Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musiikkimaun merkitys parisuhteessa

Vierailija
22.04.2024 |

Olen nyt useammasta keskustelusta lukenut, että monia vaivaa se jos seurustelukumppani kuuntelee erilaista musiikkia. Mielenkiinnosta kysyn, miksi?

Onko kyse vain musiikkimausta vai myös musiikinkuuntelutavoista? Jos esimerkiksi kuuntelee lähinnä kuulokkeilla, haittaako jos välillä joudut autossa kuuntelemaan? 

Kuinka suuri ero musiikkimaussa on sallittu? Onko ehdottomia inhokkigenrejä?

Minkä ikäinen olet? Oletko muusikko? Kuinka laaja musiikkimaku sinulla on? 

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi itse sietää reggaeta enkä räppiä, etenkään Suomiräppiä. Tietyt musiikkityylit liittyvät usein myös henkilön persoonaan ja/tai maailmankatsomukseen ja etenkin noiden genrejen tykkääjiin liitetään usein tiettyjä stereotypioita. 

Kumppani on metallimies ja mä kuuntelen itse pelkästään retrowavea ja darksynthiä. Etenkin metalli ja darksynth ovat hyvin keskenään sulautuvia joten meillä ei ainakaan vielä ole tullut kränää toisen musiikkimausta. Mulla toki on olemassa lämmin paikka sydämessä myös 70-90luvun alkupuolelle sijoittuvalle Suomi-iskelmälle, mutta sitä ei ole tullut nyt vuosiin kuunneltua. 

N37

Mielenkiintoista. Kuuntelen monia genrejä, oikeastaan kaikkia jotka mainitsit. En osaa kuvitella suhdetta jossa meillä ei olisi mitään yhteistä kuunneltavaa, mutta ehkä tilanne olisi er

Okei, ikävä kuulla. Minulle on myös sanottu noin mutta en ole ottanut sitä arvosteluna. Muutenkin nautin väittelystä, varsinkin kun se liittyy taiteeseen. -ap

Vierailija
22/25 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen lähes koko ajan musiikkia, joten olisi hankalaa jos kumppani haluaisi kuunnella omia kappaleitaan yhtä paljon :D tähän mennessä olen tapaillut hyvin joustavia miehiä ainoastaan, joten musiikki ei ole ollut ongelma. Ja enimmäkseen kuuntelen ulkomaalaista räppiä, taitaisi olla suuri inhokki monelle täälä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis itse rajaan jo treffikumppaneitakin pois pelkästään musiikkimaun perusteella. Väitän että usein se millaista musiikkia kuuntelee kertoo ihmisestä paljon muutakin kuin musiikkimaun. Omanhenkisiä ihmisiä löytyy paljon helpommin sellaisista, joiden musiikkimaku on ainakin lähellä omaa. 

Vierailija
24/25 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on osittain eri maku, itse en pidä heavy-musiikista. Sitä mies voi kuunnella kuulokkeilla. Käymme yhdessä keikoilla ja festareilla, niissä on ollut esiintyjiä aika laidasta laitaan. Livekeikat ovat kivaa yhteistä tekemistä muutenkin. Mies on nuorekas ja innostuu uusista asioista. Hän lähtee mielellään kuuntelemaan myös uusia, nuoria artisteja.

-Yhdessä 26 vuotta

Vierailija
25/25 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikki on minulle tärkeää ja olisihan se kivaa että puolison kanssa voisi käydä keikoilla.