Julkisen terveydenhuollon alasajo näkyy jo! Enää ei saa edes viranomaislausuntoja!
Traficom ilmoitti juuri ystävällisesti, että ikää on taas tullut ja pitäisi toimitella lääkärintodistusta poliisille, jos mielii pitää C-kortin voimassa.
Yritin varailla aikaa TK:sta. Hoitsu siellä sanoi, että ei voi luvata, saako aikaa ja etenkään määräaika 2kk:n sisällä.
Laittoi kuitenkin jonoon. Ja sanoi että voithan mennä yksityiselle, kun kyse ei ole sairauden hoidosta!
Terveystalolla hinta todistukselle alk. 178,80€. Aika kallista.
Kai jos julkinen viranhaltija vaatii todistusta, niin pitäisihän se olla saatavissa julkiselta toimijalta?
Miten viranomaiset voivat velvoittaa käyttämään yksityisiä bisneksiä lakisääteisissä lupaasioissa?
Voihan sen -luokan peruakin, mutta sekin maksaa 28€ yksityisellä Ajoturvalla + passikuvat uutta korttia varten.
Taidan ottaa riskin ja ajella omin luvin.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tupakoiva, päihteitä vetävä ja ylipainoinen voisi nyt nostaa sen katseen omasta navastaan sinne peiliin.
Eli ylipainoisuuden osalta lähes kaikki yli 18v suomalaiset. No mitäs sitten sen jälkeen?
Totta kyllä on, että jonot lyhenis olemattomiin, jos julkista terveydenhuoltoa sais käyttää vain normaali- tai alipainoiset ja siitä joukosta kun karsis vielä tupakoitsijat pois niin jäljelle jäis ne jotka ei käytä julkista terveydenhuoltoa muutenkaan XD''
Ja kaaharit jätettäis kolarin jälkeen hoitamatta ja humalassa kaatuilijat ja ketäsi niitä muista vastuuttomia onkaan. Joo!
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole varaa banaanivaltiollta yhtäaikaa yksityiseen ja julkiseen, nyt sit maksetaan siitä yksityisen luksuksesta vaikka koko valtio menis nurin, tätähän te halusitte sielä kokoomusta äänestäessä kun teille valehdeltiin jonoista.
Niin, toain terveystalon työterveys käskee menemääb julkuselke kun ei oo aikoja antaa, edes niitä hienoja etäpalvelya.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tupakoiva, päihteitä vetävä ja ylipainoinen voisi nyt nostaa sen katseen omasta navastaan sinne peiliin.
tupakka, alkoholi, huono ruoka, liikuntaa kehiin, oli sitten kävelyä, pyöräilyä välillä, uimista, kaikki noi on halpoja, kotiruokaa
Vierailija kirjoitti:
Älähän hötkyile. Jokainen tupakoiva, päihteitä vetävä (ei huumeet) ja ylipainoinen sitä rahaa valtion kassaan tuo enemmän kun yksikään kaltaisesi sievistelijä, muka parempi ihminen jne. Katkera sittisont...n taidat olla ja vailla omaa elämää, kun kyyläys naapurin tekemisiin vie kaiken aikasi. Millä luulet korvattavan verotulot valtiolle jos kaikki ryhtyisi kaltaiseksesi pyhimykseksi. Ootko valmis maksamaan 40% alv:n kulutustavaroista ja 30% alv: n elintarvikkeita, sillä kyllä saadaan tasotettua verotulot, mutta ei se kuitenkaan terveydenhuoltoa parantaisi. Kaikki mikä kerran saatu nostettua ylös tai ajettua toiminnat alas jää sinne, eikä koskaan tule muuttumaan kansalle edullisemmaksi takaisin. Muistakos esim. surullisen kuuluisan TILAPÄISEN ajoneuvoveron. Tuo tilapäisyys kukoistaa edelleen jo yli 30 v.(alk. 1993).
Mä ällöön tuollaisiin haukkujia, jotka täällä anonyyminä on aina puhumassa pas..a lihavista, röökaajista ja kaljottelijoista. Mikään noista ei osu minuun, mutta mulle käytöstavat opetettiin jo lapsena, mutta jätettiin portti auki jos joku veetuilee saa maksaa samalla lailla takasin. Aloittaja ei saa nälvimiselle olla, mutta täytyy myöntää nälvijöitä riittää ja pääsee siis takaspäinkin laukoo.
Tilasin tammikuun ekalla viikolla hammaslääkäriin ajan, sain sen maaliskuun alkuun, mutta se peruttiin ja siirrettiin maaliskuun loppuun, mutta kolme päivää ennen aikaa se siirrettiin huhtikuun puoliväliin, paitsi että sekin peruttiin. Uuden ajan sain elokuun 9 pv. Voipi olla että sekin perutaan. En itse peruta aikaa, vaikka viisaudenhammas missä oli ongelma on nyt poistettu, enkä sitä julkiselle puolelle ole ilmoittanut kun kuiten tarkastus pitää tehdä niin käytän uuden ajan hampaiden tarkistamiseen jos sinne joskus pääsen. Epäilen, jotta nyt jos tilaisin tarkistukseen ajan saisin sen enkä just ennen joulua.
Sellaista se on, kun ensin huudetaan, että pitää vähentää julkisen puolen työntekijöiden määrää kuppaamasta verorahoja. Vaihtoehto on sitten maksaa itse yksityisellä. Sekin on sitten väärin. Pitäisikö se olla perusoikeus ajaa erilaisia moottoriajoneuvoja ilman kortteja?
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli ilmoitus ajokortin uusimisesta ainakin kolme - neljä kuukautta ennen syntymäpäivää. Varasin ajat ajoissa. Julkisellakin tuo lääkärin todistus maksoi lähemmäs sata euroa, mitä hämmästelin. Peruste: ei ole sairauden hoitoa.
No sehän on totta. Ei pelkkä todistus ole hoitamista.
Mulla on kortti ollut v 1974 ja kerran jouduin uusimaan kun se ikivanha punainen pahvikortti ei ollu enää hyväksyttävä. Sen jälkeen en ole uusinut kun on voimassa 2024/8. Matkan varrella yhden kerran silmälääkärin lausunto (oisko ollu 50v) vaikkei tarttenu korttia uusia ja nyt kun kortti koht vanhenee vien sen vain uusittavaksi, ei lekuripapereita tarvita, enkä ees valokuvaa kun henkkari on uusittu viime vuonna, sama kelpaa kun niin tuore kuva. Nyt tulee mulle siis 70v mittariin ja tämän jälkeen 5 vuoden sykleissä pitää uusia kortti ja kaksikymppisenä vaaditaan laajennettu terveystarkastus ja se ei taida julkisen puolen palveluihin edes kuulua, joten yksityiselle meen oli miten oli..
Hallituksen ajaman hoitotakuun venyttämisen takia saat jatkossa odottaa puoli vuotta aikaa, koska se on kiireetön asia.
Minkä takia valtion (=veronmaksajien) pitäsi kustantaa ajokortin liitteitä. Ei valtio maksa autokoulukaan.
Minä tiedän syntymäpäiväni ilman ilmoitustakin.