Musiikkimaun merkitys parisuhteessa
Olen nyt useammasta keskustelusta lukenut, että monia vaivaa se jos seurustelukumppani kuuntelee erilaista musiikkia. Mielenkiinnosta kysyn, miksi?
Onko kyse vain musiikkimausta vai myös musiikinkuuntelutavoista? Jos esimerkiksi kuuntelee lähinnä kuulokkeilla, haittaako jos välillä joudut autossa kuuntelemaan?
Kuinka suuri ero musiikkimaussa on sallittu? Onko ehdottomia inhokkigenrejä?
Minkä ikäinen olet? Oletko muusikko? Kuinka laaja musiikkimaku sinulla on?
Kommentit (25)
Kuuntelen lähes koko ajan musiikkia, joten olisi hankalaa jos kumppani haluaisi kuunnella omia kappaleitaan yhtä paljon :D tähän mennessä olen tapaillut hyvin joustavia miehiä ainoastaan, joten musiikki ei ole ollut ongelma. Ja enimmäkseen kuuntelen ulkomaalaista räppiä, taitaisi olla suuri inhokki monelle täälä.
No siis itse rajaan jo treffikumppaneitakin pois pelkästään musiikkimaun perusteella. Väitän että usein se millaista musiikkia kuuntelee kertoo ihmisestä paljon muutakin kuin musiikkimaun. Omanhenkisiä ihmisiä löytyy paljon helpommin sellaisista, joiden musiikkimaku on ainakin lähellä omaa.
Meillä on osittain eri maku, itse en pidä heavy-musiikista. Sitä mies voi kuunnella kuulokkeilla. Käymme yhdessä keikoilla ja festareilla, niissä on ollut esiintyjiä aika laidasta laitaan. Livekeikat ovat kivaa yhteistä tekemistä muutenkin. Mies on nuorekas ja innostuu uusista asioista. Hän lähtee mielellään kuuntelemaan myös uusia, nuoria artisteja.
-Yhdessä 26 vuotta
Musiikki on minulle tärkeää ja olisihan se kivaa että puolison kanssa voisi käydä keikoilla.
Okei, ikävä kuulla. Minulle on myös sanottu noin mutta en ole ottanut sitä arvosteluna. Muutenkin nautin väittelystä, varsinkin kun se liittyy taiteeseen. -ap