Siis onko maito nyt yhtäkkiä epäterveellistä?
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on diabetesta merkittävästi enemmän kuin muualla.
Suomessa juodaan maitoa aikuisiällä merkittävästi enemmän kuin muualla.
Sattumaako?
Juotiin sitä maitoo ja piimää ennenkin eikä niistä tullut diabetesta. Diabetesta aiheuttaa kun on liikaa rahaa syödä karkkia, sokerisia juomia ja piilosokerisia valmis pikaruoka tuotteita. Piilosokerilla koukutetaan syömishäiriöisiä sillä että pika ruuasta saadaan paremmman makuista.
Mitä vähemmän tehdään itse kotiruokaa niin sitä enemmän ihmiset lihoo. Maidon ja piimän tilalla juodaan ihan muita sokerilitkuja.
Vierailija kirjoitti:
https://www.sciencenorway.no/food-forskningno-norway/milk-is-a-poor-pre…
Maito on ihan surkea tapa "estää" osteoporoosia. Ei se auta siihen yhtään. Ja laktoosi on täysin turhaa ihmisellä, vaikka ei olisikaan intoleranssia. Siksi itse juonkin vain 1,5-2 dl punaista laktoositonta täysmaitojuomaa, enkä yhtään enempää. Siitä saa "tarpeeksi" kalsiumia ja sopivan verran myös rasvaa, niin ei ole liikaa eikä liian vähän. Loput ajat juon sitten enimmäkseen vettä. Maito ei todellakaan ole mikään janojuoma. Vesi on. Mutta pieni määrä maitoa päivässä on ok.
Sain ensimmäisen murtuman keski-iässä ja minulla ei ollut vielä osteoporoosia kun olen aina juonut maitoo ja piimää enemmän tai välillä vähemmän ja janoonkin. Vieruskaverilla sairaalassa oli paha osteoporoosi ja hän ei pystynyt maitoo juomaan antaen kaikkien ruoka annostensa maidot minulle. Kiittelin vaan että kyllä minulle kelpaa vaikka mitä rasvatontakin olisi niin aina parempaa kunhan ei vaan pelkkää vettä ole. 😁 Vesi on kaikkein pahimman makuista ja mitään ravintoa siinä ei ole.
Minkätakia luoja on luonut lehmän maidon jos ei ihmisen ravinnoksi sitä käytettäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maito on ihan surkea tapa "estää" osteoporoosia. Ei se auta siihen yhtään. Ja laktoosi on täysin turhaa ihmisellä, vaikka ei olisikaan intoleranssia. Siksi itse juonkin vain 1,5-2 dl punaista laktoositonta täysmaitojuomaa, enkä yhtään enempää. Siitä saa "tarpeeksi" kalsiumia ja sopivan verran myös rasvaa, niin ei ole liikaa eikä liian vähän. Loput ajat juon sitten enimmäkseen vettä. Maito ei todellakaan ole mikään janojuoma. Vesi on. Mutta pieni määrä maitoa päivässä on ok.
Sain ensimmäisen murtuman keski-iässä ja minulla ei ollut vielä osteoporoosia kun olen aina juonut maitoo ja piimää enemmän tai välillä vähemmän ja janoonkin. Vieruskaverilla sairaalassa oli paha osteoporoosi ja hän ei pystynyt maitoo juomaan antaen kaikkien ruoka annostensa maidot minulle
"Studies fail to show that a high intake of calcium in a diet helps prevent fractures, according to a summary of research projects published in the British Medical Journal."
"It found that on the contrary there was a link between drinking lots of milk and increased mortalities among the elderly. Swedish women who drank the most milk were the ones most likely to sustain bone fractures."
Elikä tutkimusten mukaan suuren kalsium-määrän ottaminen EI auta luu-murtumien ehkäisyyn ja PÄIN VASTOIN, ruotsalaiset naiset jotka joivat maitoa eniten, heillä oli suurimmalla todennäköisyydellä luumurtumia. Jos sinä olet sellainen vauvasuu, ettet pysty juomaan vettä, mutta maitoa juot älyttömät määrät, niin se on sinun ongelmasi. Ihan yleisesti tunnettu fakta on myös se, ettei maitoa juoda kuin vain lapsena äidin tissistä, niin ihmiset kuin eläimet. Sen jälkeen maito toimii vain pelkkänä lisäravinteena, jota välttämättä ei tarvitse yhtään, jos nauttii tarpeeksi muita maitotuotteita päivässä. Ei maitoa kuulu juoda litratolkulla, se on epäluonnollista!
Vierailija kirjoitti:
Jos maito olisikin maitoa, mutta nykyään se on jotain ihan muuta muunneltua juomaa.
Tämä. Homogenointi jo pilaa koko kuvion. Saati sitten se rasvattomuus ja ties mitkä juomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain ensimmäisen murtuman keski-iässä ja minulla ei ollut vielä osteoporoosia kun olen aina juonut maitoo ja piimää enemmän tai välillä vähemmän ja janoonkin. Vieruskaverilla sairaalassa oli paha osteoporoosi ja hän ei pystynyt maitoo juomaan antaen kaikkien ruoka annostensa maidot minulle
No jos oikein kovasti mietit, niin saatat löytää vastauksen.
Annan vinkin: se on pieni ja ammuu.
Vierailija kirjoitti:
Mistä me otetaan nykyään mallia meidän ravintosuosituksiin? Amerikastako? Ei tarvi kuin vilkaista niitä sairaita lylleröitä niin huomaa että nykyiset ravintosuositukset on hevonpaskaa. Isoisän ikäiset oli terästä. Ja joi maitoa.
Hönö, ei ongelma ole ravintosuosituksissa vaan siinä ettei niitä noudateta, kaksin käsin vedetään sokeria ja rasvaa naamariin. Jotkut taas vaan syövät normaalia ruokaa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maito olisikin maitoa, mutta nykyään se on jotain ihan muuta muunneltua juomaa.
Käsittelemätön lehmänmaito on oikeaa maitoa ja maistuu paremmalta kuin kaupan prosessoidut p*skamaidot. Ja joo, on olemassa muitakin maitoja kuin vain lehmänmaito.
Se on myös ihmiselle sopimatonta ravintoa. Raakamaito voi sairastuttaa, jopa tappaa, ja suurimmassa riskiryhmässä ovat lapset, vanhukset ja sairaat. Siksi se prosessoidaan.
Höpöjuttua, oikein säilytettynä, ja käsiteltynä raakamaito ei aiheuta mitään ongelmia poislukien nuo laktoosiongelmaiset, kaikki elintarvikkeet tappaa jos mahdollistetaan botuliini tms. myrkytys.