Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE Areenan uusi Jarno ja minä-sarja kertoo Jarno Saarisesta, muistatko miestä tai aikaa??

Vierailija
22.04.2024 |

Vanhempi väki tietää Jarno Saarisen. Persut ei. 

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se pysäyttävää kauniina kevätiltana kuunnella radiosta uutiset: joukkokolari, Saarinen kiidätetty sairaalaan, kuollut, italialainenkin kuoli.

Saarinen ja Länsivuori olivat tunnettuja tuolloin ja Italian Agostini iso tähti.  Heitä seurattiin niin kuin formulakuskeja nykypäivänä.

Vierailija
22/57 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin kaikki jaksot. Olihan se ihan mielenkiintoinen sarja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista, olin 5 vuotias vuonna 72

Huonosti muistan minäkin, olin 16-vuotias vuonna -72. Tästä onnettomuudesta Monzassa -73, jossa kuoli Saarinen ja Pasolini, on aika ajanut pahasti ohi. Alkaa olla haudassa kaikki ne jotka tämän paremmin muistavat. Saarinen oli syntynyt 1945 ja Agostini 1942, elää edelleen. Mikäli tässä nyt nähdään jotain dokumentin arvoista, niin sen olisi voinut tehdä 20 vuotta sitten.

Vierailija
24/57 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva etiäinen on mielessä, että olisin ollut katsomassa 70-luvun alussa ihan pienenä Väinölänniemen ajoja.

Eiköhän Saarinenkin ollut siellä?

Vierailija
25/57 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut Areenasta 3 ensimmäistä jaksoa. Tykkäsin kovasti. Ehkä tänään katson loput. Se pääpari Jarno ja Soile on niin lutuinen ja Turun murretta on mukava kuulla!

Vierailija
26/57 |
20.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutti hyvältä sarjalta. Hyvin tehty. Tykkäsin. Vaikka olen syntynyt 60- luvun lopussa, on Jarno minulle tuttu.

Vierailija
27/57 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on jäänyt mieleen 20.5.73 Monzan tapahtumat.

Vierailija
28/57 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Mutta ei kiinnosta, edelleenkään.

Vierailija
29/57 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä se oli?

Vierailija
30/57 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänet muistetaan erityisesti Saksassa moottoripiireissä ja muutenkin. Jarno nimen on saanut moni poika Saksassa juuri Saarisen mukaan. Samoin nimi on ollut näkyvissä motskareissa ja mopoissa.

Hyvin on tunnettu Saksassa. Hyvällä mielellä muistetaan reilu kaveri. Ja vaimonsa on myös tunnettu täällä.

Vierailija
31/57 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänet muistetaan erityisesti Saksassa moottoripiireissä ja muutenkin. Jarno nimen on saanut moni poika Saksassa juuri Saarisen mukaan. Samoin nimi on ollut näkyvissä motskareissa ja mopoissa.

Hyvin on tunnettu Saksassa. Hyvällä mielellä muistetaan reilu kaveri. Ja vaimonsa on myös tunnettu täällä.

Eikö Jarno nimi ole suositumpi Italiassa? Heti muistin Jarno Trullin.

Vierailija
32/57 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä se oli?

Ketä ja ketä. Käy siel läntisel rantakdul kattomas vaik Saarisen patsast, ni saat vähä paremma käsitykse.

Vierailija
33/57 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös Italiassa. Jarno Trulli F1-kuljettaja sai nimensä Saarisen mukaan.

Vierailija
34/57 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti paras suomalainen  (tosin kansainvälinen tuotanto) tv-sarja mitä olen tällä vuosituhannella nähnyt. Ja ehkä paras moottoriurheilusta kertova tv-sarja, nostan samaan sarjaa kuin elokuvat Rush ja Le Mans '66.

Vierailija
35/57 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvun alussa suuret suosikkini olivat Jarno Saarinen ja Giacomo Agostini. Kaikki kuvat tuli leikeltyä sen aikaisista lehdistä. Suosikin Agostini juliste vuodelta 1971 ja Saarisen juliste vuodelta 1973 ovat vieläkin tallessa. Hyvin muistan myös Teuvo Länsivuoren. Tuo kolmikko on piirtynyt pysyvästi muistiini.

Vierailija
36/57 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 7-vuotias kun uutiset Monzan tragediasta tuli. Muistan vielä niitä onnettomuuskuvia sanomalehdissä ja kuinka järkyttynyt olin. Kyllä silloin ihan naperotkin seurasivat ja olivat tietoisia Saarisen urasta ja tunsivat kansallista ylpeyttä siitä.

Vierailija
37/57 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä se oli?

Kuka hän oli? 

Googlaa pöljäke.

Vierailija
38/57 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarnon kanssa samaan aikaan ajoi myös Teuvo Länsivuori.

Tepi saavutti 3 MM hopeaa ja MM pronssin.Voitti 8 kisaa.

Tepi kertoi että ilman tallimääräyksiä olisi voittanut mestaruuden.

Vierailija
39/57 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan olettekos ajaneet Jarno Saarisen tietä Ruissalossa? Minä olen!

Vierailija
40/57 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan olettekos ajaneet Jarno Saarisen tietä Ruissalossa? Minä olen!

Olen, olen turkulainen. 

Onnettimuutta en muista, olin vähän alle 3v silloin. Muisyan kyllä kun isävainaa tästä puheli jälkeenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan