Sain tänään tietää että minusta tulee mummo, ikää mulla
on 32v! Taitaa pitää paikkansa sanonta, historia toistaa itseään!
Kommentit (42)
Mun lasteni täti on nuorempi kuin he!
sinä joka sait lapsen ollessasi itsekin lapsi.
Musta tuli äiti vasta 23-vuotiaana, mutta olen silti " vain" lähihoitaja (YO-pohjainen). Ja siksi " vain" , kun tiedän, että suurin osa täällä on sitä mieltä, että lähihoitajat on ihan surkeita. Musta se on hieno ammatti! Joten mitä helvetin väliä sillä on, mikä koulutus ihmisellä on! Taitaa eräät täällä luulla, että vain todella korkea koulutus tuo onnen. Väärässä ootte!
No meille kävi nyt näin ja vastaan otettaan mitä annetaan. ap
Huonosti kouluttautunut voi tietenkin tulla vaikka vasta 40-vuotiaana äidiksi -tai ei ikinä! Mutta -yleensä- lapsen teininä saaneet eivät ole kovin paljoa itseään kouluttaneet. Kyllä siinä selvä yhteys löytyy. Ja onnellisuutta ei koulutus välttämättä takaa, mutta kyllä sillä jokin yhteys on ns. elämässä pärjäämisen kanssa.
Vierailija:
Musta tuli äiti vasta 23-vuotiaana, mutta olen silti " vain" lähihoitaja (YO-pohjainen). Ja siksi " vain" , kun tiedän, että suurin osa täällä on sitä mieltä, että lähihoitajat on ihan surkeita. Musta se on hieno ammatti! Joten mitä helvetin väliä sillä on, mikä koulutus ihmisellä on! Taitaa eräät täällä luulla, että vain todella korkea koulutus tuo onnen. Väärässä ootte!
Vierailija:
olen ollut kotiäitinä ja ennen kuopusta luin itseni ylioppilaaksi
tämän vauvan jälkeen tarkoitus mennä työelämään, kun kuopus täytti vuoden niin menin töihin, ja nyt kun jään äippälomalle niin ajattelin sen jälkeen käydä vähän kouluja lisää
tämä on viimeinen lapsemme jonka jälkeen menen työelämään
Jos olet 20-vuotiaasta ollut samassa työpaikassa, niin ei siinä ole kauppista/lukiota/amista kummenpaa ehtinyt käydä. Toivottavasti tyttäresi käy koulujakin vaikeasta tilanteesta huolimatta.
Vierailija:
Eihän se tulisi kysymykseenkään teille tietämättömille?
Ap:onnea miljoonasti!
Olen 19 vuotias pienen 6kk ihanan tytön äiti. Muiden mielestä olen varmaankin teiniäiti, ja vieläpä kouluttamaton, siis apua!
Teidän ajattelun mukaan lapseni kärsii, koska äidillä ei ole yhtä paperia olemassa (koulutusta)
Jatkan opintojani ensi syksynä, silloin tyttäreni on vuoden. Ja arvatkaa mitä?? Mieheni jää silloin hoitamaan lasta kotihoidontuella...
Ei lapsen onnellisuus ole vanhempien koulutuksesta kiinni, eikä rahastakaan! Vähälläkin pärjää!
Hän on 40. vuotta naimisissa isäni kanssa, koskaan ei olla nälkää nähty tai sossun luukulta rahaa haettu. Rakkautta ollaan saatu kaikki lapset tasapuolisesti ja paljon. Ja äiti ja isä on meitä aina hoitanut, ei olla muita varavanhempia tarvittu. Hyvin ollaan elämässä menestytty!
Onnea vaan tulevalle mummolle ja äidille!
miettimässä haenko kouluu vai töihin.
Vierailija:
Hän on 40. vuotta naimisissa isäni kanssa, koskaan ei olla nälkää nähty tai sossun luukulta rahaa haettu. Rakkautta ollaan saatu kaikki lapset tasapuolisesti ja paljon. Ja äiti ja isä on meitä aina hoitanut, ei olla muita varavanhempia tarvittu. Hyvin ollaan elämässä menestytty!
Vai olisko kysymyksessä kuitenkin KOTIHOIDONTUKI???
pakkohan tässä on taas teiniäidin puolustaa itseään. Olen siis 24-vuotias 7-vuotiaan ja vajaa 2-vuotiaan äiti.
nyt ekaluokkalaisen tyttäreni syntyessä olin muutamaa kuukautta vaille 17. ja kyllä itse olen lapseni kasvattanut, ei äitini.
Ja isäkin lapsella oli, asuimme yhdessä (tosin hän opiskeli tukholmassa). isä oli 3 vuotta mua vanhempi.
ja koulutus mulla on yo ja nyt opiskelen yliopistossa (olen opiskellut jo useamman vuoden).
ja ei en tietenkään toivo, että tyttäeni tulee raskaaksi 16-vuotiaana, mutta haluan vaan korostaa että kyllä nuorikin äiti voi olla hyvä äiti.
onnea ap:lle ja hänen tyttärelleen!! =)
hyvät tulot on ollut jo 12v. ja säästöjäkin on jäännyt,joille nyt tulee kylläkin käyttöä ja tytön lapsilisät olen säästänyt tytön omalle tilille, tosin saa käyttöönsä ne vasta 20 vuotiaana. Eli ei me sossun luukulle mennä. ap
Pärjättävähän se näiden kolmen lapsen on kun on pakko, mutta varmaan voimme yhtä mieltä olla siitä, että mikään iloinen asia ei varmaankaan ole se, että 16-vuotias tulee äidiksi.
Vastenmielisiä musta nämä " onnittelut mummille!" , kauhea tilanne kaiken kaikkiaan eikä todellakaan kannata onnitella 32-vuotiasta mummia, vaikeaa tulee olemaan varmasti kaikilla osapuolilla.
elämässä vain sattuu asioita. Aina voi kritisoida muita oli syy mikä hyvänsä, mutta silloin nostaa itsensä paremmaksi kuin tämä joka on kritisoinnin kohde. Pitää ottaa asiat sellaisina kuin ne tulevat, elää siinä tilanteessa niin hyvin kuin voi ja osaa. Enempää ei voi kukaan tehdä eikä vaatia. Pointtina olis siis se, että jos joku saa lapsen 16-vuotiaana, niin mitäpä sitä nyt täällä kritisoimaan, säälimään, tai haukkumaan; se ei kuulu ulkopuolisille pätkän vertaa. Mielessään voi itse kukin ajatella mitä hyvänsä, ja samalla miettiä onko itse todella niin täydellinen, että on todellakin varaa arvostella muiden elämää. Onnea tulevalle mummolle.
mekin keskusteltiin kaikista vaihtoehdoista, kerroin hänelle millaista oli kun hän oli vauva jne
sanoin että tuen häntä aivan kaikessa
kaipa sitä vois viikonloppuna kertoa tytölle, on niin onneissaan omasta raskaudestaan että en heti haluaisi hehkuttaa että minä olen myös raskaana ja vauvakin syntyy samoihin aikoihin