Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyypin 2 diabetes, mitä oireita teillä oli

Vierailija
22.04.2024 |

ennen kuin sairaus todettiin vai oliko sattumalöydös? Itellä aterian jälkeistä väsymystä ja.muutoinkin väsymystä, mietin onko mulla dm2 tai kilpirauhasen vajaatoiminta. Missä iässä dg. tehtiin?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys oli ainoa oire

Vierailija
22/35 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häviääkö väsymys jos aloittaa lääkityksen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku että helpottaako väsymys (jos oire) kun alkaa käyttää vaikka metformiinia?

Vierailija
24/35 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun alkaa kusettaa kunnolla niin diabetes on jo varmasti eli verensokerit päälle 10. Näköoireiden takia menin itse lääkärille...

Millaisia näköoireet ovat?

Vierailija
25/35 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin semmoista ettei näe tarkasti.

Vierailija
26/35 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tungen minäkin tähän ketjuun.

Itselläni siis tilanne, jossa paastomittaukset + pitkäsokerit ovat olleet normaaleja, mutta olen alkanut epäillä itselläni liian matalan verensokerin oireita. Mielialalääkityksen myötä ruokahalu on ollut heikko, ja tämän takia syöminen on joskus venynyt aika pitkäänkin. Jos menen tyhjällä vatsalla nukkumaan, herään aamulla (liian aikaisin) siihen, etten oikein "jaksa" hengittää. Hankala selittää, mutta siis tuntuu, että aivoja pitää erikseen käskeä hoitamaan homma? Olo helpottaa vähän syömisen jälkeen. 

Koska olen lihava, tuntuu että julkinen kyttää lähinnä verensokerin ylittymisiä (mitä ei ole tapahtunut) sekä klassisia kakkosdiabeteksen oireita (ei ole). Lähisuvussa on tietääkseni vain yksi diabeetikko, äitini sisko (laadusta en tiedä). Olen saanut pudotettua painoa ongelmitta, kunhan katson kaloreiden määrää. Myöskään muita odotettavia diabetes-oireita (silmäoireet, jalkakivut/läiskät, mitä näitä nyt on) ei esiinny.

Joskus nuorempana kokeilin karppausta, mutta jätin leikin sikseen, kun eräänä päivänä verensokeri laski (en mitannut, mutta oireiden perusteella) niin pahasti, etten pystynyt enää puhumaan kunnolla. Homma korjaantui lasillisella mehua. 

Vierailija
27/35 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku että helpottaako väsymys (jos oire) kun alkaa käyttää vaikka metformiinia?

Mulla ei ainakaan helpottanut, mutta mulla ei myöskään metformiini ole alentanut arvoja ja silti sitä syön edelleen. Juuri sain toisen lääkkeen rinnalle, mutta katsotaan, josko se laskisi arvoja.

Vierailija
28/35 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla mitään oireita tullut. Oli otettu peruslabrat ja lekuri ilmoitti, että pitäis vielä käydä sokerirasituskokeesa. Soitti sitten, että kakkostyypin diabetes on. Lääkitys siitä lähtien, pitää arvot hyvänä. En mä huomaa koko tautia, olen jo tottunut automaattisesti katsomaan, ettei tule liian pitkiä  syömisvälejä, ettei heilahda liikaa arvot. Olin kai joku nelikymppinen.

Vierailija
29/35 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika yleistä ettei ole mitään oireita.

Vierailija
30/35 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan poikkeuksellinen janotus.

Vierailija
31/35 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä alkanut tuntua, että sukat on jalkaterien alla mykkyrässä ja vähän ärtyneet.sokerit on olleet koholla 10v. Vähän huolestuttaa.

Vierailija
32/35 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa vielä kokemukset?

Vierailija
33/35 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija