Menet miehesi kanssa yhdessä kauppaan. Kumpi yleensä työntää ostoskärryjä?
Kommentit (82)
Lapsen kanssa kun meen kauppaan minä työnnän kärryjä. Miehen kanssa kun menen kauppaan, mies työntää kärryt koska on jo aikuinen eikä tarvitse äitiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme yleensä mene yhdessä, vaan käymme kumpi milloinkin koko satsin yksin. Menee vaan hölmöksi vänkäämiseksi siellä kahdestaan pyöriä.
Mistä asioista kaupassa pitää vängätä?
Mitä syödään, mitä ostetaan. Toinen on patologinen pihistelijä ja punalappuhullu, eikä ruokamakujenkaan osalta ole yhteistä säveltä olemassa.
Hitaampaa ja hölmömpää siellä on kaksin käydä, en ymmärrä ihan ajankäytönkään puolesta mitä järkeä on kahden ihmisen aikaa tuhlata epämiellyttävään kotityöhön samalla kertaa.
Molemmat ostaa sitä mitä syö tai mitä on ajatellut laittaa ruuaksi. Jos se vaihtoehto ei kelpaa voi ihan hyvin ostaa myös sitä mitä itse haluaa syödä.
Molemmat vuorollaan, ollaan tehotiimi, välillä kumpikin hakemassa jotain ja kärryt odottelee itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme yleensä mene yhdessä, vaan käymme kumpi milloinkin koko satsin yksin. Menee vaan hölmöksi vänkäämiseksi siellä kahdestaan pyöriä.
Mitä syödään, mitä ostetaan. Toinen on patologinen pihistelijä ja punalappuhullu, eikä ruokamakujenkaan osalta ole yhteistä säveltä olemassa.
Hitaampaa ja hölmömpää siellä on kaksin käydä, en ymmärrä ihan ajankäytönkään puolesta mitä järkeä on kahden ihmisen aikaa tuhlata epämiellyttävään kotityöhön samalla kertaa.
Kassalta pääsee nopeammin pois, kun toinen purkaa ostokset hihnalle ja maksaa ja toinen pakkaa. Meillä viikon ostoksista tulee noin neljä kassillista tavaraa, joten pakkaamiseen menee aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen on niin lyhyt että yleensä istuu kärryssä kyydissä.
Onko tavalliset kärryt vai ne lastenkärryt joissa on autokoppi ja ratti edessä?
Kumpiakin käytetään mutta parhaita on ne missä astilauta jolla seistä.
Mies työntää ja myös kerää ostokset. Mä oon vaan seuraneiti silloin harvoin, kun meen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kassalta pääsee nopeammin pois, kun toinen purkaa ostokset hihnalle ja maksaa ja toinen pakkaa. Meillä viikon ostoksista tulee noin neljä kassillista tavaraa, joten pakkaamiseen menee aikaa.
Meillä menee myös siellä kaupassa vähemmän aikaa kun on sovittu että toinen käy maitohyllyllä toinen lihahyllyllä ja jompikumpi kerää leivät jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nopeampaa ja mukavampaa käydä kahdestaan. Kumpikin hakee ne omat tuotteensa ja sitten yhdessä katotaan yhteiset jutut. Epämiellyttävä kotityö ei tunnu niin epämiellyttävältä, kun sen tekee yhdessä. Siivouskin sujuu sutjakkaasti, kun yhdessä tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat ostaa sitä mitä syö tai mitä on ajatellut laittaa ruuaksi. Jos se vaihtoehto ei kelpaa voi ihan hyvin ostaa myös sitä mitä itse haluaa syödä.
Joo, näin se menee, mutta eri kerroilla. Emme perheellisenä kuitenkaan tee eri ruokia niin ei sieltä ole järkeä samalla reissulla tuplasatsia pääruoka-aineksia yms. hakea.
Ei käytetä kärryjä, vaimolla tavarateline hameen alla. Minä harhautan, vaimo kerää!
Olemme olleet naimisissa reilu 30 vuotta, mutta ruokakaupassa yhdessä käyty korkeintaan 10 kertaa. Muissa kaupoissa kyllä: huonekalu-, vaate-, yms yhdessä. Eli se työntää kärriä, kuka käy kaupassa.
Tehdään yleensä kerran viikossa isommat ruokaostokset kaupungin isossa kaupassa ja silloin kärryjä työntää mies. Mä haen tavaroita kärryyn (monesti näkee tuttujaan ja jää suustaan kiinni, ehdin sinä aikana täyttää kärryjä lähialueelta). Kassalla molemmat laitetaan tavaroita hihnalle, mä pakkaan, mies maksaa.
Ei kai sieltä kaupasta pakko ole mitään tupla ruokia ostaa vaikka yhdessä käydäänkin. Sovitaan etukäteen viimeistään kauppa matkalla kumpi ostaa esim ne pääruoka ainekset. Jos toinen ei pidä jostakin ruuasta niin sitten ostaa jotain itselleen. En edelleenkään ymmärrä miksi noista asioista pitäisi vääntää varsinkaan siellä kaupassa. Jos pitäisi niin mieluummin sitten niin että molemmat käy vuorollaan kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies. Jos vaikka sanoisin että haetko maitoa, hän lähtee sinne päin ja tulee 10 minuutin kuluttua takaisin soija-, kevyt ja rasvattoman maitopurkin kanssa. Kun ikinä ei muka tiedä, mikä maito meillä on loppu tai mitä edes käytetään niin hän ottaa kaikki.
Meillä tuosta syystä kärryjä lykkään minä. Mä en jaksa etsiä missä mies milloinkin on ja on helpompi kerätä ostokset kärryyn kun juoksennella etsimässä missä mies ja kärryt on.
Just näin!
Meillä mies työntää kärryä ja kantaa koria/koreja.
Se vähän vaihtelee. Kärryyn on mukavampi nojailla.
Se kummalla on hermot kireämmällä lasten kanssa, työntää kärryjä ja kerää ostokset. Toinen yrittää estää taaperoita aiheuttamasta aineellisia vahinkoja.
Meillä ei ole mitään paita-perse meininkiä vaan olla avokauppasuhteessa. Kumpikin ostaa mitä lystää, kun kumpikin tekee omat ruoatkin. Ei asuta yhdessä.
Yleensä pärjätään korilla, usein vaihdellaan kantajaa. Jos otetaan kärry myös se kumpi työntää vaihtelee.