Kysely: suomalaisten työmotivaatio on läntisen Euroopan heikoimpia, mutta kotona ja mökillä jaksettaisiin olla
Suomalaiset ovat muihin eurooppalaisiin verrattuna tyytymättömiä työhönsä. Suomalaisten motivaatio ja intohimo ovat Euroopan heikoimmasta päästä: ainoastaan Serbiassa työntekijät ovat vähemmän motivoituneita työhönsä.
SD Worx -henkilöstöalan yrityksen teettämän kyselyn mukaan 59 prosenttia suomalaisista kokee olevansa motivoituneita työssään.
Eurooppalaisten työntekijöiden keskiarvo on 65 prosenttia. Heikointa motivaatio on Serbiassa, jossa se oli 51 prosentin tasolla.
Kaikista motivoituneempia työntekijät ovat Alankomaissa (76 prosenttia), Romaniassa (74 prosenttia) ja Itävallassa (72 prosenttia).
Kommentit (143)
Työnantajien rahoittama ja teettämä haistapaska-tutkimus.
Vähän niinkuin eva:n vääristelevät kötöstykset.
Minä teen 6h työpäivää, palkka on 1300€ kk enkä valita. Saan sillä kaiken mitä tartten. En kuluta mihinkään ylimääräiseen. Mun ei tartte näyttää kavereille mitään eikä leveillä rahoilla.
Ihmisessä on jotain pahasti vialla jos mielummin on töissä kuin mökillä tai kotona.
Minulle ainakin työpaikka on ihmistä varten eikä toisinpäin. Teen töitä sen takia, että voin sitten lorvailla mukavasti kotona ja mökillä. Jos voittaisin lotossa en tekisi enää ikinä sekuntiakaan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisessä on jotain pahasti vialla jos mielummin on töissä kuin mökillä tai kotona.
Minulle ainakin työpaikka on ihmistä varten eikä toisinpäin. Teen töitä sen takia, että voin sitten lorvailla mukavasti kotona ja mökillä. Jos voittaisin lotossa en tekisi enää ikinä sekuntiakaan töitä.
Yrittäjien fantasioissa he on työntekijän ykkösprioriteetti ja työntekijän oma elämä on vain este työn teolle josta he mielellään auttaa tämän eroon.
Vierailija kirjoitti:
Sikariporras saunaillassa pohtinut asiaa ja yhteisymmärryksessä päättäneet duunareiden olevan laiskoja ja jatkuvasti kitisemässä palkankorotuksia.
Oon 36v nainen ja tehnyt muutaman tunnin pätkätöitä lyhyillä soppareilla koko elämäni. Välillä kahtakin duunia päivässä, aamulla siivoamassa ja sitten hyllyttämistä, kaupan kassaa yms sijaistuksia
Onhan tää kauheaa. Eikä valoa näy tunnelin päässä.
Kotona-ajan etätyösuosituksen seurauksena jotkut jäi etätöihin pysyvästi. Kenelläkään ei ole oikein käsitystä, mitä ne etätyöt ovat - mutta palkka juoksee!
En ihmettele ollenkaan jos aina JONKUN MUUN pitää saada päättää millä alalla työskentelet ja mikä on työpaikkasi. Itse ei saa valita ammattialaa eikä työpaikkaa. Itse ei saa myöskään hakea työpaikkaa vaan sen tekee aina JOKU MUU selän takana puolestasi.
Sitä se epävarmuus teettää. Ei kannata sitoutua sellaiseen työpaikkaan, josta voi joutua irtisanotuksi milloin tahansa. Sitoutumiseen puute näkyy heikkona työmotivaationa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikariporras saunaillassa pohtinut asiaa ja yhteisymmärryksessä päättäneet duunareiden olevan laiskoja ja jatkuvasti kitisemässä palkankorotuksia.
Sikariporras saunaillassa tai taksissa selän takana päättänyt mihin työpaikkaan ja mihin alalle sinut LAITETAAN.
Vierailija kirjoitti:
Jos kotona menee huonosti niin silloin on mieluummin töissä kuin kotona.
En minä ole syntynyt tähän maailmaan ollakseni pelkästään jonkun työnantajan orja. Kyllä elämästä saa ja pitääkin nauttia ja arvostaa omaa vapaa-aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Oon 36v nainen ja tehnyt muutaman tunnin pätkätöitä lyhyillä soppareilla koko elämäni. Välillä kahtakin duunia päivässä, aamulla siivoamassa ja sitten hyllyttämistä, kaupan kassaa yms sijaistuksia
Onhan tää kauheaa. Eikä valoa näy tunnelin päässä.
Mikset ole hommannut itsellesi ns kunnon ammattia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikariporras saunaillassa tai taksissa selän takana päättänyt mihin työpaikkaan ja mihin alalle sinut LAITETAAN.
Kyllä ne päättää siitä, miten unelmatyöstäsi tai työstä mistä pidit tehdään sietämätöntä moninkertaistamalla vaatimukset ja työn suorittamisen nopeus. Minä pidän työstäni, en vain pidä siitä että ylempi johto pakottaa tekemään sen päin helvettiä ja huonosti koska ei anna aikaa työn suorittamiseen mutta lisää kyllä jatkuvasti töitä mitkä kuuluu työnkuvaan joita ei voida suorittaa koska aika loppui puoli päivää sitten jotta ne voisi suorittaa.
Työ ryöstää joka arkipäivä ihmiseltä elämän arvokkaimmat tunnit ja sairastuttaa monen henkisesti ja/tai fyysisesti. Kokoajan pitää venyä ja joustaa, eläkeikäkin joustaa koko ajan ylöspäin, eikä sitä vapautta ilman työtä ehdi paljoa elämässä kokea. Ensimmäiset vuodet lapsuudessa ennen koulua ja muutamat vuodet elämän loppupäässä, monesti huonokuntoisena.
Itseä uuvuttaa ihan jokapäiväinen vakituinen työ, en jaksa/ehdi siivota edes kotiani kunnolla. Mitään hengähdystaukoa ei muutaman lomaviikon lisäksi vuodessa koskaan saa.
Onko se ihme?Koti on ihmisen paras paikka olla yleensä.
Mikään ei ole taaskaan omaa syytä. Kyllä ainakin itse voin tarkistaa omakin asennettani työhön ja muistaa sen merkitys. Elättää itsensä ja perheensä.
Johtuu siitä, että Suomi on työntekijä vihamielinen maa. Palkat surkeita asiantuntijoilla kun, työkuorma valtava.
Miksi valehtelet internetissä?