellinen?

Hellyyttävä oletus, että en olisi pyytänyt anteeksi. En ole juuri muuta viime aikoina tehnytkään, kun anellut anteeksipyyntöä.

Ap

Vierailija
40/46 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies taisi huijata sinut asumaan kanssaan uskottelemalla yhteisen lapsen olevan mahdollinen. Todellisuudessa halusi sinut äidiksi jo olemassa olevalle. Nyt yrittää tekosyy varjolla kääntää asian niin, että se on sinun syysi, ettei lasta tule. Juokse, juokse, äläkä katso taaksesi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi