Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkeekö hammaslääkäri hammastarkastuksessa, että polttaako tupakkaa vai ei?

Vierailija
22.04.2024 |

Vai voiko käydä niin, että jos on esim. hampaat huonossa kunnossa että leimataan heti tupakoitsijaksi vaikkei olisikaan?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijan suu haisee niin kamalalta, että se viimeistään paljastaa. Plus nikotiinin kellastamat hampaat.t. suuhygienisti

Vierailija
2/47 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee. Nikotiini tosiaan kellastuttaa hampaita, mutta tupakoijilla yleensä myös kariesta kertyy eri tavalla hampaiden ympärille. Ja tosiaan jos polttaa jatkuvasti (päivittäin) niin kyllä se haju itsessään paljastaa asian. 

Vierailija
4/47 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoijan nyt haistaa jokainen. Ei tarvitse olla hammaslääkäri eikä suuhun katsoa. 

Vierailija
5/47 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huomaa jos vapettaa tai käyttää nikotiinipusseja kun näkee sun suusyövän

Vierailija
6/47 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä mainittujen lisäksi tupakoitsijoilla ylähuuli menee "kurttuun"

Vierailija
7/47 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tunnu huomaavan, kun siitä usein erikseen kysytään. Itse siis poltan jonkin verran ja tuntuu usein olevan yllätys. 

Vierailija
8/47 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös nuuskan käytön näkee, kannattaa rehellisesti vastata kysymyksiin, eivätköhän ole nähneet jos jonkinlaista purukalustoa..joten älä valehtele🥹

Vierailija
9/47 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholin käyttö näkyy, eri juomat eri tavalla. myös nielutippuri yms taudit,eli seksuaalinen käytös ilmenee

Vierailija
10/47 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä tunnu huomaavan, kun siitä usein erikseen kysytään. Itse siis poltan jonkin verran ja tuntuu usein olevan yllätys. 

Vou sua. Kiva, että ovat ystävällisiä ja kohteliaita. Mutta oikeesti ne kyllä näkevät. 

Vierailija
11/47 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savu tartuu myös vaatteisiin joten kaukaa  haistaa röökiroopen.

Vierailija
12/47 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suun kun hammaslääkärille avaat niin hän tietää susta kaiken! 

Vierailija
13/47 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaako hammaslääkäri juopon ,mulla nokka punottaa ja sanat sammaltaa?

Vierailija
14/47 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee kyllä, mutta älä jätä hammaslääkärireissua tämän takia väliin. Se lekuri näkee joka päivä tupakoitsijoiden suita eikä hätkähdä siitä. Pahempi juttu, jos hampaat jää hoitamatta.

Vierailija
15/47 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitys ja suu haisee krematorion ja mädäntyneen ruumin sekamelskalta, että kyllä huomaa. Vaikka potilas itse valkaisisi hampaitaan. Myös ikenet usein vuotaa verta hyvin helposti, joten on kaikilla tavoin karmiva paikka se tupakoitsijan suu.

Vierailija
16/47 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vou sua. Kiva, että ovat ystävällisiä ja kohteliaita. Mutta oikeesti ne kyllä näkevät. 

Kuten sanottu, poltan jonkin verran, ja minkä takia ne nyt mitenkään "kohteliaisuuttaan" noin väittäisi? Jos meen huomenna hammashoitoon ja oon edellisen tupakan polttanut viikko sitten niin ei huomaa. 

Vierailija
17/47 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hengitys ja suu haisee krematorion ja mädäntyneen ruumin sekamelskalta, että kyllä huomaa. Vaikka potilas itse valkaisisi hampaitaan. Myös ikenet usein vuotaa verta hyvin helposti, joten on kaikilla tavoin karmiva paikka se tupakoitsijan suu.

Itseasiassa tupakoitsijalla harvemmin ikenet vuotaa

"Tupakoivilla ientulehduksen toteaminen on hankalampaa, koska nikotiini heikentää ienten verenkiertoa merkittävästi. Tällöin ikenet eivät tulehduksesta huolimatta juurikaan vuoda verta ja hoitoa vaativa tilanne jää helposti huomaamatta."

https://hygga.fi/kotihoito-ohjeet/tupakointi-ja-nuuskan-kaytto/

Vierailija
18/47 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaako bulimian? Ja alkavatko haukkumaan:(

Vierailija
19/47 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaako bulimian? Ja alkavatko haukkumaan:(

hammaskiilteen eroosiosta sen voi huomata, tosin sitä voi aiheuttaa muutkin elintavat. Kyllä ne kyselee, jos jotain merkkejä on vaikka bulimiasta, eikä ne haukkumaan ala, ehkä enemmänkin kannustaa hoitoon (psykiatriseen siis, mutta varmaan myös tehostavat hammastarkastuksia ja saa jotain suojaavaa hoitoa siihen. Kannattaa siis olla rehellinen bulimiankin suhteen)

Vierailija
20/47 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsija häpeää tupakointiaan? Eikö se tupakointi olekaan cool? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi