Työkyvyttömyyseläke olisi kova sana, saa 950 e kuussa eli 150 e enempi kuin työtön
työkyvyttömyyseläke olisi kova sana, saa 950 e kuussa eli 150 e enempi kuin työtön, ja päälle saa tienata 750 e, kun työtön ei saa tienata mitään! päälle myös asuntotuki ja toimeentulo! eikä tarvii selitelllä mitään ja hakea töitä voi asua vaikka espanjassa!
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Mulle ehdotettiin. En tahdo, kun tahdon töihin.
Mulle ehdotettiin kanssa ja valitettavasti JOUDUIN työkyvyttömyyseläkkeelle.
Kaikki eläkehakemukset kerralla läpi. Lääkäri osasi hommansa.
Terv. Tk-eläkkelle alle 40v ja tk-läkkeellä jo 8v
Minulla on yli 3 tonnin työkyvyttömyyseläke.
Vierailija kirjoitti:
Ei myönnetty tälle miehelle työkyvyttömyyseläkettä vaikka ikää on melkein 63. Työuraa yhtä mittaa yli 40 vuotta.
Se riippuu sairaudesta. Ei iästä.
Toki vanhemmalle myönnetään helpommin.
Sairas voi olla, mutta ei työkyvytön. Esimerkiksi flunssa (olet sairas), mutta et työkyvytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että korpeaa tällainen kirjoittelu.
Olisin niin niin onnellinen (kieltäytyisin jopa lottovoitosta, vaikka eurojackpotista tai siis antaisin vaihdossa) jos vain olisin terve.
T: työkyvytön
Persut nyt ovat tunnetusti kateellisia myös sokeille, neliraajahalvaantuneille ja nuorena muistisairauteen sairastuneille.
Olette te kyllä sairaita te joka saa.tanan keskusteluun persuja tunkevat!
Hakekaa apua!
Eikö tuolla sairaudelle saa jo tunnissa tk-eläkkeen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei myönnetty tälle miehelle työkyvyttömyyseläkettä vaikka ikää on melkein 63. Työuraa yhtä mittaa yli 40 vuotta.
Ööööö? Ei sitä iällä ja työvuosilla myönnetä 😳
No ei tietenkään, mutta lievemmin katsotaan yli 60 v hakemusta.
Vaivoja toki on!
Vaivoja voi olla, mutta eivät oikeuta eläkkeeseen.
Lääkäri hoitaa sairauksia ja eläkeyhtiö myöntää eläkkeet LAIN mukaisesti.
Laki on siis se jonka mukaan eläkkeet myönnetään ja jos ei miellytä niin valittakaa eduskuntaan.
Ekäkeyhtiö noudattaa vain lakia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis työkyvytön?
Työhaluton
Eipä se pitkäaikaistyöttömyys ole mikään selitys päästä eläkkeelle. Vaikka sellaista joku tälläkin palstalla selittänyt.
Pikäaikaistyöttömille annetaan sairauseläke huonommin. Vain 10 työttömistä yksi saa eläkkeen.
90 % hylätään tilastojen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis tälläisiäkin ihmisiä on jotka haaveilee eläkkeelle ja sen jälkeen haluaisi tehdä töitä, sen lisäksi hakisi eri tukia elämänsä rahoittamiseksi ja sitten vielä etelän lämpöön asumaan? On meillä ihmisillä kaikenmailman haaveita, kunhan vaan jokuu muu suostuu maksamaan.
Tällaisia ihmisiä on kuule yllättävän paljon. Terkkarina ihan työn puolesta tavannut. Kauheasti työllistävät lääkäreitä, kun heille pitää koko ajan olla kaiken maailman lausuntoja kirjoittamassa.
🇺🇦🇮🇱
"Työkyvyttömyyseläke olisi kova sana, saa 950 e kuussa eli 150 e enempi kuin työtön"
Siksipä sitä ei työttömälle, erityisesti pitkäaikaistyöttömälle käytännössä myönnetäkään, vaikka olisi pää kainalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työtönkin saa tienata, äläpä nyt vääristele asioita.
Ei saa, hallitus poisti suojaosan. Jos tienaa 300 niin työttömyyskorvauksesta leikataan 300 pois.
https://www.pam.fi/artikkelit/9-kysymysta-tyottomyysturvaleikkauksista-…
Mikä estää tienaamasta?Mutta helpompi on maata kotona ja nostaa tukia kuin tehdä ihan itse jotain.
Joku 3000e työkyvyttömyyseläke olisikin ok, mutta tämä mitä itsekin saan, että osa tulee kelasta ja eläkkeensaajan asumistuki päälle, tämä ei ole oikein mitään elämää. Ei ole rahaa tehdä mitään. Tosin lohduttaa ettei olisi voimiakaan. En muista edes kuinka monta kuukautta olen jo suunnitellut käyväni kaupungilla, tosin mitä siellä tekisi kun väsyy melkein heti ja täytyy lähteä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että korpeaa tällainen kirjoittelu.
Olisin niin niin onnellinen (kieltäytyisin jopa lottovoitosta, vaikka eurojackpotista tai siis antaisin vaihdossa) jos vain olisin terve.
T: työkyvytön
Persut nyt ovat tunnetusti kateellisia myös sokeille, neliraajahalvaantuneille ja nuorena muistisairauteen sairastuneille.
Olette te kyllä sairaita te joka saa.tanan keskusteluun persuja tunkevat!
Hakekaa apua!
Eikö tuolla sairaudelle saa jo tunnissa tk-eläkkeen!
Persut on vastenmielisiä haittapuolueen kannattajia.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa työtön saa 595 netto ja takuueläke 970 netto.
Itse asiassa työttömyyskorvaus on 800 euroa kuukaudessa. Veroprosentti vaihtelee asuinkunnan mukaan
Helsingissä tuo on 13.5%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa työtön saa 595 netto ja takuueläke 970 netto.
Itse asiassa työttömyyskorvaus on 800 euroa kuukaudessa. Veroprosentti vaihtelee asuinkunnan mukaan
Helsingissä tuo on 13.5%
20% on peruspäivärahan ja työmarkkinatuen vähin veroprosentti. Enemmän voi verottaa mutta ei vähemmän. Alimmasta eläkkeestä ei mene veroa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuohon enää tt tukea saa.
Kyllä saa jos on sellaiset menot. Eli käytännössä harva saa, mutta mikään automaattihylky se ei ole. Mikä saa teidät ihmiset yläpeukuttamaan tätä kommenttia?
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole niin hienoa kuin päästä nuorena ja terveenä isolle eläkkeelle. Spede teki asian tavoittelusta elokuviakin, joissa sankari ei kyllä aina onnistunut.
Mitenkä nuorena pääsisi vanhuseläkkeelle?
Mitenkä terveenä pääsisi sairaseläkkeelle?
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömyys tutkimukset kestävät yleensä lähes vuoden verran.
Erikoislääkäreiden lausunnoista huolimatta työeläke yhtiön poppamies voi hylätä hakemuksen.
Eläkkeen määrä riippuu työtuloista, eikä kelalle ole pakko ilmoittaa yhtään mitään, ellei vähäisen työhistorian takia hae kelalta täydennystä työkyvyttömyys eläkkeeseen.
Ihmisillä on harhaluulo, että eläkkeitä maksetaan vain kelalta. Ei sieltä makseta kuin takuueläkettä.
Maksetaan myös kansaneläkettä, jos työeläke jää pieneksi.
Kohta ei työtön enää saa tienata, koska viimeinenkin 150 euron suojaosa OTETAAN POIS.
Terveisiä kakkamaiselta hallitukselta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis työkyvytön?
Työhaluton
Sitten sun ei pidä edes syömän.
Kuvasit Kelan maksamaa tk eläkettä, kansaneläkettä. Ei makseta enää Espanjassa asuville.
300 enemmän. Työtön saa 595.