Uskotko todeksi, jos lapsesi opettaja kertoo, että lapsesi on kiusannut toista oppilasta koulussa?
Kommentit (5)
Miksi ei pitäisi vai pitäisikö aina uskoa omaa lasta jos tämä sanoo toista?
mutta useimmiten kun näitä asioita vähän penkoo, siellä ei ole yhtä kiusaajaa ja yhtä kiusattua, vaan koko joukko lapsia jotka kiusaavat toisiaan sen minkä kerkeävät. Näin sekä silloin kun omani on välittanut että häntä kiusataan että silloin kun joku on valittanut että omani kiusaa. Siitä on jokaisen kannettava osansa eikä ketään saa päästää veräjästä, mutta yhtä lailla ei väärin kaataa koko sotkua yhden niskaan.
Sitten on vielä tärkeää huomata juuri se henkinen kiusaaminen.
Yleensä vaam ne jäävät kiinni jotka heluvat nyrkit pysyssä, mutta paljon satuttavampaa voi olla pitkäaikainen henkinen kiusaaminen joka voi olla vaikea havaita
Haluaisin ensin keskustella oman lapseni kanssa. En syyttäisi suoralta kädeltä. Mutta pakkohan se on ikäväkin asia käsitellä. Opetkin on vaan ihmisiä, voi sattua inhimillisiä erehdyksiä - olen ope itsekin.
Miksi ihmeessä minulla olisi syytä olla uskomatta opettajaa, joka myöskin on siellä koulussa ja on varmaankin siis tietoinen tilanteesta paremmin kuin minä täällä kotona?!