Miten kukaan jaksaa opiskella ja käydä töissä samaan aikaan?
Siis että ensin istut 7-8 tuntia päivässä jossain oppitunneilla tai luennoilla ja sitten vielä pitäisi jaksaa olla työvuorossa iltaisin ja viikonloppuisin. Ja ai niin ne kokeisiin ja tentteihin lukemiset ja muut koulujutut pitäisi nekin ehtiä hoitamaan jossain välissä.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
No jos ei opiskelukaan ole kovin vaativaa,niin jaksaahan sitä.
Parus amis,amkit,ja suurin osa lipaston aloista sellaisia.
Vähän jos osaa selittää asiat hankalasti niin menee tentit läpi ,ei tartte lukea tai istua luennoilla pahemmin.
Amiksen laatu on töysi nolla ollut jo 3å vuotta! Kaikki pääsevöt läpi vaikka eivät osaisi nimeään kirjoittaa muuten koulun määrärahat laskee.
Minkäs alas maisteri sinä oletkaan??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ei opiskelukaan ole kovin vaativaa,niin jaksaahan sitä.
Parus amis,amkit,ja suurin osa lipaston aloista sellaisia.
Vähän jos osaa selittää asiat hankalasti niin menee tentit läpi ,ei tartte lukea tai istua luennoilla pahemmin.
Amiksen laatu on töysi nolla ollut jo 3å vuotta! Kaikki pääsevöt läpi vaikka eivät osaisi nimeään kirjoittaa muuten koulun määrärahat laskee.
Minkäs alas maisteri sinä oletkaan??
Piti olla 20 vuotta tuo amiskommentti!
Ohjattu opetus on ajallisesti liian tehotonta, jos käy töissä. Mutta itseopiskelua omaa tahtiin olen tehnyt paljonkin.
Niinhän sitä on pakko opiskella. Minulla on monta tutkintoa ja kaikkien aikana olen ollut töissä. Lukiossa Mäkissä, ekassa AMK:ssa kodinkonemyymälässä, toisen AMK:n tein äitiysloman aikana ja MBA:n suoritin nykyisen finanssialan työni ohessa. Suunnitelmallisuus on avainsana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin viiskybäsenä 8 h tuntii töitä päivässä ma-pe ja avoimen yliopiston opintoja 25 op vuodessa. Perhe ja koira. Hyvin jaksaa, kaikki hoituu.
Tee 60 opintopistettä niin tiedät mitä on kokopäiväinen opiskelu. Sinun opintosi ovat vain harrastus eikä stressaava pakko, mikä vaikuttaa loppuelämään.
Mä tein kokopäivätyön ohella yhtenä vuonna 65op. Ei ollut edes rankkaa kun opinnot oli pääosin etänä.
Yhtenä vuonna?! Mietihän kun joku paahtaa monta vuotta eikä kesälläkään lomaa. Opiskelijat ajetaan piippuun. Kun valmistuu niin uupumus on jo päällä. Jos opiskelee opintolainalla niin valmistuttua on 30000e velkaa. Siinä ei perhettä perusteta.
Niin, siksi teinkin ekan tutkintoni ohella iltatöitä. Ei tarvinnut ottaa lainaa. Nyt opiskelen kokopäivätyön ohella toista tutkintoa. Ei tässä lomaa ole itselläkään ollut muutamaan vuoteen. Mutta elämä on valintoja.
On vähän liiankin normihommaa. Mies valittaa, että oppilaita ei koulussa näy ja vetoavat työkiireisiin. Silti kursseista pitäisi muka läpi päästä. Kyllä jonkinlainen läsnäolovaatimus sentään on oppilaitoksissa.