Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan jaksaa opiskella ja käydä töissä samaan aikaan?

Vierailija
21.04.2024 |

Siis että ensin istut 7-8 tuntia päivässä jossain oppitunneilla tai luennoilla ja sitten vielä pitäisi jaksaa olla työvuorossa iltaisin ja viikonloppuisin. Ja ai niin ne kokeisiin ja tentteihin lukemiset ja muut koulujutut pitäisi nekin ehtiä hoitamaan jossain välissä.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on Kela Gold niin ei tarvitse tehdä töitä.

Vierailija
22/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin viiskybäsenä 8 h tuntii töitä päivässä ma-pe ja avoimen yliopiston opintoja 25 op vuodessa. Perhe  ja koira. Hyvin jaksaa, kaikki hoituu.

Tee 60 opintopistettä niin tiedät mitä on kokopäiväinen opiskelu. Sinun opintosi ovat vain  harrastus eikä stressaava pakko, mikä vaikuttaa loppuelämään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule kokopäivätyössä tulee oltua 7-15 ja sitten 16.30-20.30 insinööriopinnoissa iltaisin ja välillä sitten myös lauantaisin koko päivä. Ei sitä oikein jaksakaan, mutta pitää päästä eteenpäin. Ei tule sentään opintolainavelkaa kun on töissä ja uusi rooli hommissa odottaa tekijäänsä.

Vierailija
24/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun oli pakko kun olen jäänyt pienenä orvoksi eli apua en saanut mistään. Yksinkertaisesti suoritin menemään. En käynyt missään opiskelijariennoissa enkä edes ole ollut opintojen jälkeen missään tekemissä entisten opiskelukaverien kanssa. 

Olinko yksinäinen? Näennäisesti kyllä. Käytännössä oli helpotus edes saada nukkua muutama tunti omassa rauhassa ja käydä pesulla.

Sulla ei ollut adoptio- tai kasvatusvanhempia?

Vierailija
25/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole koskaan ollut 7-8 tuntia päivässä luentoja.

t. kokopäivätyön ohella opiskeleva 

Vierailija
26/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin viiskybäsenä 8 h tuntii töitä päivässä ma-pe ja avoimen yliopiston opintoja 25 op vuodessa. Perhe  ja koira. Hyvin jaksaa, kaikki hoituu.

Tee 60 opintopistettä niin tiedät mitä on kokopäiväinen opiskelu. Sinun opintosi ovat vain  harrastus eikä stressaava pakko, mikä vaikuttaa loppuelämään. 

Mä tein kokopäivätyön ohella yhtenä vuonna 65op. Ei ollut edes rankkaa kun opinnot oli pääosin etänä. 

Vierailija
27/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoin nuroena, kun motivaatio oli vahva. Päivä ensin töissä 8 tuntia ja sen jälkeen iltaoppikouluun 3-4 tunniksi. Yöllä tai aamulla ennen töihin lähtöä kotitehtövät ja kokeisíin lukemiset.

Usein itkin bussissa ilman syytä, silkasta uupumuksesta.

Pääsin ylioppilaaksi, pääsin opiskelemaan haluamalleni alalle ja sain mielenkiintoisen työuran. Nyt olen eläkkeellä ja elämääni tyytyväinen.

Vierailija
28/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin jaksoin. AMK-tutkinto 2,5 vuodessa ja töissä koko ajan ensimmäisen lukukauden jälkeen. Kotonakin kaksi alle 5-vuotiasta.

Vierailija
29/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä opiskelee. Luonnontieteissä ei millään pystynyt, kun läksyt olivat yksinään jo liian aikaavieviä. Lisäksi ryhmatöihin ja testauksiin meni tuhottomasti aikaa.

Kauppiksessa taas pystyi hyvin opiskelemaan täyspäiväisesti ja tekemään töitä 35-40h/vko. Kieltämättä nukuin tuona aikana vain 4-5h/pv.

Vierailija
30/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin olen jaksanut tehdä tradenomin tutkinnon kahteen vuoteen kokopäivätyön ohella. Luentoja on ollut ehkä 5 kertaa kuukaudessa, jos niinkään paljoa. 

Vierailija
31/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tein kokopäivätyön ohella yhtenä vuonna 65op. Ei ollut edes rankkaa kun opinnot oli pääosin etänä. 

Yhtenä vuonna?! Mietihän kun joku paahtaa monta vuotta eikä kesälläkään lomaa. Opiskelijat ajetaan piippuun. Kun valmistuu niin uupumus on jo päällä. Jos opiskelee opintolainalla niin valmistuttua on 30000e velkaa. Siinä ei perhettä perusteta. 

Vierailija
32/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luennoilla voi nukkua niin jaksaa painaa illalla töissä. 

Vierailija
33/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi veikkoset, minä ainakin ilolla avustan lapsenlapsiani rahallisesti, että jaksavat opiskella , eikä elämä , seuraavat 5-6 vuotta mene ihan jaksamisen rajoille. Kyllä opiskelussa on ihan riittävästi tekemistä, sitten tulee vaativa työelämä ja lasten syntyminen ja perheen hoito työn ohessa. Ymmärrän superhyvin ja autan ,jos apua tarvitsevat, mutta juhlimista ja ulkomailla matkustamista en kustanna, mutta normielämää kyllä.

Vierailija
34/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minä jaksoin, ja ihan hyvin vieläpä. Olisiko pientä laiskuutta nykynuorilla?

Mitä höpöheinää oikein opiskelit? Ei meillä ainakaan fysiikkaa opiskellessa ollut ylimääräistä aikaa. Ensin istuttiin luennoilla, sitten opiskeltiin asiat kotona tehden harjoitustehtäviä - eikä niitä asioita ymmärtänyt, jos ei yhtään miettinyt. Aika ei yksinkertaisesti olisi riittänyt, jos olisi pitänyt käyttää 40 tuntia viikossa työntekoon + työmatkat päälle. Oppi kun ei jää päähän, jos ei nuku.

Vierailija
35/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa oli sen verran leppoisaa, että töitä teki liikaakin ja joka vuosi sai maksaa opintotuet takaisin.

Vierailija
36/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtenä vuonna?! Mietihän kun joku paahtaa monta vuotta eikä kesälläkään lomaa. Opiskelijat ajetaan piippuun. Kun valmistuu niin uupumus on jo päällä. Jos opiskelee opintolainalla niin valmistuttua on 30000e velkaa. Siinä ei perhettä perusteta. 

Jos tekee 65op yhtenä vuonna, ei siinä kovin kauaa mene, että on maisterin tutkinto kasassa. Kandi on 180op ja maisteeri 120op. 

Vierailija
37/46 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttäret. Toki he olivat tehneet töitä koulunkin ohessa 15v lähtien joten ei mitään uutta ja ihmeellistä.

Vanhempi opiskeli psykan maisteriksi 4,5 vuodessa (siitä 8kk ulkomailla) ja teki enimmillään 2 työtä - toinen iltaisin ja toinen vkl. Läsnäolopakko yliopistolla.

Toinen valmistuu nyt tradenomiksi. Näköjään noissakin opinnoissa eroja - heillä vähintään 4pv/vko läsnäolopakko, päivät 4-8h. Lyhyinä päivinä usein projekteja yrityksille, esseitä ja ryhmätöitä lisäksi. 15-20h viikossa töissä.  Maisteriopinnot alkaa ensivuonna. 

Vapaa-aikaa ei juuri ole eikä voimia biletykseen mutta ymmärtävät sen että tämä vaikuttaa koko loppuelämään. Priorisointia, ei sen kummempaa. Tapaavat ystäviä mutta ehkä kerran kk koulun ulkopuolella, muuten käyvät ulkona syömässä tai salilla

Vierailija
38/46 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kotoa töitä.

Vierailija
39/46 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei opiskelukaan ole kovin vaativaa,niin jaksaahan sitä.

Parus amis,amkit,ja suurin osa lipaston aloista sellaisia.

Vähän jos osaa selittää asiat hankalasti niin menee tentit läpi ,ei tartte lukea tai istua luennoilla pahemmin.

Vierailija
40/46 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole koskaan ollut 7-8 tuntia päivässä luentoja.

t. kokopäivätyön ohella opiskeleva 

Mulla taas on ollu parhaimmillaan 40 tuntia läsnäoloa/luentoja viikossa, eli just se 8h per päivä. Tai no, 7h lounastauon kanssa. Niin ne vaihtelee..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän