Ärsyttääkö teitä koskaan mihin kaikkeen olette tuhlanneet rahaa?
Siivoan kaappeja ja pelkästään kylppäristä löytyy satojen eurojen arvosta ihonhoito- ja hiustuotteita sekä kosmetiikkaa, joka vanhenee hyllyyn koska olen ostanut niitä liikaa tai haksahtanut maksamaan mielikuvista. Vaatekaapissa on pari kertaa jalassa käyneitä kenkiä, joissa ei ole mitään vikaa, mutta kenkiä on niin paljon että niitä ei vain tule käytettyä.
Kommentit (21)
Kyllä, mutta ei mitään ostamisen huviksi ostettuja. Hankin tarpeesen vain vaateet, kosmetiikan yms. Lähinnä tiettyjä asuntohin liittyviä juttuja olisin voinut miettiä kaksi kertaa.
Pandemian alettua päätin että rn osta vaatteita
Olen ostanut sukkia ja alushousuja ja 2 paitaa
pärjään vähemmällä hybin ja käytän jo ostettuja
Joo nyt voit tehdä ostolskon vaikka alkuun yän vuoden loppuun
Onneton menin naimisiin. Sitä kadun.
Onneksi älysi pettää ja pistin sitte kiertoon takasin.
Todella.Olisin miljonääri jos en olisi ollut niin höllä rahojen suhteen. Esim ostin kengät viime vuonna netiltä ,en hakenut niiitä koskaan.
Reilusti tarjonnut porukoillle kaikenlaista ja ántanut lahjoja ihmisille jotka eivät niitä ansaitse.
Ei minua ärsytä lainkaan, omasta mielestäni ostokseni ovat harkittuja. Miestäni ärsyttää, vaikka asia ei hänelle kuulu.
Ei, ostan uutta kun vanha menee rikki tai loppuu. Kaappeihin ei kerry roinaa. Miksi tuhlata rahaa tavaroihin joita ei tarvi eikä käytä? Panostan mieluummin ruokaan, elämyksiin, asumiseen ja matkailuun, ja säästöjäkin on paha päivän varalle kertynyt enemmän kuin hyvin.
EI ärsytä mikään ostamani. Minua harmittaa se, ettei kukaan kertonut nuorelle minulle elämän maksavan joka käänteessä. Mun kasvatus lyötiin tuolta osin täysin laimin ja siitä on ollut huonoja seurauksia
Ei, pihit ja omasta edustaan lujaa kiinni pitävät ärsyttävät. Pakko tietysti ollut harkita mitä ostaa.
Jotkut huti ostokset ärsyttää. Mutta yleensä ostan vain tarpeeseen.
Ei. En tuhlaa rahaa vaan käytän sitä harkitusti.
Joka kuukausi menee osa sijoituksiin ja kulutus on aina harkittua. Esim tällä viikolla ostin kevään lomamatkan kahdelle. Rahaa meni sellainen 5000 mutta ei se ole tuhlausta vaan ihan harkittu loma.
No ota tuosta opiksesi ja ala ostaa vain tarpeeseen. Ihminen tarvitsee aika vähän eikä kaikkea tavaraa tarvitse omistaa 5 kpl samaa juttua.
Kyllä sieltä varmasti ainakin kymppitonni pätkähtäisi tilille jos jokaisen elämäni turhan ostoksen saisi peruutettua.
Vaikka olen aina ollut säästäväinen, niin silti nuorena tuli tuhlattua turhuuksiin, tavaroihin, joilla ei oikeasti tee mitään. En elämyksiä laske sillä niistä on ollut henkistäkin iloa. Nykyään jos tuntuu että tarvitsen jotain, mietin tarkkaan tarvitsenko oikeasti ja moni tavara on jäänyt ostamatta kun olen miettinyt tarpeeksi.
Harmittaa lähinnä tarpeen hetkellä ostetut sinne päin tavarat ja vaatteet. Olen tosi tarkka ja tiedän mitä haluan, mutta toisinaan ei ole aikaa etsiä mieluisaa budjettiin sopivaa kuukausia tai vuosia. Ei harmita yhtään kalliimmatkaan hankinnat, jos ne on sellaisia jotka olen oikeasti tahtonut. Esim. yhdestä mekosta maksoin 200e mikä on mun budjetille paljon, ja olen saanut tilaisuuksia käyttää sitä vasta pari kertaa, mutta aina kun nään sen, tulen iloiseksi, koska se on niin kaunis.
Ei enää, kun hankkiuduin niistä eroon.
En kun olen aina ostanut ja ostan edelleen vain harkiten
Törsään rahaa ruokaan hervottomasti.Puolet menee roskiin. Pakaste pullottaa ylitäynnä kaikenlaista herkkua.
Olen käyttänyt aivan törkeän paljon rahaa kalliiseen kosmetiikkaan. Olen uskonut mielikuviin 😑. Onneksi 'heräsin' muutama vuosi sitten ja siirryin markettikosmetiikkaan. Ja säästö on merkittävä.
Olen koko elämäni ollut nuuka ja harkitseva ostoskäyttäytymisessäni. Tietysti voi jossitella, paljonko aikoinaan vaikkapa tupakkaan meni rahaa. Tai alkoholiin edelleen. Niitä en kuitenkaan jaksa murehtia.
Sen sijaan jotkut yksittäiset hutiostokset ovat harmittaneet jälkeenpäin. Vaikkapa joku kalliimmanpuoleinen vaate, mikä on sittemmin jäänyt käyttämättä.