Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan jaksaa opiskella ja käydä töissä samaan aikaan?

Vierailija
21.04.2024 |

Siis että ensin istut 7-8 tuntia päivässä jossain oppitunneilla tai luennoilla ja sitten vielä pitäisi jaksaa olla työvuorossa iltaisin ja viikonloppuisin. Ja ai niin ne kokeisiin ja tentteihin lukemiset ja muut koulujutut pitäisi nekin ehtiä hoitamaan jossain välissä.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen ihminen joka ei kärsi mt-ongelmista

Vierailija
2/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mitenkään, tai sitten viikonloppuna opiskeluja. Riippuu siitäkin, miten raskas työ on. Mitään muuta ei elämään sitten mahdukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä jaksoin, ja ihan hyvin vieläpä. Olisiko pientä laiskuutta nykynuorilla?

Vierailija
4/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin jaksoin aikanaan. Iltaa, yötä, vkl. Paremmilla tuntipalkoilla. Motivoi hyvin. 

Vierailija
5/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jaksoin hyvin viisi vuotta. Sitten valmistuttuani kärähdinkin eläkkeelle vuodessa.

Vierailija
6/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun oli pakko kun olen jäänyt pienenä orvoksi eli apua en saanut mistään. Yksinkertaisesti suoritin menemään. En käynyt missään opiskelijariennoissa enkä edes ole ollut opintojen jälkeen missään tekemissä entisten opiskelukaverien kanssa. 

Olinko yksinäinen? Näennäisesti kyllä. Käytännössä oli helpotus edes saada nukkua muutama tunti omassa rauhassa ja käydä pesulla.

Vierailija
7/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa korkeakoulussa tarvii istua 8h päivässä, hyvä jos 8h viikossa läsnäoloa. Itse tein ilta- ja viikonlopputöitä lukion ja yliopiston ohella. Nyt teen töiden ohella toista yliopistotutkintoa. Tentteihin en suoraan sanoen hirveästi lue, koska on tuuripeliä mitä kysytään. Esseitä yms. olen nopea kirjoittamaan. 

Vierailija
8/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen etänä. Se helpottaa. 

Vierailija
9/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuolla tahdilla jaksakaan. Omat opinnot on onneksi joustavia ja sellaisia, että iso osa luennoista on etänä ja opintoja voi oikeasti tehdä silloin kun jaksaa ja ehtii. Töitä on ihan maksimissaan kaksi kertaa viikkoon, useimmiten teen 4-6 lyhyttä vuoroa kuussa.

Vierailija
10/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös työskentely opintojen ohessa nyt ole ihan normihomma, vai miten ihmeessä muuten pystyy elättämään itsensä???

Vierailija
11/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaa se olikin, tein opintoja ja töitä samaan aikaan 7 vuoden ajan. Kuten jo tuossa yllä mainittiin, muuta elämää ei sitten oikein ollutkaan, mutta valintakysymys on toki.

Vierailija
12/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin jaksoin 8 tuntia opiskella ja 8 tuntia töitä päivässä, en ole laiska luuseri.

Vierailija
13/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joustava työnantaja niin helposti. Minusta se on jopa helpompaa kuin ilman töitä. En ole lukion jälkeen koskaan ollut tilanteessa, jossa olisin voinut opiskella käymättä töissä

Vierailija
14/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin toisella paikkakunnalla opiskelemassa. 7.10 lähti bussi. 15-16 loppui päivät. 16.30 siivoomaan, himassa 23.30. Tätä joka arkipäivä 4 vuotta. Kesät joulut tietty töissä.

Ihan hyvin jaksoin, mutta ei tällaista voi suositella kenellekään.

Vierailija
15/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena sitä jaksoi kaikenlaista. 

Vierailija
16/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toisin päin. 7-8 tuntia töitä ja illat opiskelua korkeakoulussa. Onneksi tämä rääkki loppuu kohta. Työ ja opinnot on molemmat vaativia. 

Helpompaa oli opiskella kokopäiväisesti ja olla töissä siivoojana osa-aikaisesti. 

Vierailija
17/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jaksan, ja hoidan vielä kodin ja lapsenkin 

Vierailija
18/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin jaksoin aikanaan. Iltaa, yötä, vkl. Paremmilla tuntipalkoilla. Motivoi hyvin. 

Kaikkia ei motivoi pelkkä raha. 

Vierailija
19/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin viiskybäsenä 8 h tuntii töitä päivässä ma-pe ja avoimen yliopiston opintoja 25 op vuodessa. Perhe  ja koira. Hyvin jaksaa, kaikki hoituu.

Vierailija
20/46 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi. Enkä ymmärrä, miten toiset jaksavat.

Ei siis ole minulle vaihtoehto enää palata koulun penkille, koska pitäisi samaan aikaan jaksaa tehdä töitä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi