Kristityt tällä palstalla
Kiitos, kun osallistutte keskusteluihin täällä. Se tuo virvoitusta ja lohtua monelle, näin uskon, itselleni ainakin.
Kommentit (375)
Vierailija kirjoitti:
Kuka päättää maan päällä mitkä kaikki uskonnot on riittävän oikeassa? Vanha vitsihän on se, että taivaan portilla Jumala sanoo kristityille, muslimeille ja juutalaisille, että: "Sori, panteistit oli oikeassa."
Ei oikeastaan kukaan, mutta jokainen on oikeassa ja perustelee sitä omilla "pyhillä" kirjoituksillaan.
Kristityt tällä palstalla? Ne viimeistä tuomiota huutavat? Muita helvettiin toivottavat? Vai ketkä?
Miksi Jeesus oli niin sotaisa?
Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa,vaan miekan."
Luuk. 22:36 "Niin hän (Jeesus) sanoi heille: ... Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan."
Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."
Vierailija kirjoitti:
Arabitko niitä listi? Mä luulin, että ne oli saksalaiset?
Uskovaisilla on oiva kyky demonisoida arabeja, ihailla juutalaisia ja kokea ylivoimaisuuden tunnetta omasta uskonnostaan. Meille agnostikoille kaikki uskonnot on hyvin samanlaisia. On Jumala ja valtava määrä erilaisia taikauskoisia uskomuksia, jotka loppujen lopuksi kaikissa uskonnoissa on aika samaa kauraa.
Fakta on että natseilla oli tiivistäkin yhteistyötä arabien kanssa. Tämä jää usein populäärissä kirjallisuudessa syrjään. Juutaliset oli jo hävitetty omilta asuinsijoiltaan, arabit ei totisesti suojellut juutalaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa,vaan miekan."
Luuk. 22:36 "Niin hän (Jeesus) sanoi heille: ... Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan."
Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."
Ennustus maailman reaktioista, ei tahtotila.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko juutalaisuus ja kristinusko yhtä väkivaltaisia kuin islam?
"Raamattu on paljon väkivaltaisempi kuin Koraani; ajatus siitä, että islam edustaa miekkaa, syntyi lännessä, ja ristiretkeläiset keksivät sen. Todellisuudessa ristiretkeläiset kävivät raakoja sotia islamia vastaan." Näin sanoo entinen nunna Karen Armstrong. Tämä lainaus kiteyttää vahvimman argumentin syytöstä vastaan, jonka mukaan islam on väkivaltainen ja leppymätön. Tämän teorian kannattajat uskovat, että islamin lisäksi myös kaikki muut monoteistiset uskonnot, jotka tunnustavat yhden jumalan, perustuvat väkivaltaisiin ja leppymättömiin kirjoituksiin ja veriseen historiaan. Heti kun islamin pyhistä kirjoituksista - ensisijaisesti Koraanista ja edelleen Muhammedin (Hadid) teoista ja sanomisista - on mainittu esimerkkejä, jotka osoittavat islamin immanentin sotaisan luonteen, seuraa välittömästi väite, että myös muut kirjoitukset, nimittäin juutalaiskristilliset kirjoituks
Ristiretket olivat vain vastaus islamistien yrityksiin hyökätä Eurooppaan ennen sitä. Italia, Espanja Portugali ovat hyviä esimerkkejä. Ristiretkistä ulvotaan paljon, mutta ei sanaakaan niiden syystä.
Vierailija kirjoitti:
Kristityt tällä palstalla? Ne viimeistä tuomiota huutavat? Muita helvettiin toivottavat? Vai ketkä?
Jos et ole muslimi olet joukossa. 🤣
Miten kaikesta voidaan syyllistää muslimeja? Aika kätevää! Sen jälkeen voikin listiä niitä mielin määrin.
Kristinuskon perustajat olivat lähes poikkeuksetta juutalaisia, ja kristinusko syntyi juutalaisuuden uutena tulkintana. Islam syntyi Arabian niemimaalla eivätkä sen perustajat olleet alkujaan kristittyjä tai juutalaisia vaan niemimaan perinteisen, monijumalaisen uskonnon edustajia. Islam kuitenkin nopeasti omaksui erityisesti kristillistä perinnettä, ja niin profeetta Muhammad kuin hänen lähimmät seuraajansakin mielsivät kuuluvansa samaan monoteistiseen traditioon kuin Mooses ja Jeesus.
Eli samaa taikauskoista hepulointia, mutta vähän eri paketeissa ja eri painotuksilla.
Jerusalem on maailman hengellinen keskipiste. Se on kolmen suuren uskonnon: juutalaisuuden, kristinuskon ja islamin kohtauspaikka. Nämä kolme uskontoa elävät rinnakkain pienellä alueella Jerusalemin vanhassa kaupungissa. Siellä on Itkumuuri, Kalliomoskeija ja lukuisia kirkkoja
eli samasta alkulähteestä on ammennettu alunperinkin vain sillä erotuksella, että yhtäkkiä muslimit on pahiksia, joita kristityt saa vapaasti kiusata.
Mä luulin, että Jumala on rakkaus, vaan sepä onkin taistelu siitä kuka on eniten oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Jotta jyvät erottuisivat akanoista. Kysymys on testistä, eli siitä mihin todella uskot. Usko on tekoja.
Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä. 1. Moos. 3:24
Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat. Matt. 26:52
Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu; jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman. Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko. Ilm. 13:10
Näin on käyvä maailman lopussa; enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista. Matt. 13:49
Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään. Matt. 24:40
Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään. Matt. 24:41
Itserakkaita, tekopyhiä paskiaisia ja kansanmurhan ihannoijia täälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Miten kaikesta voidaan syyllistää muslimeja? Aika kätevää! Sen jälkeen voikin listiä niitä mielin määrin.
Kristinuskon perustajat olivat lähes poikkeuksetta juutalaisia, ja kristinusko syntyi juutalaisuuden uutena tulkintana. Islam syntyi Arabian niemimaalla eivätkä sen perustajat olleet alkujaan kristittyjä tai juutalaisia vaan niemimaan perinteisen, monijumalaisen uskonnon edustajia. Islam kuitenkin nopeasti omaksui erityisesti kristillistä perinnettä, ja niin profeetta Muhammad kuin hänen lähimmät seuraajansakin mielsivät kuuluvansa samaan monoteistiseen traditioon kuin Mooses ja Jeesus.
Eli samaa taikauskoista hepulointia, mutta vähän eri paketeissa ja eri painotuksilla.
Jerusalem on maailman hengellinen keskipiste. Se on kolmen suuren uskonnon: juutalaisuuden, kristinuskon ja islamin kohtauspaikka. Nämä kolme uskontoa elävät rinnakkain pienellä alueella Jerusale
Allah ei ole sama Jumala kuin Jehova. Vaikka muslimit palvovat vain yhtä jumalaa, hän on väärä jumala. Muslimuskon Jeesus hyvä opettaja ja Jumalan profeetta ei ole todellinen Jeesus. Todellinen Jeesus, Jumalan Poika, on maailman Vapahtaja, täysin jumalallinen ja tasavertainen Isän Jumalan kanssa.
Yksi selventävimmistä eroista islamin ja kristinuskon välillä on se, että muslimilla ei ole minkäänlaista pelastusvarmuutta. Mikä etuoikeus esitellä heille Vapahtaja, joka lupaa heille iankaikkisen elämän taivaassa, joka tarjotaan vapaasti Herramme kuoleman ja ylösnousemuksen kautta.
Kuten edellä mainitsin, islam on tekojen uskonto ilman toivoa. Vaikka sen seuraajat voivat työskennellä niin lujasti kuin voivat ollakseen oikeassa Jumalan kanssa, heidän sielunsa ei koskaan ole rauhassa. He eivät tiedä mitään lepäävänsä ikuisen tulevaisuutensa sen työn varassa, jonka Kristus on jo tehnyt heidän hyväkseen. Sen sijaan ne kulutetaan rukouksilla, paastolla ja rituaaleilla loputtomasti pyrkiessään ansaitsemaan Allahin suosion.
Jumala taitaa olla kiusaaja kun loi miehelle g-pisteen perseeseen, mutta kielsi kumminkin anaalimasturbaation ja -seksin helvetin uhalla.
Mistä tietää kuka on oikeassa? Joutuvatko vääräuskoiset helvettiin? Mitä jos veikkaa väärää uskontoa tai ev.lutit eivät ole riittävän oikeassa ja vain vaikka katolilaiset pääsevät taivaaseen. Eihän millään uskonnolla ole mitään 100 % takuuta, että ovat oikeassa.
Entä jos IDF:n lastenmurhaajat joutuvatkin suoraan kadotukseen, vaikka kuvittelevat olevansa pyhässä sodassa?
Vierailija kirjoitti:
Kristityt, älkää unohtako, että olette tappaneet Jumalan nimessä.
Älkää osoittako sormella muita uskontoja.
Eivät kaikki ole kristittyjä, jotka väittävät olevansa.
Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. Matt. 7:19,23
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalsta voisi jo vihdoin avata "sivuosioita" mm Kristityt. Meitä joille Jeesus on rakkain on paljon suomessa. Ja sinne moderointi joka tyrmää juurikin tämän ketjun kaltaiset tyrmääjät, joiden ainoa päämäärä on ottaa ketju haltuun saatanallisilla säkeillää jne.
Olisi mukava jutella rauhassa uskonasioita.
Kannatetaan! Osion nimi voisi olla Uskonto ja muut mielenterveyshuolet.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa viimeisen tuomion "huutamisessa" on? Se kun koskettaa kaikkia ihmisiä ja vastuullinen lähimmäinen kertoo siitä myös muille.
Vierailija kirjoitti:
Itserakkaita, tekopyhiä paskiaisia ja kansanmurhan ihannoijia täälläkin.
Sitä se juureton ateismi teettää, kun jokaisen ihmisen pitää itse keksiä moraalinen kompassi itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää kuka on oikeassa? Joutuvatko vääräuskoiset helvettiin? Mitä jos veikkaa väärää uskontoa tai ev.lutit eivät ole riittävän oikeassa ja vain vaikka katolilaiset pääsevät taivaaseen. Eihän millään uskonnolla ole mitään 100 % takuuta, että ovat oikeassa.
Entä jos IDF:n lastenmurhaajat joutuvatkin suoraan kadotukseen, vaikka kuvittelevat olevansa pyhässä sodassa?
Raamatusta voi lukea kuka on oikeassa, veikkaaminen ei siis ole ehkä se paras tapa uskonnon valintaan. Eikä uskoa mistään maallisen kirkon rekisteristä edes katsota, vaan ns. elämän kirjasta. Kristinuskolla on 100% takuu, koska takuumiehenä on Jumalan oma poika, eikä kukaan maallinen opettaja tai kirkonmies tai muu viisas.
IDF:n lastenmurhaajien kohtalo taas on Jumalan asia. Ainakin silloin näyttää huonolta, jos ei ole tehnyt parannusta ja ottanut Kristuksen tarjoamaa syntien sovitusta vastaan. Ei kuitenkaan ole ihmisten tehtävä asettua tuomitsemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatusta voi lukea kuka on oikeassa, veikkaaminen ei siis ole ehkä se paras tapa uskonnon valintaan. Eikä uskoa mistään maallisen kirkon rekisteristä edes katsota, vaan ns. elämän kirjasta. Kristinuskolla on 100% takuu, koska takuumiehenä on Jumalan oma poika, eikä kukaan maallinen opettaja tai kirkonmies tai muu viisas.
IDF:n lastenmurhaajien kohtalo taas on Jumalan asia. Ainakin silloin näyttää huonolta, jos ei ole tehnyt parannusta ja ottanut Kristuksen tarjoamaa syntien sovitusta vastaan. Ei kuitenkaan ole ihmisten tehtävä asettua tuomitsemaan.
Synin voi sovittaa vain noudattamalla Jumalan tahtoa. Jumala on ilmoittanut tahtonsa lähes kaikkien uskontojen kautta. Lähes, koska en tunne kaikkia uskontoja. Näin ollen ratkaisevaa ei ole uskonto vaan usko Jumalaan. Joka uskoo se myös toteuttaa Jumalan tahdon. Toki tämä edellyyttää ensin Jumalan tuntemista.
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa. 1. Joh. 4:1,3
Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas. Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien. 1. Joh. 2:1,2
"Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?" Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat." Matt. 22:36,40
Jihadistitrollit täällä ihmettelee kun ei UT ja kristillisyys ole lainkaan tuttua.