Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~ENSKAT TIISTAINA~

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF00FF]Jaahas, se olis taas Tiistai päivä.. jälleen lähti raskaus viikot vaihtoon täällä, mutta nyt tosin sitten viimeistä kertaa =D!!

Eilinen päivä menikin ihan yhdessä hujauksessa, kun sisko oli käymässä ja viipyikin sitten koko päivän. Käytiin katselemassa äitille synttäri lahjaa, nytpä on sekin sitten hoidettu, niin ei tarvii enää huolehtia.

jaahas, josko sitä pikkusen vilkaisis tota eilistä pinoa..

Sere.. todella harmiliselta kuulostaa tuo teidän tilanne!! Kuulostaa kyllä ihan yli V*****lta tuo appi-ukko :( Tsemppia kovasti sinne ja toivotaan että asia jotenkin päin nyt selviää.. Asioillahan on onneksi taipumus järjestyä, vaikka aina ei siltä tunnu.

Aurorakin on saanut taas pikkusen rytmistä kiinni.. hyvähyvä=) Ja tänään sitten lääkäri.. eli kuulumisia odotellaan!!

Leenis.. hyvä kun selvisitte säikähdyksellä eikä lorahdus ollutkaan lapsivettä. Ja todellakin tiedän tuon tunteen, kun mukamas on " turhaan" käynyt näytillä.. mutta eipä kai niitä turhia käyntejä ole ja ne ovat kuitenkin niitä paikkoja jotka ovat odottajia ja vauvoja varten. Itselläkin oli niin tyhmä olo, kun menimme " häiritsemään" sinne sairaalaan viikonloppuna, mutta lääkäri oli ehdottomasti sitä mieltä, että toimimme oikein ja niin pitää tehdä. Että ollaan hyvillä mielillä vaan!

Niin ja siitä vauvan paino arvioista sen verran, että me käytiin ultrassa silloin rv 30+6 ja arvio oli silloin 1400g nyt kun käytiin ultrassa eli viikkoja 40+5 oli painoarvio 3800g ja minäkun surin, että meidän vauva tulee olemaan liian pieni, nyt lähinnä pelottaa että se on liian suuri XD!!

STJ.. onpas teillä hyvin. Meillä ei ole tietoakaan mistään yliaikais kontrollista. Normaaliin tapaan on neuvolat, mutta ei mitään muuta. Käynnistys päivän sain vain tavallisella neuvola käynnillä tyyliin.. " jos lapsi ei ole syntynyt, niin sitten menette 28.1 keskus-sairaalaan klo 9-11 ja silellä ne sitten käynnistävät. Erillistä lähetettä ei tarvita." Että siinä meitin ohjeet ja opastukset XD

Osselle ja viiperolle kiitokset käsi kommenteista. Samaa minäkin olen ajatellut. Vaikka kädet ei NIIN turvoksissa olekkaan, ei ulkopuolinen huomaa kyllä mitään, mutta kyllä niihinkin on vaan nestettä kertynyt ja eiköhän se saata näitä vaivoja tehdä..

Mammis oli tiitiäiselle tehnyt hankintoja.. Kuulostaa aikas kohtuu hintasilta nuo teidän hankinnat. Itse ei uskalla edes ajatella kuinka paljon noihin hankintoihin onkaan rahaa uponnut :/ Onneks ollaan osteltu tavaroita pitkin odotusta, niin ei oo niin kovasti hirvittänyt tuo rahan meno=)

Äiti kertoi että serkkuni vaimo odottaa kaksosia!! Hui, mä oon jo ihan helisemässä kun on yks vauva tulossa mutta että kaks kerralla.. aikas jännää. Niiten lapsiluku hurahtaakin sitten saman tien neljään=)

Jaahas, josko sitä menis aamupalalle ja sitten voiskin alkaa miettiä päivän askareita.. sais taas tänkin päivän kulumaan niin, ettei koko ajan pyöris synnytys ja vauva mielessä... Noh, täytyy lähtee yrittämään.

Mukavaa tiistaita kaikille ja muistakaahan loppupääläiset tulla ilmottautumaan, ettei tarvi jännittää, et joko joku on nyyttiään lähteny hakemaan!!

terkuin siru ja tiiti rv 41+0... plaah :/[/color]

Vierailija
2/23 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän hiljaiselon jälkeen piipahdan minäkin kirjoittamaan kuulumisia. Olen käynyt ajoittain teidän tarinoita lukemassa ja olen oppinut joka kerta jotain uutta. Vaikka koko tämä raskaushan on uuden oppimista ;)

Kamalasti loppupään enskoja! Täältähän tehdään ihan pian joukkoryntäys vauva-puolelle :D

Jokos Sirulla on se puukuorma pihassa? Jospa ne halot olisivatkin ratkaisu sun synnytyksen alkamiselle ;)

Poppiupaulle suppareita kanssa!

Mammanalku on saanut ensimmäiset raskausarvet. Mua jännittää kuinka " arpinen" minusta tulee. Luulenpa nimittäin, että mulla on siihen taipumusta. Toivotaan, että ne haalistuvat ajan myötä!

Makkarakin on vielä yhtenä kappaleena :) Rupesi houkuttelemaan tuo sun tuliassuklaarasia, nam.

Serellä on tosi kurja appiukko tilanne! Tsemppiä sulle ja sun miehellesi - ei varmasti ole helppoa :(

Leeniksellähän oli jännä " välikohtaus" ! Hyvä, että saitte asialle hyvälaatuisen diagnoosin ja jr. köllöttelee onnellisesti yksiössään :)

Masu-mammalla oli ollut ikävä ilta :( Meilläkin on sellainen tilanne, että ensiasuntomme on miehen nimissä ja minun ensiasuntoniosuus säästetään seuraavaan asuntoon. Kyllä siellä riitojen aikana helposti tulee tuo Mun asunto -argumentti. Helppoa löydä vyön alle, kun ei ole enää mitään järkevää sanottavaa. Onneksi anteeksi voi aina pyytää :)

(.) Mitäs täällä? Eilen oli ultra :) Jännitti ihan hirvittävästi, että onko tuolla masussa kaikki kohdallaan! Mutta suotta :) Meidän pikkanen oli ihan tohinoissaan - ei meinannut pysyä aloillaan ollenkaan mittailun aikana. Hassua, että joku pitää sellaista vauhtia minun sisälläni ja minulla ei ole hajuakaan siitä.

Käytiin miehen kanssa jo hieman fiilistelemässä vauvatarvikeliikkeessä. Kaikilla muilla asiakkailla tuntui olevan kamalan isot vatsat jo. Tuli sellainen olo, että olis ollut vielä ihan " huijarina" liikenteessä ;)

Paha olo on kadonnut, mutta oksennan silti ensimmäisenä aamulla - johtuuko nyt sitten siitä, että vatsa on silloin ihan tyhjä. Maha vain kääntyy ympäri, vaikkei siellä olekaan mitään... Epämiellyttävää, mutta asian kanssa voi elää. Toivottavasti ei ihan koko loppuaikaa olisi moista vaivaa.

Jeps, palailen taas! Live rv 14+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masu-mamma ¿ kiitos noista kommenteista käsivaivoihin liittyen. Mielelläni otan ¿valistusta¿ vastaan! :) Huomenna on neuvola, ja aion kyllä siellä mainita ja kysellä asiasta. Oli nimittäin tänään niin voimattomat ja kipeät kädet etten saanut auton tuulilasia raaputettua. Piti soittaa mies apuun, voiko enää surkeampi fiilis olla.. =P Pitää varmaan pyytää että mies raaputtaa joka aamu munkin auton että pääsen töihin..

Siru ¿ me kun ei olla mitään haluttu hankkia aikaisemmin senkään takia kun oltiin evakossa niin mihin oltais laitettu.. Nyt on sitten kiva ostella kaikki ¿kerralla¿ ja kovasti elän toivossa että pääsen jo tällä viikolla sisustamaan Tiitiäisen huonetta. Kiva kun sulla vaihtui viikot VIIMEISEN kerran! :)))

Livekin pitkästä aikaa kävi näyttäytymässä täällä! Älä muuta viserrä ¿ kohta meitä ei enää ookaan täällä kuin muutama ahkera kirjoittelija kun muutamat menee nyyttiänsä hakemaan. :) Teillä oli sitten eka ultra ja ihanalle kyllä kuulosti!!! Sinne vaan fiilistelemään vauvatarvikeliikkeisiin! Saahan sinne mennä muutkin kuin isomahaiset.. ;) Sitä paitsi mistäs sullekin on ¿yhtäkkiä¿ tullut noita viikkojakin noin paljon! Hui..

Nyt taas työn touhuun, hirveästi ois hommia taas tälle päivälle! Voikaa hyvin ja ¿loppupääläiset¿ ilmoittautumaan! ;)

Mammis + Tiitiäinen 29+4

Vierailija
4/23 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan!

Heräsin tuossa tunti sitten ja kun nousin ylös niin jotain lorahti housuihin, ja vaikka kävin tarkistamassa, että valkovuotoahan se vaan oli niin kyllä alkoi tässä emännässä tapahtumaan :) sairaalakassi tuli sitten melkein pakattua. Että kyllä tässä jännittäviä aikoja eletään... Mutta älkää huoliko, en ole lähdössä mihinkään, kuulin että itse olen syntynyt viikko LA:n jälkeen ja omien laskelmien mukaan tässä raskaudessa käy samalla tavalla.

Siru, yritä nauttia viimeisistä kahdenkeskisistä hetkistä miehen kanssa, kohta te ette pitkään aikaan pysty siihen. Ja paljon tsemppia ja supistuksia viimeisiin päiviin! Kohta teillä on pieni nyytti sylissä! Mulla oli eilen ensimmäinen tylsä päivä, kun kaikki alkaa olla vauvaa varten laitettuna, niin jäljelle jää tavalliset kotityöt, jotka ei kiinnosta pätkääkään :)

Poppiksellakin eräpäivä huomenna! Jee. Jospa se räpsy on jo ihan tuloillaan siellä. Itse harrastin kaikkia ässiä sunnuntaina, niin ei mitään vaikututusta, pikemminkin tuli huoli, että voinko vielä vahingoittaa vauvaa, kun kurkottelen ja raahaan painavia tavaroita siivotessa :( nyt sitten olenkin ottanut paljon rauhallisemmin.

Mammis, kyllä ne raskausarvet ainakin haalenee, jos se yhtään lohduttaa, itseäni ei kyllä. Olin niin varma raskauden alussa, että kerrankin läskeistä on jotakin hyötyä, ei tule raskausarpia varmastikaan kun on löysää mahassa, niin mitä turhia :( raskausarpia on tullut ihan järkyttävästi tuohon navan ympärille, mut kai niitten kans vaan pitää elää.

Serenitylle tsemppiä asuntoasioiden ja appiukon kanssa!!! Asioilla on tapana järjestyä vaikka nyt ei tuntuiskaan siltä.

Auroran lääkärikuulumisia odotellaan...

Nyt pitäis siis alkaa kehittelemään jotain tekemistä tälle päivälle, huomisen ohjelma onkin neuvola. Eilen kasattiin vihdoinkin vaunut, ne on ollu tähän asti pahvilaatikossa kaapissa, meillä kun on 41 neliön asunto, jossa pitäis nyt syyskuuhun asti asua, hyvin ahdasta tulee olemaan :(

Mukavaa päivää kaikille!!!! T: Elovena ja Rasmus rv39+4

Vierailija
5/23 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tuo rytmi tasoittua, olen jo kahtena iltana peräkkäin mennyt nukkumaan ennen yhtätoista ja tänäänkin nousin virkeänä ilman kelloa kymmeneltä:=) Auttoi se selän käsittely sen verran,ettei enää valvota öitä vaikka kipeä vielä onkin. Mut polttelu hävis! (Täytyy koputtaa puuttaa *kop kop*)

Livellä ultra takana, kiva kuulla että kaikki oli hyvin=) Sitten rakenneultraa odotellaan saeuraavaksi, eiks vaan?

Makkara, Poppis, Han ilmoittautukaa!! Siru olikin onneksi jo käynyt kertomassa kuulumisia. Nyt ei ole vauvauutisia hetkeen tullutkaan, mut aikamoinen rynnäkkö tulossa kun näitä lukuja katsoo:=) Eli suppareita kovasti ainakin tälle nelikolle ja muille loppupääläisille *sup sup*

Kohta lähden ajelemaan keskustaa kohti kun se lääkäri on puolenpäivän jälkeen! Tulen sit kertomaan miltä näytti ja onko kaikki kunnossa. Toivottavasti Poitsu olisi sellaisessa asennossa että nähtäisiin kasvot 4D:llä, kun joka kerta ultrassa tähän asti kasvot peittänyt;) Onneksi ei tartte tän huimauksen kanssa perille asti ajaa, mies tulee puoliväliin vastaan...

Aurora & Poitsu rv35+3 / rv36+0 (Tasan 3 viikkoa sektioon... Aika menee!)

Vierailija
6/23 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=8B0A50]Taas uusi päivä eikä mitään tapahdu..=) Mä niin odotin, että yöllä ois alkanut tuntumaan..=D

Seren talo-ongelmat kuulostaa kyllä viheliäsiltä! Saakeli tollasta ilkeilyä..Mä ottaisin selville saako sitä puolikasta käyttää appiukon kiellosta huolimatta! Turha sen siitä mussuttaa jos itse kerran on sen joskus luovuttanut! Pidähän meidät tilanteen tasalla!

Leeniksellä ihan turhaan hölmö olo kun kävitte ' turhaan' naikkarilla..Niinhän ne sanoo, että mielummin turhaan jos huolettaa kuin ihmetellä kotona jos se onkin jotain vakavaa! =)

Masu-mamma joutuu vähän pelaileen noiden paikkakuntien kanssa..Kai sellasenkin jaksaa kun ei loputtomiin kestä! =) Toivottavasti saatte tavarakärhämät selvitettyä..

Ladien sanat lohdutti kyllä..ehkäpä sitä sittenkin osaa..=)

Sjt:kin vielä yhtenä kappaleena! Saas nähdä josko ainakin mua pääsisit etuileen! =D

Mammiksella alkaa olla kans kaikki tiitiäisen tavarat kasassa..Hyviä sisusteluhetkiä kun siihen pääset! =)

Aurora taitaa olla jo siellä lääkärissä? Uutisia odotellessa...

Siru: mullakin on pelko tosta räpsyn koosta..Jos se kerkii kasvaa iloiseksi viisikiloiseksi punkeroksi vielä! =D Kyllähän ne väittää, ettei se ihan mahdottomia enää kasvais kun istukka ei oo enää niin priimatavaraa, mutta mutta...=D Suppareita sinne (ja tänne)paljon! =)

Live oli piipahtanut! Ihanaa, että ultrassa oli kaikki hyvin! =) Mä tunsin kans itseni huijariksi mammavaateosastolla ym. silloin kun ei maha vielä näkynyt..hassua =D

Eloveena: mäkin jopa innostun kaikista lorahteluista, mutta eipä sieltä vielä mitään hehkutettavaa ole tipahdellut! =D Hitto näitä hetkiä! =D

Eipä tässä kai muuta kun pitää taas keksiä tekemistä itselleen, että ei koko ajan kuulostele josko vois lähteä synnärille..=D

Mieheltäkin jäi puhelin tänään kotiin..huomasin sen tossa sohvalla kun heräsin..mahtaa olla tuskissaan kun varmaan miettii, että sehän on selvä, että se syntyy nyt kun en saa sanaa sille..=D Jaksaiskohan tehdä jotain pientä jäynää sille? Vai onkohan se liian julmaa? =D Tsih.

Nyt siis suihkuun..Mukavaa tiistaita kaikille!!

t. poppis ja räpsy rv39+6

Vierailija
7/23 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen sitten piti tehdä sellanen karpalopiiras, jotta saisi jotain herkkuja suuhunsa =) hyvä että olikin sellainen kirpakan puoleinen paistos¿.muuten olisin sen jo syönyt suuhuni. Kaverini tulee tänään kyläilee puolivuotiaan poikansa kanssa ja laitetaan sitten sapuskaa ja sen sellaista seurustelua tiedossa.

Kyllä tänne pinoon on aina jännä tulla kattoo, onko joku jo menossa tai tulossa nyytin kanssa ilmoittautuu =))

Kiva kun ossekin oli käynyt kommenteeraamassa =)

Mammis, kiva kun saitte edullisesti vaikka miten paljon vauvakamaa =))

Siru, olisi aika hurjaa jos nyt saiskin kaksoset =) kyllä siinä yhdessä ihmeessä on varmasti riittämiin töitä.

Live, no sulla olikin ollut eilen sitten jännä päivä ja oli onnellisesti kaikki hyvin!!!

Elovenakin ilmoittautuu¿.kyllä se on sulla kans kohta menoa =))

Aurora, no sulla on toi rytmi sitten hyvin palautunut ja kiva jos olet saanut selkävaivaan helpotusta =))

Kävin sit kurkkii muutamaa synnytyskertomusta Tammisaaren sivuilla¿en siis ole sinne menossa, mut kun joku mainosti, et ne kertomukset on jotenkin niin rohkasevia. Ai siis jännittääkö ku h-hetki lähestyy¿.no JÄNNITTÄÄ =)

Kyllä ulkona näyttää kauniilta auringonpaiste¿.tosin aikas kylmä siellä taitaa olla.

Ihqua tiistaipäivää ja suppareita etenkin siru, poppis ja elovena suuntaan :))

Ja poppis¿mä aattelin kans samaa, et tekis mieli tehdä jäynää ukolle¿.mut ehkei kuitenkaan, ku toinen taitaa kans aika lailla jännittää.

Mykis ja hippis 38+3

Vierailija
8/23 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih mikä ihana talvinen näky kun aamulla hyvin nukutun yön jälkeen kurkistelin ulos. Puista ja taivaasta jo näki, jotta kylmä päivä on tiedossa.

Mulla on toinen lomapäivä meneillään ja kerrassaan mukavaa kun ei tarvitse miettiä työasioita. Eilinen päivä meni kyläillessä ystäväni luona ja sain jälleen kassillisen vauvan vaatteita mukaani. Nyt on siis sekä sinistä että punaista odottamassa pyykkäystä ja pikkuisen tuloa maailmaan. =) Käväsin myös kauppoja kiertelemässä ja löysin kohtuullisen edulliset toppahousut. Sellaiset tosi reilut, jotka mahtuu nyt kun tarvis on.

Siru mietiskeli ajan kulumista vauvaa odotellessa. Toivon sulle oikein rentouttavia päiviä ja leppoisia, mukavia ajatuksia.

Seren tilannetta mietin ja niin kuin moni on sanonut, kysykää ulkopuoliselta ja samalla puolueettomalta taholta neuvoja. Jotenkin tuo appesi käytös kuulostaa nurinkuriselta ja väärältä.

Live oli nähnyt pikkuisen ultrassa. Ihania uutisia! Nyt vaan fiilistelemään mammaosastoille ja vauvatarvikkeita katselemaan. =)

Mammis, jos sulla on käsien kanssa tosi kovasti hankaluutta niin pitäisikö ihan hetkeksi vaikkapa jäädä kotiin? Ettet rasita itseäsi töissä liikaa? Työ on tärkeä, mutta vielä tärkeämpää on sinun ja vauvan vointi, eikös niin?!!

Aurora, kiva kuulla jotta oot saanut nukutuksi kunnolla. Täällä odotellaan sun lääkärissäkäyntikuulumisia.Toivottavasti kaikki on ok.

Mulla on mustikkapiirakka uunissa. Ystäväni on tulossa iltapäivällä käymään. Siispä vähän järkkäilemään paikkoja ja myös syömään jotain jottei huono olo pääse yllättämään.

Ai niin, eilen sainkin taas tuntea vauvan liikkeitä. Eli tosiaan taisi pitää viikonloppuna lepopäiviä. =)

t. iida-linnea 26+6

Vierailija
9/23 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen tässä ahkerasti käynnyt lukemassa palstaanne, mutta kirjoittamaan en ole vielä päässyt. Nyt kun sairasloma alkoi, niin on varmaan aikaa kirjoitella tännekin...

Olen Helsingistä ja odotan kaksosia... Sen takia sairaslomallakin olen. Vatsa alkaa olla jo sen verran iso, että 8h istuminen töissä ei oikein onnistu.

kaneli ja Tiuhti&Viuhti rv 28+0

Vierailija
10/23 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh prkl, tuntuu niinkuin ois räkätauti tuloillansa.. Ihan nuuvahtanut ja väsähtänyt olo, yöllä heräsin monta kertaa korvasärkyyn, ja särkeepä tuota vieläkin. Kaikki rööritkin ihan tukossa. Ei vaan ois varaa sairastaa, loppukiri koulussa meneillään, äippälomalle jään noin kk kuluttua. Onneksi on Panadol hottia kaapissa, pitänee semmonen hörpätä ensiavuksi.

Jahas, mitäs ne Enskat tänään..

Sirulla sitten viimeinen viikko lähti käyntiin! Kuitenkin tiedät sen käynnistyspäivän, jos ei tiiti sitä ennen vapaaehtoisesti tule ulos. Nyt tsemppiä viimeisiin päiviin, yritähän lepäillä jne ;) (turha varmaan mitään ohjeita tässä antaa, etköhän ole aika täpinöissäsi siellä!)

LiVekin kehissä :) Ja johan sullakin noita viikkoja on kivasti! Toivotaan, että se oksuilu pian helpottaa, on kyllä vihoviimeistä hommaa :( Ja onneksi olkoon hyvistä ultrakuulumisista! Muistan itse kuinka tohkeissani muuten olin joulun alla kun katseltiin vauvalle lakanoita, ja myyjä huomasi selvästi, että lakanat tulee meidän OMALLE vauvalle, eikä kysellyt " pannako pakettiin" tms ;) Jouluna mun masu jo kyllä näkyi kilometrin päähän, mutta muistan just ton " huijari" tunteen silloin pienemmillä viikoilla.

elovena ois jo lähtövalmiina, kassitkin pakattu :) tsup tsup vaan!

Aurora, siis enää 3 viikkoa?! Apua, kun te kaikki olette jo niin synnyttämäisillänne! Hurrrrjaaa!!

Älä Poppis mitään kovin ilkeää jäynää tehe ukollesi, vaikka puhelimen onnistuikin unohtamaan! Saa vielä traumoja raukka, niih! Tsuppia sinnekin päin, jospa tänään olisi hyvä päivä räpsyn tulla ulkoilmaan.

iida-linnea nauttii lomasta, great! kyllä se on vaan välillä kiva plösötä kotona tekemättä mitään muuta kuin mustikkapiirakkaa :) hyvä että tunsit taas liikkeitä, kyllähän se aina säikäyttää kun menee pidempi hiljainen hetki massunsisällön kanssa.

Ja Mykis oli leiponut karpalopiirakkaa, määki haluun... :P En vaan saa ittiäni niskasta kiinni tekemään mitään herkkua. Synnytyksen jälkeen ajattelin tehdä noin 16 pellillistä porkkanapiirakkaa, siihen kun tulee tuorejuustoa, niin ei oikein nyt uskalla tehdä. Tsupptsupp sullekin!!

Mammis-raukka kärsii käsikivuista :( Auton tuulilasin rappaus on kyllä nihkiää hommaa ihan terveelläkin kädellä, itse yleensä raastankin vain sellaiset silmäaukot tuulilasiin, ja toivon ettei poliisisetä ajele vastaan.. Toivottavasti saat avun käsivaivaan!

Taloasiaa: appi v.....tuttaa edelleenkin ihan kympillä, mutta ei tälle tilanteelle voi yksinkertaisesti mitään :( Ukko saa kieltää talon käytön vakuutena ja that´s it. Itse yritin saada miehen soittamaan sille hirviölle ja haistattamaan pitkän paskan, mutta eipä tuo ruvennut hommaan :D Ollaan nyt mietitty että se talo ostettaisiin mun nimiini, niin saataisiin ensiostajan edut. Verokevennys minimiäippärahaan ei ois yhtään pahitteeksi ;) Että loppujen lopuksi talokaupat taitaakin onnistua!!

Minä kostonhimoisena ehdotin miehelle sitäkin, että heittäytyis hankalaksi: appi on tehnyt siihen taloon remonttia jne. ihan omin päin, lain mukaanhan olisi pitänyt pyytää suostumus mieheltäni. Kaikesta tällaisesta sais kunnon isä-poika-käräjät aikaiseksi, mutta tuskinpa aletaan.. Vaikka mieli tekis kovasti, on sen verran kieroutunut ja häijy ukkeli kyseessä!

Semmoinen pieni kysymys tuli mieleen, että mistä ihmeestä isi voi tietää 2kk ennen koska jää isyysvapaalle?? Siis jos ilmoittaa jäävänsä laskettuna päivänä, niin vauvahan voi syntyä +- 2 vkoa suuntiinsa. Miten teidän miehet on ilmoittaneet sen homman, ettei mene ihan hutiajoitukseksi koko loman pito?? Kiva homma jos isi pitää 2 vkoa vapaata, ja vauva syntyy 2 vkoa lasketun jälkeen, niin iski palaa töihin heti kun vauva syntyy... Ei hyvä.

Vauva kasvaa ja voi hyvin. Liikkeet ei oo enää mitään nättejä potkuja, vaan mun kylkiluut on varmaan entiset ja samoiten suurin osa sisäelimistä. Mieletön jytke ja muljunta ja ähellys käy, eilenkin teki ihan kipeää kun tyttö paukutteli kunnon täsmäiskuja kyljyksiin. Ihana vauva :)

Hyvää päivän jatkoa itse kullekin, ja käykää nyt joku synnyttämässä sentään!

Sere 29+4

Vierailija
11/23 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan enskattarien joukkoon! =) Ja lämpimät onnittelut odotuksesi johdosta. Rohkeasti kirjoittelemaan vaan ja ajatuksia jakamaan meidän muiden kanssa.

Pirtsakkaa tiistaita!

t. iida-linnea 26+6

Vierailija
12/23 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tuo isyysloman pitäminen vaihtelee työpaikan mukaan, mutta meillä töissä miespuoliset kollegat on ilmoittaneet sen 2 kk ennen laskettuaikaa että isyysloma on tulossa jossain vaiheessa. Kuitenkaan sitä ei tarvitse aloittaa ennen kuin vauva on syntynyt. Kelan paperinkin isä jättää jälkikäteen, koska aivan niin kuin kirjoitit ei tarkkaa päivää kukaan voi tietää. Mutta tärkeintä on muistaa informoida työnantajaa, että tämmöiselle lomalle on tuleva isukki jäämässä.

Ja kun mainitsit tuon porkkanapiirakan, niin onko sulla siihen joku kiva ohje? Jos on salainen resepti, niin ei tartte laittaa jakoon.. ;)

T. iida-linnea

Vierailija
13/23 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eloveenalla jännitystä aiheutti lorahtelu.. ;) Ehkä nyt kun kaikki on teillä jo vauvaa varten valmiina, voit ottaa rennosti ja levätä. Tarvitset varmasti voimia ja moni on vinkannut että heti kun lopetti ¿huhkimisen¿, alkoi tapahtua..

Aurora ¿ mulla on ilmeisesti mennyt ihan ohi, mut miten sun selkää on käsitelty kun olet saanut helpotusta? Tulethan heti kertomaan miten 4D-ultrassa meni, ai kun ois kiva jos näkisitte kasvot!!!

Poppis ¿ älä nyt säikyttele miestä vaikka ryökäle puhelimen kotiin unohtikin! ;) Jäynä vois olla vähän julmaa, vaikkakin kovin hauskaa! Hih!

Mykis kun kehuskeli tehneensä karpalopiirasta, niin oli pakko mennä kauppaan ja ostaa jotain hyvää.. Rahkaa + yksi pieni suklaapatukka.. ;) No, illalla voi sitten syödä HYVIN terveellisesti kalaa ja vihanneksia. hehe..

Iida-linnea nauttii lomapäivistä! :))) Ihanaa! Ja vauvanvaatteitakin sait! Kiitos huolenpidosta, mutta olen niin jääräpää että niin kauan kuin pystyn työni tekemään ilman että sattuu, niin aion kyllä nakottaa tässä tuolillani ahkerasti loppuun asti. :) Kun saisin sen seuraajan nyt pian, niin sen vois pistää käyttämään konetta ja mä voisin kouluttaa tossa vieressä näpit nätisti levossa.. Täytyy toivoa ettei pahene tää vaiva. Menen töiden jälkeen ostamaan peitteen autoon jos säästyisin siltä rapsuttelulta ja ostan pillimehuja vichyn ja limun sijaan.. ;) Ja YRITÄN olla iltaisin tekemättä mitään käsilläni.. Jospa se siitä..

Kaneli ¿ lämpimästi tervetuloa porukkaan! :) Ei meillä taida ketään kaksosia odottavaa vielä ollakaan joukossa!

Sere ¿ älä nyt vaan tuu kipeeksi! Itsekin hoivasin miestä illalla + aamulla kun sillä on nenä tukossa ja vähän kipeä olo. Panadol hottia runsaalla hunajalla, sekä paljon C-vitamiinia sille tarjoilin. Itse yritän pysytellä ¿kaukana¿ miehestä jotta en tulisi minäkin pipiksi.. Mun mielestä isällä ei ole oikeutta jäädä isyyslomalle ennen synnytystä, eli mun oma mies mietiskeli että ilmoittaa mikä on LA ja siitä eteenpäin. Jos sitten vauva ilmestyy jälkijunassa, siirtyy ne isyyslomatkin.. Mut ehkä joku viisaampi osaa vastata ihan tiedolla.

Meidän Tiitiäinen on alkanut olemaan tosi vilkas. Eilenkin jytäsi masussa niin että nahka venyi taas.. :) Mies ihmetteli kun aloin aina itsekseni vain hekottelemaan kun katselin masua.

Hommia riittää.. Illalla taas surffaillaan! :)

Mammis

Vierailija
14/23 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä ollaan, yhtenä kappaleena :) Taas tuli jotain verensekaista limaa vessassa käydessä, mutta enpä jaksa enää oikein uskoa, että se viittaisi mihinkään (sikäli kun noita " merkkejä" on tullut jo useamman viikon ajan ja mitään ei kuitenkaan ole tapahtunut). Eiköhän tuo vauva tule kun on sen aika.

Eilen illalla taas aika tuskaisaa, kun tuntuu välillä, että maha repeää, kun Rumpali venyttelee :( Tekee siis melko kipeää. Yritän sitten epätoivoissani painaa vähän takaisin " sisäänpäin" pikkuista. Vaan eipä se auta. Pitäähän toisen saada venytellä, kun alkaa olemaan jo melko ahdasta siellä. Reppana, ymmärtäisi nyt tulla maailmaan, täällä olisi sitä tilaa.

SIRU, no tosiaan, ihan varmasti viimeinen viikko sulla nyt käsillä! Jospa yrittäisit ottaa siitä kaiken irti: tekisit nyt sellaisia asioita, mitä sitten on hankalampi toteuttaa, kun on vauva. Käyt leffassa, käyt shoppailemassa, käyt hyvässä ravintolassa syömässä, teet jotain sulle mielekästä ja tärkeää (mitä ikinä se onkaan, vaikka leivot kasan kakkuja ja muita herkkuja) ja niin edelleen... Mitä ikinä keksit. Ei se vauvaa nopeammin maailmaan tuo, mutta ainakin saat tehdä kivoja juttuja eikä tarvitse " vain odotella" . Mies tietysti maksaa kaiken ;) Sanot, että se on " sinun hyvinvoinnin ja mielenterveyden nimissä" :D

POPPIS, Räpsykin sinnikäs epeli. Jospa se on sellainen täsmällinen luonne ja tulee tarkalleen laskettuna päivänä...? Kyllähän näitäkin on.

AURORA, kiva kuulla että kivut on vähän helpottaneet!

Onkohan siihen luottamista, että miten oman äidin synnytys on lähtenyt käyntiin jne. niin samalla kaavalla etenee omakin? Meillä kaikki sisarukset syntyneet aika täsmällisesti laskettuna päivänä. Minä, esikoinen, aloin syntymään laskettuna päivänä, mutta olin jo silloin harkitsevainen luonne ja viipyilin kohdussa vielä seuraavaan päivään asti. Siskoni syntyi 39+6 melko vauhdilla, ei ollut äiti edes ihan varma, onko synnytys käynnissä vai mitä. Sisko onkin sellainen rämäpää :D Kuopus syntyi täsmällisen luonteensa mukaisesti laskettuna päivänä, vielä keskipäivällä, ettei vaan olisi enemmän jo toisen vuorokauden puolella :D Saapa nähdä, miten tuo meidän Rumpali...

Palaillaanpa taas asiaan.

Han ja Rumpali 38+6

Vierailija
15/23 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä veti sitten 13h yöunet...kerran kävin pissalla ja jatkoin tyynesti koisimista. Aika mahtavaa!

Sirulle onnea viikkojen vaihtumisesta - viimeistä kertaa!

Kiva, että Live oli käynyt kertomassa ultrakuulumisia...niitä on aina kiva lukea!

Ja Elovenakin vihdoin pakannut kassin, hyvähyvä...tais olla jo aikakin ;)

Auroralla tänään jänskä päivä, toivotaan että lääkärissä kaikki hyvin ja näette pojun kasvojakin.

Poppis & Mykis - jäynät kehiin vaan! Pitäiskö julistaa joku jäynäkilpailu?! :))

Iida-Linnean tekstistä oikein huokui lomalaisen hyvät fiilikset - nautihan nyt olostasi! Kelikin on kaunis, vaikka vähän kylmä tosiaan. Mutta kyllä tämä synkän vesisateen voittaa!

Kanelille tervetuloa! Ei ole tainnut Enskoissa ollakaan kaksosten odottajia aikoihin? Vai eikö tää dementikko taas vaan muista...?!

Sereltä flunssapöpöt hus pois ja heti!! Sulla on nyt kärvisteltävää muutenkin!

Uskaltaiskohan lähteä käymään ulkona, -14 on kyllä mittarissa. Aattelin, että tänään vois katsoa piiiitkästä aikaa Forrest Gumpin, kun se tuolta videohyllystä löytyy. Mies tekee taas pitkän työpäivän, niin jotain tekemistä pitää kehitellä. Noh, alkupäivä menikin jo kätevästi nukkumalla :)

Makkara 37+1

Vierailija
16/23 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulin vaan tuota painoarvioasiaa kommentoimaan, kun Leenis oli eilen kysellyt. Meillä siis kättärin mukaan vkolla 26+6 painoa oli 1253g. Ihan yläkäyrän yläpuolella mentiin, joten nyt on sitten kontrolliultra tiedossa vkolla 37. Tuon arvion mukaan poitsu olisi la:na n. 4500g. Oman neuvolalääkärin mukaan mitään hirmu luotettavia synnytystapa-arvioita on hankala tehdä (koska röntgeniä ei haluta käyttää), joten paras indikaattori on se, miten oman äidin synnytykset on sujuneet. Mun äippä on ihan sujuvasti (!!) synnyttänyt pari yli neljäkiloista vauvaa, joten eiköhän tämäkin poitsu mahdu ulos :) Ainoastaan mua hirvittää kaikki repeämisjutut, ei kuulosta kivoilta. Täytyy toivoa, että vauva kyllästyy ahtaaseen mahaan jo hyvissä ajoin.

Nyt takaisin hommiin, palailen myöhemmin!

Kesis, 29+4

Vierailija
17/23 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmönen tosi pikanen käynti, illalla sit lisää paremmalla ajalla.

Melkeen koko viime yö meni valvoessa ihan kamalan selkäkivun takia ja nyt sit tuli kiva herätys. Äiti on perhepäivähoitaja ja hänen yksi lapsistaan on sairastunut parvorokkoon. Olen ollut tämän lapsen kanssa tekemisissä viimeksi perjantaina. Nyt oon lähdössä käymään neuvolassa vasta-aine testeissä, jotka nekin otetaan kuulemma kahdesti, tänään ekat ja viikon päästä seuraavat. Sellasta tulin vaan kyselemään et tietääkö täällä kukaan miten vaarallinen " tilanne" tää on? Terkalle ku soitin, hän puhui jotakin siitä, että vauvan sydän saattaa pysähtyä jos ite nyt sairastun tähän rokkoon ym. Kertokaa kiltit kaikki mitä tästä tiedätte, täällä ollaan jo ihan melkeen paniikissa.

Mutta nyt sinne kokeisiin->

Henna a Iivari

Vierailija
18/23 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunkea mukaan. Täällä kun vaikuttaa olevan niin paljon loppupääläisiä, että kohtapuoleen iskee kato :D

Olen pääasiassa kirjoitellut tuolla huhtikuulaisten ketjussa, mutta siellä onpi nyt niin hiljaista, että pitää pukkautua mukaan uuteen ketjuun, että saapi järkevää tekemistä työpäivän ratoksi :D

Päällimmäisenä jäi nyt mieleeen Serenityn talo-ongelmat ja ikävät välitappiukkoon. Tuollainen isä-poika vihoittelu on kyllä ikävä tilanne kaikkien kannalta. Eikös tosissaan se riittäisi, että " ositatte" talonne niin, että sinä omistat 51% ja miehesi loput 49% (vai tätäköhan ihan tarkoititkin, luetun ymmärtämisessä saattaa mulla olla kovastikin vikaa :D) ja näin säilytte ilman sitä veroa. Samahan se on, kuka sitä lainaa sitten lyhentelee :D

Mutta jatkan erittäin motivoituneena töitä (enää vajaa kuusi viikkoa jäljellä, ei ole yhtään loppumista odoteltu).

Ja supistuksia kaikille niitä kaipaaville!

Coltsfoot ja Elsa 29+2

Vierailija
19/23 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kyllästyin tekemättömyyteen ja aloin leipoa. Ensinnäkin raahasin kauppakassit kävellen kotiin ja olen leiponut pakkaseen kinkkupiirakkaa, mustikkapiirakkaa, vadelmaneliöitä jne. Ajattelin, että kun porukkaa ravaa katsomassa vauvaa, niin on kaikkea sitten tarjolla. Ja supistuksia on tullut. Viime yönä tuli tosi kipeitä supistuksia 5-12 min.välein yhden tunnin ajan ja silloin jo melkein riemastuin, että joko nyt, mutta pahus vieköön, taas ne supparit loppuivat ja loppuyö meni nukkuessa, vaikka olisin mielelläni lähtenyt synnärille...

Mammikselle: kivaa, kun pääset sisustamaan kämppää:) Ja hankkimaan Tiitiäiselle kaikenlaista.

Aurora: tulehan kertomaan, mitä 4D-ultrassa näkyi. Oli se silloin 22 viikolla ihana nähdä pikkumies 4d:ssä ja huomata, että sillä on ihan äitinsä mutruhuulet:)

Live:Onnittelut ihanista ultrakuulumisista!Siitä sitten vain ostoksille ja tavaroiden hakuun!

Kaneli ja Colsfoot: tervetuloa joukkoon! Tämä joukkio onkin harvenemassa muutaman viikon sisällä, meitä loppupääläisiä on aika paljon.

Han, Poppis,Siru, Mykis ja Makkara: teillekin paljon suppareita ja katsotaan kenen vauva on hätäisin:)

sjt+pikkumies 39+0

Vierailija
20/23 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siru, Aurora, Kesis (olikohan muita...) - kiitos painoarviotilastoista! Oon jo alusta asti elänyt sen ajatuksen kanssa että täysaikaisena alle 4000g lie turha toivo ja näyttänee teidän esimerkkienne mukaan suunnilleen siltä että näin se tulee menemäänkin :) No, eipä ainakaan ylläty tai kauhistu, kun ei odotakaan sitä kolme kiloista saapuvaksi!

Live - niin ne viikot vierii sullakin! :) Kiva että ultrassa kaikki hyvin ja hyvä et paha olo jo ainakin vähän helpottaa.

Eloveena - kassi pakkaukseen nopsaan! :) Onpa sitten valmiina, eikä tarvi hätäpäissään miettiä mitä sinne laukkuun tulee heitettyä. Jännät ajat alkaa sullakin olla...

Aurora, sait vihdoin jotakin apua selkävaivoihin, good for you! :) Sulla onkin vähän erilainen tilanne kun tiedät tarkan päivämäärän milloin vaavi syntyy. Jännittävää se on silti!

Kanelille tervetuloa joukkoon! Meitä ei taidakaan olla muita kaksosia odottavia aktiivipalstailijoita enskoissa :)

Sere - hih napakalta kuulosta sun kostosuunnitelma! :) No, en mäkään kyllä oikeasti sellaiseen lähtis, niistä voi tulla tositosi ikäviä kun saa ruhtinaalliset mittakaavat. Hyvä että asuntoasiat sutviutuu muuten, ja varmasti kannattaa harkita sun nimiin ostoa juuri veroetujen ja hieman suurempien korkovähennysten takia.

Mammis - sä meinaat olla urhea ja olla loppuun saakka töissä :) Mä en tiedä löydänkö sellaista urhautuvaisuutta itsestäni, jos vähänkään tuntuu että raskasta on, eikun saikulle. Joku varmaan pitää tosi kevytkenkäisenä tällaista ajattelua, mutta itse ajattelen niin että töitä oon ehtinyt tekemään -välillä ihan liikaakin- jo vaikka kuinka paljon ja ehdin tulevaisuudessakin, joten jos oman olon takia ei nyt tunnu hyvältä, en ota stressiä tai tunnontuskia työssä olemisen takia. Mutta, niin yksilöllistä on tämäkin, jokainen varmasti tietää itse missä oma raja menee ja mikä tuntuu hyvältä =)

Han, lienee siinä joku mahdollinen geenitekijä äidin-tyttären synnytyksissä miten ne etenee. Näin olen kuullut kerrottavan kun asiaa olen itseäni viisaammilta kysellyt. Siksi oonkin varautunut siihen että multa menee h-hetkellä ne lapsivedet ensin...

Henna, en ole koskaan kuullutkaan parvorokosta. Kysele sieltä neuvolasta miten vakavaa se raskauden aikana voi olla. Tsempitykisä sinne ja toivotaan että kaikki hyvin!

(.) Kohta taas työpäivä pulkassa. Tä illalla kivaa menoa tiedossa, " vuoden avaus" yhden järjestön tiimolta. Ne on perinteisesti olleet tosi hauskoja ja erilaisia kokemuksia. Viime vuonna käytiin Casinolla ja toissa vuonna päästiin taitelemaan " Unelmaleipomossa" . No, eipä taida sanoa juuri mitään mutta odotan innolla iltaa! Toisaalta päivästä tulee pitkä, mutta huomisen ajattelin ottaa vähän rennommin kotikonttorilla.

Siispä, mukavaa ja talvista tiistai-iltaa!

Leenis & jr 28+6